Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Besvaret

Kan ikke importeres...

Nogen af importørerne der ved noget om sådan noget??
Ja, det ved jeg - jeg har nemlig spurgt een af Bilprovningens ingeniører, som ikke bestiller andet end at godkende importerede biler. Jeg kender ham, fordi han ekspederer/vurderer alle de ca. 50 køretøjer, jeg i øjeblikket er ved at importere til Sverige. Han siger, at selvom den ombyggede banevogn i Tyskland er indregistreret og godkendt til kørsel på landevej, kan den ikke godkendes til dette i Sverige. Det er sådan, at modificerede banevogne (tävlingsbilar) generelt ikke kan godkendes og registreres i Sverige.
Besvaret
Jeg har ikke fået svar endnu, men det er en ombygget gadebil....Ikke en ombygget banebil.
Selv tak :rolleye:
Besvaret
Jeg har ikke fået svar endnu' date=' men det er en ombygget gadebil....Ikke en ombygget banebil.[/quote'] Jeg vil bestemt ikke kalde mig for ekspert - på noget område :rolleyes: Men er der ikke tale om en forholdsvis almindelig rallybil - sådan nogle som der kører i dusinvis af her i Sverige. Hvis en svensk rallykører ville hente en bil i f.eks. Tyskland, vil jeg umiddelbart tro at der blot var tale om at gennemføre nogle formaliteter, og vupti ville bilen have nydelige svenske nummerplader. Men det kan jo tænkes at jeg er lidt for naiv :)
Besvaret

jeg ville ikke tro der skulle være problemo, fordi en af mine bekendte havde selv import sådan en fætter. altså ikke lige så gejlet som den, men der var pillet her og der.. så standard var den ikke...

Besvaret

Rallybil er heller ikke en mulighed

Men er der ikke tale om en forholdsvis almindelig rallybil - sådan nogle som der kører i dusinvis af her i Sverige. Hvis en svensk rallykører ville hente en bil i f.eks. Tyskland, vil jeg umiddelbart tro at der blot var tale om at gennemføre nogle formaliteter, og vupti ville bilen have nydelige svenske nummerplader. Men det kan jo tænkes at jeg er lidt for naiv
Hvis bilen indregistreres som ombygget til rally, må den kun anvendes til dette formål. Den skal transporteres på en trailer til løbene og må ikke køres dertil. Jeg ved det, fordi dén ingeniør hos Bilprovningen - som sagsbehandler alle de køretøjer, jeg nævnte, at jeg var ved at importere til Sverige - er rallykører (300 hk's Subaru Imprezza GT turbo)
Besvaret
Hvis bilen indregistreres som ombygget til rally, må den kun anvendes til dette formål. Den skal transporteres på en trailer til løbene og må ikke køres dertil. Jeg ved det, fordi dén ingeniør hos Bilprovningen - som sagsbehandler alle de køretøjer, jeg nævnte, at jeg var ved at importere til Sverige - er rallykører (300 hk's Subaru Imprezza GT turbo)
Godt så - så har jeg også lært noget i dag :D
Besvaret

Det undrer mig en del den ikke kan det iøvrigt.... Bilen er bare lettere end en std. bil. De bremser der sidder på den er std. på gadebilen også.... Tror bestemt den er til at få på plader den der...

Linket til bilen virker ikke mere' date=' men var det sådan en sag her? Der står de ikke må bruges på danske veje...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...