Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Tænker du på et kursus for en bestemt race, eller blot et kursus hvor din hund kan komme og træne sammen med andre hunderacer? I DK er der et væl af racerelaterede hundeklubber som kører træning, mens jeg endnu ikke har set noget tilsvarende i Sverige. Her i SE er der rigeligt med hundekurser, men problemet synes jeg er, at et kursus således kan bestå af flere forskellige racer :thumbdown Bevares det kan fungerer for nogen, hvis blot man vil træne lydighed, men har man f.eks en noget mere krævende race (f.eks rottweiler :thumbup:), så er det ikke lige sagen med generel træning for hunde, men i stedet en målrettet træning for racen. Min hund bliver trænet sammen med fire andre rottweilere ude på den kennel han er købt, samt at jeg selv træner med ham hver dag, hjemme eller i skoven. Så hvis du tænker kursus for en bestemt race, så skal du desværre nok ikke være for optimistisk. Men måske andre har erfaring med racebestemt træning?

Besvaret

Hvis du er medlem af Svenske kennelklub bliver du automatisk medlem af sydskånes kennelklub (hvis det er det korrekte navn, kan ikke lige huske det...) og de har hvalpekurser. Ellers er der brukshundsklubberne, men det skulle være møjsvært at få plads til sin hvalp (?). Og så findes der personlige trænere til hunde også (selvfølgelig:rolleyes:), ved dog ikke hvor udbredt det er hernede. Jeg har desuden fået meget ud af at læse hvalpetræningsbøger OG se Cecar Milan på tv:th2: Men det er helt kanon at få sin hvalp ud blandt andre hunde på et kursus! Damn der er forskel i opførsel:o:)

Besvaret

tak for jeres svar, jeg vil bestemt melde mig ind i Svenske kennelklubben. Det er fordi vi gerne vil have en hund, den skal selvfølgeligt kunne opføre sig så andre også kan holde den ud. Men ligesom den skal lære hvordan man gør, så vil vi også gerne lære det. Senere vil vi måske gerne gå til agillity eller noget med den, og så skal grunden jo også lige være lagt. Det sidste er at jeg rigtigt gerne vil have at min datter er med, og at hun får noget vejledning i hvad og hvordan man gør. Og tit virker det bare bedre hvis det ikke kommer fra mor ;). Vi tænker lille hund(hvalp), denne gang, men drømmen er en rottweiler, for de er da bare de mest fantastiske. Men ikke denne gang, der vil vi gerne være flyttet ud af byen og kunne give den mere plads omkring sig, end her i villaen og villakvarteret. Et hvalpekursus ville være sagen, hvor finder jeg sådan et? Og findes der hundetræning i Skurup? Bemærkede lige I også kommer derfra :th2:

Besvaret

Jeg går ud fra at du har tænkt dig at købe en hund fra en SKK godkendt kennel, og i så fald kan pågældende kennel garanteret være behjælpelig med hvor din hund kan komme på hvalpekursus osv. Du behøver ikke melde dig ind i SKK, før du har købt en hund ;) Du kan godt få råd og vejledning af SKK uden at være medlem, bl.a kan de give dig en liste over kenneler for lige den race du ønsker. Det koster 370 sek/år at være medlem af SKK, hvis man ønsker det - og ja jeg er selv medlem :) Du kan evt tage et kig på disse tre links her, det kan evt give dig lidt idéer: Svenska Kennelklubben: www.skk.se Skurups Brukshundklubb: http://hem.passagen.se/katarinas/ Skurups Hundungdom: http://hem.passagen.se/skurups.hundungdom

Vi tænker lille hund(hvalp)' date=' denne gang, [b']men drømmen er en rottweiler, for de er da bare de mest fantastiske.
Ja jeg er helt enig der, det er en fantastisk race :D Nu er der mange fantastiske racer, men for mig er rottweileren nummer 1.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...