lovebuine Skrevet December 3, 2008 Rapporter Skrevet December 3, 2008 jeg har eget vand og brønd, men nu har kommunen trukket både afløb og vand hen til min grund, men Skanska skal have 43000,- for at installere det til mit hus. er der nogen der kender firmaer der gør den slags?? evt et link? fatter ik de skal have så meget, når en gravko laver arbejdet.
larscph Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Kan du ikke bare beholde dit eget? Ellers er det nok meget med at finde en lokal hvor du bor? Eller selv leje den der graveko og bare køre løs?
newport Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Behold dog dit eget. Jeg boede udenfor Landskrona og kom i samme situation som dig. Og beholdte mit eget. Bedre og meget billigere.
lovebuine Besvaret December 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 3, 2008 Behold dog dit eget. Jeg boede udenfor Landskrona og kom i samme situation som dig. Og beholdte mit eget. Bedre og meget billigere. ja det er meget billigere at beholde sit eget, men jeg har haft oversvømmelse et par gange i min kælder, pga brønden og mit vand er ikke totalt godt, nok pga jernfilter osv, det koster jo også.
larscph Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Men det er jo for og imod... Når man først har kommunevand og afløb er det bestemt ikke dyrt... Men det koster en sjat at få det etableret! Jeg syntes bestemt det er fedt at være flyttet til kommunalt vand der er relativt blødt, ingen jern, osv. Men ja, det er mange penge at få det etablereret. Vi havde masser af "gratis" vand hvor vi boede før, men du skal stadig sørge for at pumpen virker, sørger for rensning, osv. Det syntes jeg faktisk prisen er meget rimelig her (8-9 sek per 1000 liter) og man må bruge det til havevanding mm.
lovebuine Besvaret December 4, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 4, 2008 ja det er bedre at have kommunalt vand og afløb ingen tvivlt om det men etablering er ret pebret, ud over de 43000sek, er vu 7 huse her, der skal betale næsten 100.000sek hver bare at at blive connected, det er også en sjat.
michael k Besvaret December 4, 2008 Rapporter Besvaret December 4, 2008 Men det er jo for og imod... Når man først har kommunevand og afløb er det bestemt ikke dyrt... . kontra enskild så er det meget dyrt!! udover det hvir brönden er gravet ordentligt er det langt bedre vand man får fra sin egen brönd!! jeg ville ALDRIG bytte mit for kommunalt... men 43000 får installation af både vand og aflöb er ok .. mener anslutningsavgiften til kommunen alene er 15-20k
lovebuine Besvaret December 4, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 4, 2008 anslutning til kommunen er sandelig ikke 15-20k, den ligger på omkring de 90k her, men måske fordi vi køre LPS system og der er 800meter til nærmeste station.
Guest michaelbo Besvaret December 4, 2008 Rapporter Besvaret December 4, 2008 43 000 er billigt. basta. Slå til, så er du sikret. Du bør i egen interesse sikre at der løbende tages analyser af dit brøndvand hvis du drikker det. En ganske let forurening med fx rester af sprøjtemidler, klorerede opløsningsmidler kan have meget, meget vidtrækkende konsekvenser. Kræft, fosterskader,og skader på centralnervesystemet hos børn og unge er påvist efter ovennævnte typer forurening. Dette er årsagen til nærmest hysteriske krav til drikkevand i Danmark. Brøndvand kan også forurenes rent bakterielt, en død rotte, frø, eller dræbersnegl i en brønd er næsten ensbetydende med en coli forurening; dette kan medføre alt fra diarrré til svær kronisk sygdom, måske død. Vand er at betragte som et levnedsmiddel og skal behandles som sådan. Man kan godt bruge vand fra egen boring og brønd, men det kræver at du ofrer (tid og penge) på vedligehold og analyser. Ps. Jeg arbejder med vand og spildevand til daglig og ved hvilke ressourcer der bruges for at sikre den bedst mulige kvalitet, i de ydelser der leveres fra kommunal side.
michael k Besvaret December 4, 2008 Rapporter Besvaret December 4, 2008 det med analyse er let ... en gang hvert ½ år går du ned på kommunen og ber om et pröveglas det fylder du så afleverer igen med 130kr og en uge senere har du prövesbarene ... og du maler fanden ret kraftigt på väggen... klart der er en risiko men over halvdelen af huse og villaer i sverige har eget vand mange tester det själden visse aldrig og hvis det var så stort et problöem ville et land som sverige göre det lovpligtigt at teste det regelmässigt!! og sjovt nok findes kontaminering ret ofte i kommunalt vand også... isär i dk!! vist i små mängder men... men lovebuine hvorfor graver du det ikke selv .. en minigraver i en weekend så er den klaret .. du må faktisk i sverieg lave det hele selv men går noget galt skal du slås med forsikringen.. men grave hullet lägge rör osv kan man jo selv göre det er ret let og så få en VVS´er eller markarbejder til at tilslutte skidtet og godkende din rörlägning inden du lukker hullet .. 43 000 er billigt. basta. Slå til, så er du sikret. Du bør i egen interesse sikre at der løbende tages analyser af dit brøndvand hvis du drikker det. En ganske let forurening med fx rester af sprøjtemidler, klorerede opløsningsmidler kan have meget, meget vidtrækkende konsekvenser. Kræft, fosterskader,og skader på centralnervesystemet hos børn og unge er påvist efter ovennævnte typer forurening. Dette er årsagen til nærmest hysteriske krav til drikkevand i Danmark. Brøndvand kan også forurenes rent bakterielt, en død rotte, frø, eller dræbersnegl i en brønd er næsten ensbetydende med en coli forurening; dette kan medføre alt fra diarrré til svær kronisk sygdom, måske død. Vand er at betragte som et levnedsmiddel og skal behandles som sådan. Man kan godt bruge vand fra egen boring og brønd, men det kræver at du ofrer (tid og penge) på vedligehold og analyser. Ps. Jeg arbejder med vand og spildevand til daglig og ved hvilke ressourcer der bruges for at sikre den bedst mulige kvalitet, i de ydelser der leveres fra kommunal side.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu