Jump to content

Recommended Posts

• Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Lige for at få størrelserne på plads, så er sturup faktisk større end Knutstorp, det ka godt være det ikke føles sådan, men det er den, hele 30 meter. Sturup Raceway er meget velegnet til at lære at køre på bane, hastigheden bliver ikke alvorlig og det er godt som begynder. Når man bliver mere øved og køre hurtigere, bliver den teknisk krævende og udfordrene, netop med gearskift og rytme i almindelighed det er svært, men er det ikke også der hvor man lære noget ? Jeg ved ikke om den er krævende for gearkassen specielt, jo hvis ikke man lige finder rytmen, men sådan er det altid, men den kræver lidt dæk, jeg synes mange kritiserer sturup, men jeg fornemmer det har lidt at gøre med der ikke rigtigt er en langside som der f.eks. er på Knutstorp hvor man rigtigt kan gi den gas lige ud, men det er i hvertfald ikke på langsiden man rigtigt får noget ud af det andet end træde hårdt på bremsen i god tid. Men som motorcykelbane vil jeg heller ikke anbefale sturup, det må være et helvede specielt på de store maskiner, jeg tror den er sjov nok på motard og de små cc.

Besvaret
Lige for at få størrelserne på plads, så er sturup faktisk større end Knutstorp, det ka godt være det ikke føles sådan, men det er den, hele 30 meter. Sturup Raceway er meget velegnet til at lære at køre på bane, hastigheden bliver ikke alvorlig og det er godt som begynder. Når man bliver mere øved og køre hurtigere, bliver den teknisk krævende og udfordrene, netop med gearskift og rytme i almindelighed det er svært, men er det ikke også der hvor man lære noget ? Jeg ved ikke om den er krævende for gearkassen specielt, jo hvis ikke man lige finder rytmen, men sådan er det altid, men den kræver lidt dæk, jeg synes mange kritiserer sturup, men jeg fornemmer det har lidt at gøre med der ikke rigtigt er en langside som der f.eks. er på Knutstorp hvor man rigtigt kan gi den gas lige ud, men det er i hvertfald ikke på langsiden man rigtigt får noget ud af det andet end træde hårdt på bremsen i god tid. Men som motorcykelbane vil jeg heller ikke anbefale sturup, det må være et helvede specielt på de store maskiner, jeg tror den er sjov nok på motard og de små cc.
Enig! Jeg kan godt lide at køre på Sturup, men jeg synes man knokler meget gennemg gearkassen. Det eneste sted jeg som sådan ikke kan lide ved sturup er det voldsomt skarpe 180 graders venstresving inden "langsiden".
Besvaret

Hvis det er før den gamle langside, den der vanddråbe agtige sving så jeg sku heller ikke helt ven med det. Men det før den nye langside (nok en skendsel for langsider generelt) der havde jeg meget ud af at have en instruktør med ud sidst, det gjorde at det er en af favorit stederne nu, men ellers var jeg enig.

Besvaret
Hvis det er før den gamle langside' date=' den der vanddråbe agtige sving så jeg sku heller ikke helt ven med det. Men det før den nye langside (nok en skendsel for langsider generelt) der havde jeg meget ud af at have en instruktør med ud sidst, det gjorde at det er en af favorit stederne nu, men ellers var jeg enig.[/quote'] Det sving jeg snakker om er de 2 skarpe 180 graders sving der er lige efter hinanden hvor det sidste specielt er meget skarpt. Svinget lige inden pitindgangen faktisk. Kan man få sådan en instruktør med ud ganske gratis?
Besvaret
Kan man få sådan en instruktør med ud ganske gratis?
Nej, det er ikke gratis, men det indgå i prisen på vores arrangementer :) Det er hele vores koncept at man skal bliver bedre til at kører :th2:
Besvaret
Nej, det er ikke gratis, men det indgå i prisen på vores arrangementer :) Det er hele vores koncept at man skal bliver bedre til at kører :th2:
Cool cool, det kunne være jeg skulle prøve at have sådan en med ud for at lære banens linier :).
Besvaret

Det er sku lidt som at spille tennis eller lignende, det kan godt være man kan spille ret godt, men man kan spille så meget bedre hvis man lige får rettet grib eller stand lidt til en gang i mellem. Jeg synes mest det er placering på banen, specielt i det sving du taler om, der virker det logisk at køre det meget bredt for at kunne holde max gasmeget tidligt, men det kan du typisk ikke alligevel, så det kan være bedre at at skære svinget helt ind mod pitindgangen selv om det virker ulogisk og så igen afhænger det maget af hvilke og hvormange hjul der trækker, samt effekt lige i det sving. Alle har deres hyr med et eller flere sving på sturup og det er det fede ved den bane for de øvede er det meget udfordrene at få rytmen til at passe, for begynderne er den overskuelig og farten er ikke så høj som den kan være med det rette materiel for enden af langsiden på Knutstorp. Men nu lige for en god ordens skyld så er Knutstorp nok generelt set den bedste bane vi har i skandinavien, måske skarpt fulgt af rudskogen i Norge.

Besvaret
Det er sku lidt som at spille tennis eller lignende, det kan godt være man kan spille ret godt, men man kan spille så meget bedre hvis man lige får rettet grib eller stand lidt til en gang i mellem. Jeg synes mest det er placering på banen, specielt i det sving du taler om, der virker det logisk at køre det meget bredt for at kunne holde max gasmeget tidligt, men det kan du typisk ikke alligevel, så det kan være bedre at at skære svinget helt ind mod pitindgangen selv om det virker ulogisk og så igen afhænger det maget af hvilke og hvormange hjul der trækker, samt effekt lige i det sving. Alle har deres hyr med et eller flere sving på sturup og det er det fede ved den bane for de øvede er det meget udfordrene at få rytmen til at passe, for begynderne er den overskuelig og farten er ikke så høj som den kan være med det rette materiel for enden af langsiden på Knutstorp. Men nu lige for en god ordens skyld så er Knutstorp nok generelt set den bedste bane vi har i skandinavien, måske skarpt fulgt af rudskogen i Norge.
Bestemt! Jeg kunne forestille mig Sturup var ret sjov i sådan en atletisk bil som din Speedster. Boxsteren gjorde det meget godt på Sturup synes jeg. Knutstorp har jeg ikke prøvet, men det må blive i denne sesson det sker.
Besvaret
Godt - den er 30 meter længere - men føles 3 km. kortere, og det er jo følelsen der er det afgørende eller.. Sturup er sikkert fin at lære at køre på bane på, men det er Knutstorp også - jeg tog licens på den bane og har lær at køre på bane netop der så det er den ogs god til. Jeg kritiserer som sådan ikke sturp - Knutstorp er bare bedre. Og please, selv Knutstorp har ikke en rigtig rigtig langside - Anderstorp har en langside. Efter Svenske forhold er rangerer Knutstorp som en lille teknisk krævende bane i min verden, Sturup er måske 30 meter længere, men føles kortere. I små biler en den sikkert fin, men ikke i større klasser (som du selv nævner med MC'erne). Instruktørerne på Sturup kan klart anbefales, de er dygtige (bare ikke hurtige nok:laugh:)
Besvaret

forsikring? Åh jeg har også gået med tanker om at tage på bane i år, men noget der lige får mig til at tænke er hvordan det ser ud med forsikring når man tager bilen på bane? Skrev til vesta som skrev følgende tilbage. "Försäkringen gäller ej för körning på inhägnat område, vid hastighetskörning eller körning under tävlingsliknande former." Hvad gør i andre mht til dette? Kan/skal man tegne noget særskilt? og i så fald, hvor/hvordan? Eller er det tungen lige i munden og så ellers bare krydse fingre for at man ikke totalskader bilen?

Besvaret

Fragus tror jeg det er, der har en tillægsforsikring...... Alternativt find dig en billig kasse du kan gøre med hvad du vil..... Sturup er ikke lang nok til at HK betyder noget....10 gange bedre med en lille lav bil. Find en Toyota MR2 eller noget i den dur....Så kan du bare skride hvis den dør i et sving.

Besvaret
Bare lige for at ligge låg på om man kan booke Sturup eller ej' date=' så er jeg altså ved at få mine arrangmenter på plads med dem as we speek, så med andre ord som alle nok kan forstå.....DET KAN MAN GODT.....[/quote'] Okay jeg prøver igen - Miriam har du en mail eller tlf. nr. til Sturup, da vi gerne vil sikre os at vi kan booke noget trackday i år, please :)
Besvaret
Okay jeg prøver igen - Miriam har du en mail eller tlf. nr. til Sturup' date=' da vi gerne vil sikre os at vi kan booke noget trackday i år, please :)[/quote'] hæhæ den kan du få når mine er på plads :scared:
Besvaret
hæhæ den kan du få når mine er på plads :scared:
AAAAHHHH det var tarveligt :fight: OK jeg er opdraget ordentligt så jeg venter pænt.....:rolleyes: Meeeen jeg må sgu se om jeg ikke kan få fat i dem snarest. Prøver lige andetsteds så ;)
Besvaret
Åh jeg har også gået med tanker om at tage på bane i år, men noget der lige får mig til at tænke er hvordan det ser ud med forsikring når man tager bilen på bane? Skrev til vesta som skrev følgende tilbage. "Försäkringen gäller ej för körning på inhägnat område, vid hastighetskörning eller körning under tävlingsliknande former." Hvad gør i andre mht til dette? Kan/skal man tegne noget særskilt? og i så fald, hvor/hvordan? Eller er det tungen lige i munden og så ellers bare krydse fingre for at man ikke totalskader bilen?
Hej Movieman Det med forsikring er meget individuelt, men vores arrangementer sorterer under træning, køreuddannelse, så de fleste forsikringer burde dække, men langt de fleste køre for at ha det sjovt og tager chancen, hvis der sker noget på de her baner er det typisk ikke meget og jeg fornemmer at det også er med til at skærpe koncentrationen hos deltagerne. Hvilket absolut ikke er en dårlig ting, vi har fået vores reglement gennemgået af forsikringsoplysningen og de siger at forsikringen bør dække, bl.a. er det et krav at bilerne hos os er forsikret og overholder gældende lovgivning for det land de er registreret i. Det hjælper en hel del på seriøsiteten, vi havde for nogle år tilbage faktisk en instruktør, der på et lignende arrangement der brugte vores reglement, kørte af og der var ingen problemer med forsikringen, han var fuldstændig ærlig om uheldet over for forsikringen, uden problemer som sagt. Men vi bruger også instruktøre der bruger rigtigt mange timer og penge på køre uddannelse i ind og udland, vi ønsker jo at folk skal køre der fra som bedre chaufføre end da de kom og med et stort smil, jeg har ikke oplevet en eneste endnu der ikke er kørt fra et arrangement såden lidt små smilende eller grinende, det er lige nøjagtigt derfor vi har gjort det her i snart 8 år
Besvaret
Sturup er sikkert fin at lære at køre på bane på, men det er Knutstorp også - jeg tog licens på den bane og har lær at køre på bane netop der så det er den ogs god til. Jeg kritiserer som sådan ikke sturp - Knutstorp er bare bedre. Og please, selv Knutstorp har ikke en rigtig rigtig langside - Anderstorp har en langside. Efter Svenske forhold er rangerer Knutstorp som en lille teknisk krævende bane i min verden, Sturup er måske 30 meter længere, men føles kortere. I små biler en den sikkert fin, men ikke i større klasser (som du selv nævner med MC'erne). :)
Grundlæggende helt enig, primært de store biler har det svært, meget skarpe sving og ikke rigtigt stæder, hvor man kan udnytte et evt. kraftoverskud, som Brian også skrev tidligere. Det er en god begynderbane, men helt uenig i at det kun er det, jeg ved mange prof racerkører ofte lejer den for at træne og det er simpelthen fordi den er svær at køre når hastighederne kommer op og udfordrene i forhold til at holde en rytme, men det er jo det vi kør på bane for at blive udfordret og lære noget ikke ? På ingen måder at andre skandinaviske ikke har det for de er gennemgående gode alle sammen og Knutten i særlkasse.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...