Ann Skrevet December 17, 2008 Rapporter Skrevet December 17, 2008 Hej alle, Vi har lige købt et hus i Oxie og skal flytte dertil fra Gentofte til Februar. Kan du anbefale et godt flyttefirma, hvad enten det er svensk eller dansk? Jeg ved der er mange brådne kår derude, så jeres råd vil virkelig veje tungt i valget. Jeg tror på, at forums som dette er den bedste, og ærligste dommer. Vi skal også have valgt ny internetudbyder, telefonudbyder etc. Hvem er bedst? Jeg skal nok have opsat en VPN til Danmark, så det er selvfølgelig også vigtigt at de er leveringsdygtige i det. Er der et tv monopol ligesom i Danmark, eller er der valgmuligheder hvad kabel-tv angår? Jeg går ud fra at vi skal købe en digitalboks. Skal den bestilles, eller købes den i det lokale Ica? Forsikringer! Vi er nydøbte husejere. Hvor mange forsikringer skal vi have til huset, og hos hvem i Sverige? Hold da op, hvor er der mange kontrakter her i Danmark der skal siges op nu... Jeg går ud fra at indbetaling til kapitalpension fortsætter uændret i Danmark, eller...? Vi får brug for et god dyrlæge omkring Oxie. Kender I en? Både smådyr (kat) og store (hest). Åh ja... og så lige en stald til hesten. ½ fjordhest/½ islænding, forfangen og krybbebider. Ikke lige sådan at finde en boks til - men jordens sødeste, kærligeste, mest nysgerrige hest. Kender I en ledig staldplads? Der er en million ting jeg har glemt, så alle jeres flyttetips vil være guld værd for os. Vi glæder os til at blive medlem af Øresunds pendler-familien. Vi skal fra Oxie til Herlev, og skal være i Herlev hver morgen kl. 8. Så vi får set masser af bro i vintermørke. Men i morges tog det 1 time og 15 minutter at køre turen fra Gentofte til Herlev. Hellere bro end røde lys og 1. gear hele vejen. :p Og så er der boblebadekar i huset.... ahhhhhh, hele turen værd. :th2: og mor her kan endelig få sin urtehave med egen rosmarin!
Ann Besvaret December 20, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 20, 2008 :flov:Hmm, der står at der er fem indlæg i denne tråd - men jeg kan ikke se nogen af dem. Er der andre der kan se dem? Jeg havde virkelig håbet på at få nogle input.
BS Besvaret December 20, 2008 Rapporter Besvaret December 20, 2008 :flov:Hmm' date=' der står at der er fem indlæg i denne tråd - men jeg kan ikke se nogen af dem. Er der andre der kan se dem? Jeg havde virkelig håbet på at få nogle input.[/quote'] Er det ikke bare 5 der har læst den? jeg kan kun se dine 2 indlæg.
BS Besvaret December 20, 2008 Rapporter Besvaret December 20, 2008 Hej alle, Vi har lige købt et hus i Oxie og skal flytte dertil fra Gentofte til Februar. Kan du anbefale et godt flyttefirma, hvad enten det er svensk eller dansk? Jeg ved der er mange brådne kår derude, så jeres råd vil virkelig veje tungt i valget. Jeg tror på, at forums som dette er den bedste, og ærligste dommer. Kig lidt i denne tråd. http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=13634&highlight=flyttefirma Vi skal også have valgt ny internetudbyder' date=' telefonudbyder etc. Hvem er bedst? Jeg skal nok have opsat en VPN til Danmark, så det er selvfølgelig også vigtigt at de er leveringsdygtige i det.[/quote'] Jeg er rigtig glad for Telia. De yder generelt en god service og har både, internet, digital tv og telefon.
swoop Besvaret December 20, 2008 Rapporter Besvaret December 20, 2008 Vi har lige købt et hus i Oxie og skal flytte dertil fra Gentofte til Februar. Jeg går ud fra at indbetaling til kapitalpension fortsætter uændret i Danmark, eller...? Hej Ann Tillykke med huset i Oxie. Jeg vil generelt anbefale at du ikke klemmer for mange spørgsmål ind i samme indlæg. Vi har alle forskellige interesser og viden, så du når måske ikke de ønskede folk med et indlæg som dækker over mange forskellige områder. Vedr. pension kan jeg anbefale følgende artikel hos ØresundDirekt, som beskriver din pensionsindbetaling fortsætter som indtil nu inkl. eventuelle fradrag. Der er dog mulighed for at indbetale til svensk pension, hvis du skulle have interesse for det også. Husk at ØresundDirekt har masser af tilgængelig information om at flytte til Sverige og pendle til København. Information fra SKAT: Over Øresundsbron - en tjekliste - fiks lille huskeliste fra SKAT. SkatØresund - Selvangivelsen 2007 - kan desværre ikke finde for 2008 eller 2009, men der er sikkert ikke den store forskel fra 2007. At arbejde i Danmark - og bo i Sverige Held og lykke.
SanneJ Besvaret December 20, 2008 Rapporter Besvaret December 20, 2008 Ja søgefunktionen vil være guld værd for dig her. Du har allerede nøgleordene, så du kan få en masse guldkorn:th2:. Derudover er der et lokalfora for Oxie, det kan også være nyttigt for dig at stille lokalspørgsmålene derinde. Når du bruger søgefunktionen eller kigger i oxie-forummet vil du også finde et link til en hjemmeside specielt for danskere i oxie :)
Katrin Besvaret December 21, 2008 Rapporter Besvaret December 21, 2008 Flyttefirma Vi brugte Dupont flyttefirma (dansk), da vi flyttede heroveri april. De var supergode til at informere om priser, effektive og søde.
st1berg Besvaret December 21, 2008 Rapporter Besvaret December 21, 2008 Vi brugte DVD..... http://www.flytning.dk/ De var billige, de kom til tiden og de gav den gas..... og så brokkede de sig ikke selvom vi var næsten 2 mdr om at få afleveret kasserne retur....
Ann Besvaret January 6, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 6, 2009 Tusind tak for alle svar. Som I nok selv har prøvet, har man jo tusind spørgsmål i en situation hvor det både er 1) Første huskøb 2) Nyt land 3) Ny pendlingsituation 4) Ny bil og helt utilsigtet 5) Ny kat - fordi en af husejerne i de huse vi kiggede på bare havde efterladt skravlet da de flyttede I har været en stor hjæljp, og Steenberg, jeg vil prøve DVD. De lyder gode, og de kommer ud og giver tilbud. Det lyder også seriøst. Tak for tippet. Og vi har nok selv fundet en stald - vi skal ud og kigge på den på Lørdag - den lyder super hyggelig. Og dyrlæger ligger lige i "baghaven". Heste dyrlæge ved Jägersro, selvfølgelig, og stor smådyrsklinik lige ved Maxi. Super! Søgefunktionen har drillet noget. Jeg har fået mange kedelige "page not found" svar, men har efterhånden lært at indsnævre mine søgninger - og har da fået den til at virke. Tak for sitet!
Ann Besvaret January 8, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 8, 2009 Vi brugte DVD..... http://www.flytning.dk/ De var billige, de kom til tiden og de gav den gas..... og så brokkede de sig ikke selvom vi var næsten 2 mdr om at få afleveret kasserne retur.... ÆVS! Checkede lige for en sikkerheds skyld, og DVD er på den sorte liste hos forbrugerklagenævnet: http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/5127-206/ Om igen. Vi prøver Dupont i stedet. ;)
Sune Besvaret January 9, 2009 Rapporter Besvaret January 9, 2009 ÆVS! Checkede lige for en sikkerheds skyld, og DVD er på den sorte liste hos forbrugerklagenævnet: http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/5127-206/ Om igen. Vi prøver Dupont i stedet. ;) Vi brugte http://www.jonas-co.dk/ med stor succes. De leverede kasser/bøjlekasser/papir/tape mv., bar ned fra 3. samt loftsrum, kørte skidtet til Malmö og hentede efterfølgende kasserne - det hele til en rigtig god pris.
Ann Besvaret January 9, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 9, 2009 Vi brugte http://www.jonas-co.dk/ med stor succes. De leverede kasser/bøjlekasser/papir/tape mv.' date= bar ned fra 3. samt loftsrum, kørte skidtet til Malmö og hentede efterfølgende kasserne - det hele til en rigtig god pris. Hmm, det ser også godt ud. Nu har jeg lige skrevet til Dupont i går, så jeg afventer lige at høre fra dem - men det er båre dejligt at have nogle gode alternativer. Jeg kiggede på Jonas's hjemmeside - og det så faktisk godt ud. Så mange tak for tippet.
Ann Besvaret January 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 13, 2009 Dupont svarede aldrig på min mailhenvendelse - så nu er det videre til Jonas. Tak for tippene. Det er virkelig vigtigt at man finder et flyttefirma man kan stole på.
st1berg Besvaret January 16, 2009 Rapporter Besvaret January 16, 2009 ÆVS! Checkede lige for en sikkerheds skyld, og DVD er på den sorte liste hos forbrugerklagenævnet: http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/5127-206/ Om igen. Vi prøver Dupont i stedet. ;) Ok, har du læst den der klagesag?? Det er da oz den mest latterlige sag, jeg længe har set. Det er jo bare tåbelige omstændigheder der har endt i en masse ballade. Jeg skal lige sige at jeg hverken kender nogen eller noget som helst med DVD at gøre. Men jeg ville nok ikke lade sådan en sag afgøre om hvorvidt jeg ville lade et flyttefirma rykke mine ting eller ej. Skal du finde et flytte firma hvor der ikke er klaget nogensinde, så tror jeg sq at du får det svært. Kan kun gentage vi var yderst tilfredse, og ville klart bruge dem igen. Ellers kontakt flyttefirmaet DANMARK, de flytter for ambassader, konsulater osv... De ville være de sikreste i min bog.... har haft kunder der har brugt dem og de virker meget prof.... men jeg ved så oz hvad de koster.... og det mindst dobbelt op!!!:D
Sune Besvaret January 16, 2009 Rapporter Besvaret January 16, 2009 Ok, har du læst den der klagesag?? Det er da oz den mest latterlige sag, jeg længe har set. Det er jo bare tåbelige omstændigheder der har endt i en masse ballade. Jeg skal lige sige at jeg hverken kender nogen eller noget som helst med DVD at gøre. Men jeg ville nok ikke lade sådan en sag afgøre om hvorvidt jeg ville lade et flyttefirma rykke mine ting eller ej. Skal du finde et flytte firma hvor der ikke er klaget nogensinde, så tror jeg sq at du får det svært. Ikke at jeg er en 'rigtig' part i denne diskussion, men nu har jeg læst sagen. For det første fastslår nævnet at DVD Flyt+Fragt har udført opbevaringen/flytningen ufagmæssigt, og derudover fastslår de at DVD Flyt+Fragt uretmæssig er kommet med en efterregning efter at en endelig regning var betalt. Det er hvad jeg kalder to graverende fejl. Man må for det første kunne regne 100% med at de udfører arbejde fagmæssigt korrekt, og dernæst må man kunne regne med at den endelige faktura ikke følges op af en 'hovsa vi glemte lige...' faktura. Seriøst, jeg ville heller ikke bruge DVD Flyt+Fragt efter at have læst denne.
Ann Besvaret January 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 20, 2009 ... for ikke at understrege, at grunden til at de havner på den sorte liste er, at de ignorerer nævnets afgørelse, og ikke reagerer indenfor den afsatte tidsfrist. Strike 3. Dupont ringede tilbage efter en uge. Han havde været syg og det er synd, men jeg havde lavet aftale med Jonas flyt inden da. Det forstod han absolut. Håber han har det godt nu.
Jette Besvaret January 21, 2009 Rapporter Besvaret January 21, 2009 Ikke at jeg er en 'rigtig' part i denne diskussion' date=' men nu har jeg læst sagen. For det første fastslår nævnet at [i']DVD Flyt+Fragt har udført opbevaringen/flytningen ufagmæssigt, og derudover fastslår de at DVD Flyt+Fragt uretmæssig er kommet med en efterregning efter at en endelig regning var betalt. Det er hvad jeg kalder to graverende fejl. Man må for det første kunne regne 100% med at de udfører arbejde fagmæssigt korrekt, og dernæst må man kunne regne med at den endelige faktura ikke følges op af en 'hovsa vi glemte lige...' faktura. Seriøst, jeg ville heller ikke bruge DVD Flyt+Fragt efter at have læst denne. Man kan også have gode oplevelser med DVD Flyt+Fragt: Vi brugte DVD Flyt+Fragt i forbindelse med flytning her til Sverige. Vi havde vort indbo opbevaret i 5 uger og fik det leveret som aftalt. Der blev slået en flig af en kommode, og der var ingen problemer med erstatning. Jeg vil ikke tøve med at bruge dem igen. @Ann: Håber du får en god flytning.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu