homer132 Skrevet January 26, 2009 Rapporter Skrevet January 26, 2009 Jeg står og skal oprette et I/S. Vi er to partnere. Den ene bor i DK, jeg i Sve. arbejdet kommer til at foregå udelukkende i DK (samt for danske kunder) Vi havde egentlig ikke tænkt os et kontor da arbejdet ikke kræver dette. Vil det skabe problemer at jeg bor i Sve? Ud fra hvad jeg kan læse i andre tråde er det nok ikke så smart at give min hjemmeadresse som firmaadresse. Kan jeg ikke bare oplyse min sommerhus adresse i DK? Da arbejdet udføres i DK er der vel de samme skatteregler som hvis jeg boede i DK ikke?
Rikke Rost Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 Hvorfor ikke bare oprette på din partners adresse???
homer132 Besvaret January 26, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 26, 2009 fordi han flytter om 1 mnd. men det er nok stadig lettere og så bare melde adresse flytning. Men det er stadig ikke noget problem at den ene partner er bosiddende i Sve? tænker på det med at hvis jeg arb hjemme fra. Det er de vist ikke så pjattede med
Rikke Rost Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 Behøves du at fortælle det??? Til nogen???? :)
chaospilot Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 Ja, det behøves han. Jeg mener godt det kan lade sig at gøre, dog vil det være på samme måde som en enkeltmandsvirksomhed i DK med svensk ejer - det er besværligt, men ladesiggøreligt. Du skal registreres under told og skatteregion sønderjylland (det skulle man da jeg en gang var i situationen - måske det er blevet lettere siden), for det har de den slags danskere der vil drive personligt ejerde virksomheder med udenlandske bopæle. Henvend dig til told og skat - de kan forklare præcist hvordan - men det burde godt kunne lade sig at gøre. Et alternativ, som er bedre - også skatteteknisk - er at lave et aps med din partner. Det kan i hvert fald lade sig at gøre, og er også noget lettere med hensyn til indtjening, årsopgørelser, skat osv.
Rikke Rost Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 Nej det behøves han slet ikke. Jo mindre skat ved om ting, jo nemmere og bedre.....
thygesen Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 Nej det behøves han slet ikke. Jo mindre skat ved om ting' date=' jo nemmere og bedre.....[/quote'] Ja for det er bestemt den bedste måde at håndtere tingene på.. Det er da den mest åndssvage måde at støtte op om et samfund hvori vi alle hjælper hinanden og har oplysningspligt. Ja ja, det må du jo heldigvis selv om men at oplyse og opfordre folk om ulovligheder er måske lige på grænsen.. Ang. dit spørgsmål, så kender jeg ikke til I/S men har en enkeltmandsvirksomhed som jeg har registreret som CC adresse hos min søster og svoger da jeg så undgik at skulle registrere sønderjylland. Ellers er det rigtigt at det er den ene måde at gøre det på. Den anden måde er som skrevet og den tredje måde er at leje et virtuelt kontor. Held og lykke med det. Ang. det med at arbejde hjemme skal det jo oplyses, og de kan jo altid se hvor ofte du har kørt over broen. Men tror du må arbejdet hjemme op til 25% af tiden.. men det tal er jeg ikke sikker på.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu