Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nogen som har prøvet at tage stort kørekort i sverige. Der står sikkert er masse et sted på siden, men sprøg så lige igen hvis nu noget nyt skulle have dukkert op af regler osv.. Hvis jeg skal tage det i sverige, er der mon så en dansk køreskole et sted der gør det. ( Ved godt man skal op til svensk prøve og køresagkyndig ). Og skal man bytte sit danske ud med et svenske inden man starter eller kan man beholde det danske.?? i så fald hvor får man det gjort. Er der noget spicelt man skal forholde sig til når det er et dansk firma der skal betale det??

• 3 weeks later...
Besvaret
Nogen som har prøvet at tage stort kørekort i sverige. Der står sikkert er masse et sted på siden, men sprøg så lige igen hvis nu noget nyt skulle have dukkert op af regler osv.. Hvis jeg skal tage det i sverige, er der mon så en dansk køreskole et sted der gør det. ( Ved godt man skal op til svensk prøve og køresagkyndig ). Og skal man bytte sit danske ud med et svenske inden man starter eller kan man beholde det danske.?? i så fald hvor får man det gjort. Er der noget spicelt man skal forholde sig til når det er et dansk firma der skal betale det??
Du skal tage både teori und alles på svensk, har selv lige været der, ang. betaling så tog jeg bare bankudskriften med til firmaet, så fik jeg de penge jeg havde kagt ud, det burde ikke være noget problem :0)
Besvaret
oki.var det nemt selvom det var på svensk' date=', Og har du et navn på køreskole hvor du tog[/quote'] jege r ude i det samme skal vi finde et sted sammen? hvis man kan lave övningskör med private har min kammerat alle kortene og lastbil vi kan öve os i
Besvaret

Nemt og nemt, alt er jo relativt hehe, men det kan sagtens lade sig gøre, bare husk at øve dig en del på deers normale trafikregler også, da en stor del af teoriprøven spørgsmål er om det, og ikke lastbiler osv. jeg brugte/bruger erikssons trafikskola i malmø :) Hvis du er i tvivl om hvordan det foregår så bare fyr løs;)

Besvaret
Nemt og nemt, alt er jo relativt hehe, men det kan sagtens lade sig gøre, bare husk at øve dig en del på deers normale trafikregler også, da en stor del af teoriprøven spørgsmål er om det, og ikke lastbiler osv. jeg brugte/bruger erikssons trafikskola i malmø :) Hvis du er i tvivl om hvordan det foregår så bare fyr løs;)
formoder det forgår på samme set som i danmark.. men self på svensk
Besvaret
formoder det forgår på samme set som i danmark.. men self på svensk
ja både og,aller først så skal du have et svensk kørekort, du kan intet gøre uden det, så skal du søge kørekorts tilstand, så skal du have dig en lægeattest (synsprøve, spørgeskema om du fejler noget alvorligt osv. og en urinprøve) så kan du kontakte køreskolen hvor du får teori udleveret (dog kan det anbefales at få fat i noget et program til pcen (der kan i få en kopi af mig hvis det er) det er ikke tvunget at tage til teori undervisning herovre som i DK, du kan læse hjemme hvis du hellere vil det, og du melder dig selv til teoriprøven når du synes du er klar (ringer til vagverket) det er 60 spørgsmål hvor 5 af dem ikke tæller med, og du skal have minimum 44 rigtige, efter godkendt teori er det bare at komme ud at køre nogle køretimer, og til slut selve prøven :) hvis det er med hænger skal du i kravlegård og bakke lidt frem og tilbage først ;0)
Besvaret
Tror ikke du skal aflevere urinprøve i DK' date=' men det skal man altså her, så ingen stoffer i 3 måneder :laugh:[/quote'] kommer jo helt an på hvilke stoffer ... hash kan ses i urinen i op til 3 måneder ja men andre stoffer som kokain osv er ikke lönge om at forlade kroppen
Besvaret
kommer jo helt an på hvilke stoffer ... hash kan ses i urinen i op til 3 måneder ja men andre stoffer som kokain osv er ikke lönge om at forlade kroppen
Ved nu ikke præcist hvad de kigger efter, jeg havde da ihvertfald røget lidt :rolleye:tobak mindre end en måned før, og jeg hørte intet.
Besvaret
Lyder billigt jf danske priser! Jeg ville da være glad for at få det mere præcise i morgen tak!
fandt det lige, med 10 timer koster det 12.400,- sek og med 15 er det 16.600, 20 timer = 20.800,- og 25 koster 25.000,- ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...