Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vil gerne have overvåget en del af min grund, og søger derfor oplysninger om hvad man må og ikke må... F.eks. skal man oplyse at der er overvågning på grunden og i så fald, hvor skal den oplysning være? - udenfor grunden eller på grunden...? Er der evt. nogen der kan hjælpe mig med at finde reglerne om det, det har ikke lykkedes mig at finde noget om det på google...

Besvaret
Jeg vil gerne have overvåget en del af min grund, og søger derfor oplysninger om hvad man må og ikke må... F.eks. skal man oplyse at der er overvågning på grunden og i så fald, hvor skal den oplysning være? - udenfor grunden eller på grunden...? Er der evt. nogen der kan hjælpe mig med at finde reglerne om det, det har ikke lykkedes mig at finde noget om det på google...
kender ik de specifikke regler men du skal ha tilladelse det er ikek nok bare at oplyse om det
Besvaret

Du skal søge en tilladelse...

Prøv at læse lidt i den aktuelle sag her - http://www5.goteborg.se/prod/orgryte/dalis2.nsf/vyFilArkiv/kameraövervakning.pdf/$file/kameraövervakning.pdf
Besvaret

Så fik jeg svar fra länsstyrelsens Hej ! Det går bra att ha kameraövervakning utan länsstyrelsens tillstånd på en privat villatomt. Tydlig skyltning om kameraövervakningen skall dock ske. Upptagningsområdena för kamerorna får under dessa förutsättningar inte till någon del ta in annat än den egan tomten. Rikta kamerorna mot byggnaden för att bl a undvika att grannar kan uppfatta att de blir övervakade. I övrigt är det Datainspektionen som har tillsyn över kameraövervakning som i förevarande fall.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...