Lollikken Skrevet December 27, 2008 Rapporter Skrevet December 27, 2008 Hejsa Min bil overophedede i dag, grundet et defekt termostat, hvilket resulterede i at en slange sprang og jeg mistede størstedelen af min kølervæske. Det endte med at jeg stod med hovedet i motoren og måtte skifte/mcguyver en gummi slange til bilens køling, hvorefter jeg efterfyldte med vand (3L aquador og 3L postevand :P). Så ser man vejrudsigten og vi står til frost vejr i nat. ... Hvor fa'en finder jeg noget kølervæske eller anden form for anti frost væske som jeg kan hælde på svineT? Jeg håber der er nogen som sidder her en Lørdag aften :) PS: Er der nogle tankstationer her i Malmø der har døgnåbent?
MC Manden Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Alle tankstationer har det.... Og, mon ikke de fleste stadig har åbent ? Hvis du bare har "mistet størstedelen" så er det sikkert nok til i nat, ingen grund til panik Hejsa Min bil overophedede i dag, grundet et defekt termostat, hvilket resulterede i at en slange sprang og jeg mistede størstedelen af min kølervæske. Det endte med at jeg stod med hovedet i motoren og måtte skifte/mcguyver en gummi slange til bilens køling, hvorefter jeg efterfyldte med vand (3L aquador og 3L postevand :P). Så ser man vejrudsigten og vi står til frost vejr i nat. ... Hvor fa'en finder jeg noget kølervæske eller anden form for anti frost væske som jeg kan hælde på svineT? Jeg håber der er nogen som sidder her en Lørdag aften :) PS: Er der nogle tankstationer her i Malmø der har døgnåbent?
skallstorp Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Til klokken midnat Tanken ved Lockarp har da vist åben til midnat Hejsa Min bil overophedede i dag, grundet et defekt termostat, hvilket resulterede i at en slange sprang og jeg mistede størstedelen af min kølervæske. Det endte med at jeg stod med hovedet i motoren og måtte skifte/mcguyver en gummi slange til bilens køling, hvorefter jeg efterfyldte med vand (3L aquador og 3L postevand :P). Så ser man vejrudsigten og vi står til frost vejr i nat. ... Hvor fa'en finder jeg noget kølervæske eller anden form for anti frost væske som jeg kan hælde på svineT? Jeg håber der er nogen som sidder her en Lørdag aften :) PS: Er der nogle tankstationer her i Malmø der har døgnåbent?
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Hejsa Min bil overophedede i dag, grundet et defekt termostat, hvilket resulterede i at en slange sprang og jeg mistede størstedelen af min kølervæske. Det endte med at jeg stod med hovedet i motoren og måtte skifte/mcguyver en gummi slange til bilens køling, hvorefter jeg efterfyldte med vand (3L aquador og 3L postevand :P). Så ser man vejrudsigten og vi står til frost vejr i nat. ... Hvor fa'en finder jeg noget kølervæske eller anden form for anti frost væske som jeg kan hælde på svineT? Jeg håber der er nogen som sidder her en Lørdag aften :) PS: Er der nogle tankstationer her i Malmø der har døgnåbent? ja alle tankstationer har glykol.... udover det hvis det meste af väskener väk så er der jo ikke meget der kan fryse og masser af plads til den smule der er kan udvide sig ... edit : så ik du havde fyldt vand på
MC Manden Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Husk iøvrigt at du skal blande ca. 1/3 glykol og 2/3 vand i køleren. Ren glykol sænker ikke frysepunktet
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Husk iøvrigt at du skal blande ca. 1/3 glykol og 2/3 vand i køleren. Ren glykol sænker ikke frysepunktet ja men husk der findes färdigblandet glykol også...
Lollikken Besvaret December 27, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 27, 2008 Jeg kom lige i tanke om en studentersang der hedder "Spritbolaget" hvor man synger: "dem här jo sprit på shell (och statoil)"! Og Shell ved Holma har døgnåbent! Jeg panikkede nok lidt :) Ang. vandstanden så er kølingen, såfremt min mcguyver løsning holder, proppet til randen med vand, så jeg finder det ret nødvendigt at få hældt lidt vand på satanen :) Overvejde også (efter jeg havde skrevet beskeden) at ofre en liter vodka på køleren, men jeg tror ikke jeg var nået ned til bilen før en Svensker havde tacklet mig ;)
MC Manden Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 ja men husk der findes färdigblandet glykol også... Ja, til 800 kr literen... Seriøst, det er da kun frk. jensen der køber det....
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Ja' date=' til 800 kr literen... Seriøst, det er da kun frk. jensen der køber det....[/quote'] hahah er det ISK valuta du snakker om? en liter färdigblandet kölerväske med glykol koster under 100kr ...
MC Manden Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 hahah er det ISK valuta du snakker om? en liter färdigblandet kölerväske med glykol koster under 100kr ... Ja, og en liter ren glykol koster ca. 30SEK i Biltema og den rækker til ...Masser af liter. 1/3 - 2/3 giver sikkerhed til -35grader. Jeg bruger ca. 1 til 5. Det rækker til -20. Det må være ok i Skåne (jeg har en utæt slange, så jeg hælder på hver 3. uge)
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Ja, og en liter ren glykol koster ca. 30SEK i Biltema og den rækker til ...Masser af liter. 1/3 - 2/3 giver sikkerhed til -35grader. Jeg bruger ca. 1 til 5. Det rækker til -20. Det må være ok i Skåne (jeg har en utæt slange, så jeg hælder på hver 3. uge) ja ... hvad er pointen? du skriver han skal blande med vand og jeg siger at der også findes färdigblandet så han ikke står og blander noget som allerede er färdigblandet ... og så kommer du med en literpris på 800kr når den egentlige ligger på ca 60-65kr? det er enten mig eller dig der tränger til at komme i seng nu ... for en af os må sidde og sove ...
MC Manden Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 färdigblandet ... og så kommer du med en literpris på 800kr ... Næppe :D ... en liter ren glykol til 30 kr.... og, rækker til 5-8 liter færdigblandet. Det er vil 4-6 kr literen ? :D
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 ok nu har du tabt mig .... du skrev : Ja' date=' til 800 kr literen... Seriøst, det er da kun frk. jensen der køber det....[/quote']
MC Manden Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 ok nu har du tabt mig .... du skrev : Jaja.... som jeg har sagt en million gange.... du skal ikke overdrive :D Nej, ..... det jeg mener er, at færdigblandet, ready-to-go kølervædske er allllt for dyrt
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Jaja.... som jeg har sagt en million gange.... du skal ikke overdrive :D Nej, ..... det jeg mener er, at færdigblandet, ready-to-go kølervædske er allllt for dyrt det er for dyrt kontra ren glykol ja .. men det var slet ikke derfor jeg sagde det det var for at han kunne väre opmärksom på ikke at blande färdigblandet glykol...
Basse Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Sig mig engang, den slags fylder man da ikke på sin bil, mere end een gang - så holder det. Er jo et lukket system - så who cares med liter pris ? det er jo ikke noget der skal fyldes på hver uge. Selv min gamle mercedes fra 1998 - fik kun skiftet det stads ved service :-) På min nye bil har jeg fået ordre på at holde fingrene fra beholderen hehe - med mindre den går læk self.....
MC Manden Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 På min nye bil har jeg fået ordre på at holde fingrene fra beholderen hehe - med mindre den går læk self..... Precis...men, jeg har en læk....og, det har/havde loklikken også, og han gider ikke hælde ren glykol på. Tro mig :)
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Precis...men' date=' jeg har en læk....og, det har/havde loklikken også, og han gider ikke hælde ren glykol på. Tro mig :)[/quote'] fix läkagen... isär hvis du tänker over literprisen på det du fylder på ...
MC Manden Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 fix läkagen... isär hvis du tänker over literprisen på det du fylder på ... Det går nok :D.... jeg giiiider ikke ofre alt for meget på min bil, den kan alligevel ikke sælges, så den skal køres til den ikke kan mere
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Det går nok :D.... jeg giiiider ikke ofre alt for meget på min bil' date=' den kan alligevel ikke sælges, så den skal køres til den ikke kan mere[/quote'] tja kan anbefale returbilen.se for de närrige :) nej .. har man en gammel bil hvor man skal bytte noget er returbilen ret godt hvis man da kan finde ud af at skrue lidt selv .. hvis det feks er köleren der läkker tror jeg de tager 100kr for en på returbilen
Guest Mogens Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Hvor fa'en finder jeg noget kølervæske eller anden form for anti frost væske som jeg kan hælde på svineT? Du skal være opmærksom på flere forhold: 1) man blander ikke 2 forskellige typer kølervædske 2) er den nuværende væske rød eller hur? 3) er din bil af nyere årgang eller en gl. bil? (nogle bilmodeller kræver speciel kølervæske, der ikke købes på en tankstation)
Lollikken Besvaret December 27, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 27, 2008 Precis...men' date=' jeg har en læk....og, det har/havde loklikken også, og han gider ikke hælde ren glykol på. Tro mig :)[/quote'] Hmm .. det er jeg ik' så glad for at læse, for Lollikken har lige hældt en halv liter koncentreret glycerol på køleren. Skal fa'me ik' ha' at noget (mere) brister hen over natten :) Jeg har ofret en 50'er på at sikre resten af systemet. Desværre skal det meste at kølervæsken skiftes om ikke så længe når jeg skal skifte den termostat som er skyld i det hele. Pt. virker min køler kun med en anden mcguyver løsning, nemlig kortslutte termostat signalet og holde elektroderne sammen med en tandstik (yes you heard me :D)
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 öhm er det ik bare en gammel saab? eller var det skallstorp der köbte en sådan... hvis det er en gammel saab så er det ret ligegyldigt
michael k Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Hmm .. det er jeg ik' så glad for at læse, for Lollikken har lige hældt en halv liter koncentreret glycerol på køleren. Skal fa'me ik' ha' at noget (mere) brister hen over natten :) Jeg har ofret en 50'er på at sikre resten af systemet. Desværre skal det meste at kølervæsken skiftes om ikke så længe når jeg skal skifte den termostat som er skyld i det hele. Pt. virker min køler kun med en anden mcguyver løsning, nemlig kortslutte termostat signalet og holde elektroderne sammen med en tandstik (yes you heard me :D) tempgivar og termostat er ikke helt det samme ... din tempgiver giver signal .. din termostat åbner for kölevandet ...
MC Manden Besvaret December 27, 2008 Rapporter Besvaret December 27, 2008 Hmm .. det er jeg ik' så glad for at læse' date=' for Lollikken har lige hældt en halv liter koncentreret glycerol på køleren. :D)[/quote'] en halv liter er ikke noget problem.....der kan være 4-5 liter på systemet
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu