skallstorp Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Pröv lige at läs HELE tråden Pröv lige at läs hele tråden. Tvivler på at nogen vil leje ud uden indtägt til huslejen. Og det er fakta at mange ikke fåe de besög de regnede med. Det kan du läse mange steder herinde. Med den dyre transport mener jeg at med et lille budget, så er det dyrt at tage på besög i DK. Så det er en ommer. ja men det var jo ikke det du sagde du skrev at hendes belöb ikke var nok eftersom hun skulle ha et vist belöb for at blive godkendt!! jeg siger bare at det SKAL man ikke det er muligt at mange selskaber, kommunen osv kräver at man har en vis indkomst men du får det til at lyde UMULIGT hvilket det på ingen måde er !! og hvor er den "DYRE" transport? et månedskort fra malmö koster hvad? 13-1400sek om måneden hvor er del af det er fradagsberettiget + kilometerpenge osv.. det er som om at hver gang dette spörgsmål stilles gör folk et ret stort nummer ud af at skrämme folk fra det "det er ÅÅÅÅH så dyrt" "du kommer aldrig til at se dine venner igen" "de snakker svensk her" osv ... men faktum er (som skrevet af mc manden i et tidligere indläg) har man råd til at bo i dk har man mere end råd til at bo i sverige for medmindre man er komplet tosse og lever over evne er det billigere her med undtagelse af smöger og sprit og kan man ikke leve med det må man flytte til polen!! og sjovt nok kommer der mange og besöger mig her som själdent besögte mig i dk tiltrods for at jeg bor "langt" fra broen mange af dem fordi de synes her er pissehyggeligt !!
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Pröv lige at läs hele tråden. Tvivler på at nogen vil leje ud uden indtägt til huslejen. Og det er fakta at mange ikke fåe de besög de regnede med. Det kan du läse mange steder herinde. Med den dyre transport mener jeg at med et lille budget' date=' så er det dyrt at tage på besög i DK. Så det er en ommer.[/quote'] det var dit ene indläg jeg kommenterede ikke resten af tråden... og jo der er mange der er ligeglade .. mht til besögene ja og der er mange der oplever modsatte... mht til transporten.. det er jo ikke dyrt hvis man allerede har et månedskort? så kan man fise frem og tilbage så ofte man vil ... et månedskort i dk til lign sträkninger koster sgu det samme så igen har man råd i dk har man det også her så DET er en ommer
skallstorp Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Du kan ikke kommentere Du kan ikke kommentere denne tråd uden at hav läst den. Den handler ikke om en der har et månedskort. Og det med besögene handler denne tråd IKKE om. det var dit ene indläg jeg kommenterede ikke resten af tråden... og jo der er mange der er ligeglade .. mht til besögene ja og der er mange der oplever modsatte... mht til transporten.. det er jo ikke dyrt hvis man allerede har et månedskort? så kan man fise frem og tilbage så ofte man vil ... et månedskort i dk til lign sträkninger koster sgu det samme så igen har man råd i dk har man det også her så DET er en ommer
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Du kan ikke kommentere denne tråd uden at hav läst den. Den handler ikke om en der har et månedskort. Og det med besögene handler denne tråd IKKE om. det kan jeg da sagtens.. men det er ikke hvad jeg gör!!! jeg har läst den men kommenterede ikke retsen af tråden men bare dit indläg eftersom at jeg så noget jeg ikke var enig i ... og hvem siger at den handler om besögene? det var et eksempel på en af mange skräkhistorier folk er ert hurtige til at kaste om sig når der er en der overvejer at flytte herover!!
skallstorp Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Farvel tråd Igen dör en tråd fordi du ikke läser hvad der står. I denne tråd handler det om at overleve på bistandshjälp i Sverige så forstå det dog. det kan jeg da sagtens.. men det er ikke hvad jeg gör!!! jeg har läst den men kommenterede ikke retsen af tråden men bare dit indläg eftersom at jeg så noget jeg ikke var enig i ... og hvem siger at den handler om besögene? det var et eksempel på en af mange skräkhistorier folk er ert hurtige til at kaste om sig når der er en der overvejer at flytte herover!!
Lasse Besvaret December 28, 2008 Rapporter Besvaret December 28, 2008 Igen dör en tråd fordi du ikke läser hvad der står. I denne tråd handler det om at overleve på bistandshjälp i Sverige så forstå det dog. I starten af tråden, spørges der til hvor meget folk forbruger på almindelige dagligvarer. Spørgeren vil tilsyndelande leve på barselsdagpenge (så vidt jeg forstod indlægget), som jo ikke har noget med bistandshjælp at gøre. Jeg vil støtte udsagnet om at har man råd til at leve i DK, har man endnu mere råd til at leve i SE. Det er billigere at leve i Sverige, ingen tvivl om det. Bananas månedlige forbrug, lyder af meget for en person, men det gør han jo også selv opmærksom på. I ICA er der forskellige prisklasser af vare. Køber man de billigste, kommer man meget længere end i DK. Vi lever 2 voksne og en baby på en indkomst, idet min kone studerer uden SU (da hun er fra Brasilien og derfor indtil videre ikke får nogen studiestøtte). Vi har råd til at leve på en indkomst. Vi køber fornuftigt ind, men mangler ikke noget. Så til spørgeren i denne tråd: Det kan godt lade sig gøre at leve i Sverige for dig og dine to børn, det er endda billigere end i DK. Dog skal du nok være forsigtig med at købe fornuftigt ind og du vil bruge ekstra tid på transport til DK - specielt når du begynder at arbejde igen.
hpn Besvaret December 28, 2008 Rapporter Besvaret December 28, 2008 Man kan også nöjes med at köbe coop's, ica's etc egne märker, og ellers handle ind steder som Willy:s og City Gross, så får man nok det billigste, hvis man har mulighed for at kombinere indköbene. Det siger jo sig selv, at ica'en nede på hjörnet har höjere priser end de store butikker.
Lasse Besvaret December 28, 2008 Rapporter Besvaret December 28, 2008 Man kan også nöjes med at köbe coop's, ica's etc egne märker, og ellers handle ind steder som Willy:s og City Gross, så får man nok det billigste, hvis man har mulighed for at kombinere indköbene. Det siger jo sig selv, at ica'en nede på hjörnet har höjere priser end de store butikker. Ja der er stor forskel på de forskellige ICA'ers priser. Vi har 3 forskellige ICA'er i vores lokal område, 2 af dem er super billige, og 1 er rimelig dyr. Vi handler også i Willys, kan klart anbefales hvis man vil handle storemængder - billigt.
skallstorp Besvaret December 28, 2008 Rapporter Besvaret December 28, 2008 Läs Läs der hvor der står at kommunen skal betale husleje og el. Indkomsten bliver garantipenge (180 pr dag) Og börnepenge.I starten af tråden, spørges der til hvor meget folk forbruger på almindelige dagligvarer. Spørgeren vil tilsyndelande leve på barselsdagpenge (så vidt jeg forstod indlægget), som jo ikke har noget med bistandshjælp at gøre. Jeg vil støtte udsagnet om at har man råd til at leve i DK, har man endnu mere råd til at leve i SE. Det er billigere at leve i Sverige, ingen tvivl om det. Bananas månedlige forbrug, lyder af meget for en person, men det gør han jo også selv opmærksom på. I ICA er der forskellige prisklasser af vare. Køber man de billigste, kommer man meget længere end i DK. Vi lever 2 voksne og en baby på en indkomst, idet min kone studerer uden SU (da hun er fra Brasilien og derfor indtil videre ikke får nogen studiestøtte). Vi har råd til at leve på en indkomst. Vi køber fornuftigt ind, men mangler ikke noget. Så til spørgeren i denne tråd: Det kan godt lade sig gøre at leve i Sverige for dig og dine to børn, det er endda billigere end i DK. Dog skal du nok være forsigtig med at købe fornuftigt ind og du vil bruge ekstra tid på transport til DK - specielt når du begynder at arbejde igen.
Lasse Besvaret December 28, 2008 Rapporter Besvaret December 28, 2008 Läs der hvor der står at kommunen skal betale husleje og el. Indkomsten bliver garantipenge (180 pr dag) Og börnepenge. Børnepenge er i hvert fald ikke kontanthjælp, men det kan da godt være resten er...
michael k Besvaret December 28, 2008 Rapporter Besvaret December 28, 2008 Igen dör en tråd fordi du ikke läser hvad der står. I denne tråd handler det om at overleve på bistandshjälp i Sverige så forstå det dog. ööhm nej tråden handler om hvor meget folk bruger om måneden tågeåge!!! så forstå det dog!! og hvrofor dör den? fordi du ikke kan argumentere for dine udtalelser? jeg pointerede bare at det slet ikke er så umuligt som du og andre gerne vil göre det til og at hvis man kan leve i dk kan man også leve her... straks ville du diskutere det yderligere.. at du så löber tör for ting at sige betyder jo ikke at tråden dör... folk kan jo sagtens stadig skrive hvad de vil og har erfaret.. jeg skrev min erfaring og at man ikke i alle tilfälde skal "godkendes" som lejer som du påstår
michael k Besvaret December 28, 2008 Rapporter Besvaret December 28, 2008 Børnepenge er i hvert fald ikke kontanthjælp' date=' men det kan da godt være resten er...[/quote'] näh man kan sagtens også få betalt sin husleje uden at väre på kontanthjälp... jeg ser ikke rigtigt at #0 snakker om kontanthjälp...
skallstorp Besvaret December 28, 2008 Rapporter Besvaret December 28, 2008 Läs indläg 12 Läs indläg 12. Läs den anden tråd om beskatning af de 180 kr om dagen. Forstå at de 3000 ikke bare skal räkke til mad. Men lad hende bare knäkke halsen på det. Jeg pröver ikke at väre ond og modbydelig, men realistisk. Michael K. Du skal ikke kalde mig underlige ting. Jeg er IKKE en af vennerne nede fra hjörnet.
michael k Besvaret December 28, 2008 Rapporter Besvaret December 28, 2008 Läs indläg 12. Läs den anden tråd om beskatning af de 180 kr om dagen. Forstå at de 3000 ikke bare skal räkke til mad. Men lad hende bare knäkke halsen på det. Jeg pröver ikke at väre ond og modbydelig, men realistisk. Michael K. Du skal ikke kalde mig underlige ting. Jeg er IKKE en af vennerne nede fra hjörnet. det har jeg fattet og har på intet tidspunkt sagt at de skulle räkke til mere men derimod bare sagt at kan man leve i dk kan man også leve i sverige endda bedre .. og at man ikks skal godkendes som lejer i alle tilfälde ... hvor svärt er det at fatte? nu har jeg skrevet det i 5 indläg.. og du blir ved med at hänge dig i noget jeg aldrig har sagt!! og komme med latterlige kommentarer som "nu döde endnu en tråd pga dig wahwahwah call the whaaaambulaaance" den er da på ingen måde död og så hoster du dit galde op ved at sige at jeg ikke har fattet hvad tråden handler om når det er så tydeligt at du ikke engang selv har fattet emnet på tråden.. den handler ikke om bistandshjälp fat det dog!! og jo når du hakker på mig for ikke at fatte hvad tråden handler om når du selv har misforstået det på det groveste så kalder jeg dig klogeåge hvis gio mener det er for groft er jeg sikker på at han lader mig vide det
millis Besvaret December 28, 2008 Rapporter Besvaret December 28, 2008 Måske man skulle prøve at få et andet job ? nå vi tjener sku mere end rigeligt. men der er gået sport i at finde tilbuds varer. og så købe lager til man ved ca hvornår der kommer udsalg igen... :) (af den bestemte vare) dette startede da jeg var på orlov, og var træt af at pengene ikke rækkede, og har så holdt fast i det endnu. der er meget at spare, og vi mangler intet. vil hellere have flere penge til sjov og ballade end at gå op i dyre madvaner :th2: og have råd til diverse ferier uden at skulle tænke sig om en ekstra gang inden man trækker dankortet igennem :)
Juliana Besvaret December 28, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 28, 2008 Takker jer alle for svarene Ville ikke have I skulle blive uvenner på grund af mig. Jeg vil takke jer alle for svarene, er utrolig glad for at I ville väre ärlige for mig. Vil önske jer et Kanon Godt Nytår. Må den bringe masse af gläde ind i jeres hjem. :) Juliana
sup3rior Besvaret December 28, 2008 Rapporter Besvaret December 28, 2008 Ville ikke have I skulle blive uvenner på grund af mig. Jeg vil takke jer alle for svarene, er utrolig glad for at I ville väre ärlige for mig. Vil önske jer et Kanon Godt Nytår. Må den bringe masse af gläde ind i jeres hjem. :) Juliana Sådan bliver tonen desværre herinde en gang imellem - folk bliver entusiatiske Men sig til hvis du skal bruge mere assistance :)
Juliana Besvaret December 29, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 29, 2008 Tusind tak for det, det skal jeg huske. :rose::rose:
michael k Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 Ville ikke have I skulle blive uvenner på grund af mig. Jeg vil takke jer alle for svarene, er utrolig glad for at I ville väre ärlige for mig. Vil önske jer et Kanon Godt Nytår. Må den bringe masse af gläde ind i jeres hjem. :) Juliana ingen er uvenner .. vi kender ikke engang hinanden så det er ret svärt at blive uvenner ... men det er jo bare godt for dig at der findes forskellige meninger og oplevelser .. ellers havde det jo set sort ud for dig at flytte
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu