livsnyder Skrevet January 10, 2009 Rapporter Skrevet January 10, 2009 Jeg er grænsependler og arbejder i et dansk firma hvor alle ansatte får tilbudt frivillig sundhedsforsikring - Tryg sundhedsforsikring. Jeg har netop ville anmelde en skade, men fik den besked af Tryg at de ikke dækkede, da jeg ikke er bosat i DK!!!! Det føler jeg er diskrimination - jeg betaler dansk skat, har dansk sygesikringskort osv. Har nogen oplevet lignende tilfælde og kan det betale sig at klage???
michael k Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Jeg er grænsependler og arbejder i et dansk firma hvor alle ansatte får tilbudt frivillig sundhedsforsikring - Tryg sundhedsforsikring. Jeg har netop ville anmelde en skade' date=' men fik den besked af Tryg at de ikke dækkede, da jeg ikke er bosat i DK!!!! Det føler jeg er diskrimination - jeg betaler dansk skat, har dansk sygesikringskort osv. Har nogen oplevet lignende tilfælde og kan det betale sig at klage???[/quote'] kig i betingelserne i denne forsikring .. hvis der ingen steder står at du skal väre bosat i dk så kan det betale sig at klage måske ... står det der er der nok intet at komme efter
EBL Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Jeg er grænsependler og arbejder i et dansk firma hvor alle ansatte får tilbudt frivillig sundhedsforsikring - Tryg sundhedsforsikring. Jeg har netop ville anmelde en skade' date=' men fik den besked af Tryg at de ikke dækkede, da jeg ikke er bosat i DK!!!! Det føler jeg er diskrimination - jeg betaler dansk skat, har dansk sygesikringskort osv. Har nogen oplevet lignende tilfælde og kan det betale sig at klage???[/quote'] Hmm underligt, min sundhedsforsikring, som er igennem Danica Pension, og de har bekræftet at min forsikring gælder på trods af at jeg bor i Sverige. Min kone og børn er dog kun dækket af min forsikring hvis vi boede i DK, og det gør vi jo ikke, så her får jeg ikke helt ligeså meget ud af dette frynsegode som mine kollegaer, desværre.
Guest Trine Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Jeg er grænsependler og arbejder i et dansk firma hvor alle ansatte får tilbudt frivillig sundhedsforsikring - Tryg sundhedsforsikring. Jeg har netop ville anmelde en skade' date=' men fik den besked af Tryg at de ikke dækkede, da jeg ikke er bosat i DK!!!! Det føler jeg er diskrimination - jeg betaler dansk skat, har dansk sygesikringskort osv. Har nogen oplevet lignende tilfælde og kan det betale sig at klage???[/quote'] Det må være en uvidende medarbejder. Mit firma har også en sundhedsordning gennem Tryg der betales over lønnen, og jeg har fået betalt fysioterapeut, behandling på privatklinik samt udgifter til diverse undersøgelser. Prøv lige at udfordre den påstand, du er jo almindelig sundhedsforsikret i DK. Kan ikke se argumentet for den udvidede dækning ikke skulle gælde for dig.
dan Besvaret January 16, 2009 Rapporter Besvaret January 16, 2009 Samme her - har gennem Tryg og har gennem de sidste 4 år fået dækket både mig og selv og mine børn på alle mulige ting. Dræn, scanninger, Fys osv. Det er en fejl.
tolle Besvaret November 25, 2009 Rapporter Besvaret November 25, 2009 sundhedforsikring - hvor foregår behandlingen? Jeg har læst i jeres indlæg at nogke har problemer med at få dækket skader andre kan - men hvor foregik behandlingen i DK eller sverige. Jeg kan blive behandlet via forsikringen på arbejdet, men kun i DK. Har andre oplevet det?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu