martin_–_grevie Skrevet January 10, 2009 Rapporter Skrevet January 10, 2009 Er der nogen herinde som har erfaringer (som ejer) med en Z4 M Coupe eller roadster ? Så hører jeg gerne fra jer - alt info har interesse ´. På forhånd tak !
Miriam Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Er der nogen herinde som har erfaringer (som ejer) med en Z4 M Coupe eller roadster ? Så hører jeg gerne fra jer - alt info har interesse ´. På forhånd tak ! Jeg har den i roaster, hvad vil du vide ??? (dog "kun" i 3,0) Miriam
martin_–_grevie Besvaret January 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 10, 2009 Den har jeg selv haft - altså en 3,0 (den med 231 hk) og den var jeg satme glad for. Men M er noget helt andet, så det er specifikt den jeg gerne vil høre om der er nogle ting man skal være OBS på inden man køber.
Miriam Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Den har jeg selv haft - altså en 3,0 (den med 231 hk) og den var jeg satme glad for. Men M er noget helt andet, så det er specifikt den jeg gerne vil høre om der er nogle ting man skal være OBS på inden man køber. Det eneste jeg umeldbart kan tænke på er at service niveauet jo ligget på M niveau som jo lige er tanden højere, det samme gælder for delene. Har kørt i en M coupe, og det var sgu iorden. Det syntes jeg nu også den er som 3,0 som du siger :)
martin_–_grevie Besvaret January 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 10, 2009 Ja det er jo lige det, men jeg dem jeg kigger på har ikke kørt langt så jeg håber bestemt ikke at der skal skiftes de store ting. Motoren er jo identisk med den gamle M3 som jeg ved havde nogle alvorlige problemer i sine første årgange, men om det også er et issue på en M coupe fra 06 ved jeg ikke.
Rikke Rost Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Jeg er igang med at kigge efter en Z3M Coupé som banebil....:) Så jeg lytter lige med her...
Miriam Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Ja det er jo lige det' date=' men jeg dem jeg kigger på har ikke kørt langt så jeg håber bestemt ikke at der skal skiftes de store ting[/quote'] Jeg har nu ikke hørt om nogle større prob ved M3 motoren, hvilke tænker du på ?? Om ik andet så kommer z4eren nu langt senere end M3'eren, så hvis der har været noget, så er det jo løst :)
martin_–_grevie Besvaret January 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 10, 2009 http://members.roadfly.com/jason/m3engines.htm Her står at problemet var på biler indtil 2003 - så det er nok løst...
Rikke Rost Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Jeg tror du skal ha' fat i en BMW forhandler í Europa.... Der kan være forskel på de amerikanske M motorer og de Europæiske. Men det ved Miriam og Michael meget mere om....:)
Peter H. Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Jeg tror du skal ha' fat i en BMW forhandler í Europa.... Der kan være forskel på de amerikanske M motorer og de Europæiske. Men det ved Miriam og Michael meget mere om....:) Der var stor problemer med deres motor ( M3 e46 ) indtil 2002 modelen ... SM: du kan skuda ikke sammenligne en gammel prut af en Z3 ( som har dele fra en e30 ) og en fin ny z4m..:) Det endste minus med Z4 er at de taber uhyggelig hurtig deres värdi og der er jo en ny på vej meget snart..
Rikke Rost Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Det var på S54 motoren at de havde problemer.... Den samme motor lå i Z3M i 2001 og 02. Der er foretaget tilbagekaldelse på M3 E46 med S54 motoren. De fandt det ikke nødvendigt på Z3M, da den max'er ud 400 omdr. lavere. http://en.wikipedia.org/wiki/Bmw_z3 Og nej en Z3 er ikke en gammel prut. Der er nogle der påstår at det er en køremæssig perle....
Peter H. Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Det var på S54 motoren at de havde problemer.... Den samme motor lå i Z3M i 2001 og 02. Der er foretaget tilbagekaldelse på M3 E46 med S54 motoren. De fandt det ikke nødvendigt på Z3M, da den max'er ud 400 omdr. lavere. http://en.wikipedia.org/wiki/Bmw_z3 Og nej en Z3 er ikke en gammel prut. Der er nogle der påstår at det er en køremæssig perle.... Nu er jeg ikke helt med .. vi har solgt et par z3m fra efter 2000 og de körte begge med den gamle e36 motor... Og der er mange m3 e46 som sprang motor i 2000 og 2001 indtil der kom den nyere motor i, vi har haft nogle m3ér der havde fået byttet motor på garantien selvom de var over 2 år gamle,og det var pga BMW viste at de havde et problem med deres motor..
Rikke Rost Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Ja og den var der ikke problemer med.... Indtil den nye 325hk's kom i Z3M. Den der ydede 343hk i M3.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu