MC Manden Skrevet February 12, 2009 Rapporter Skrevet February 12, 2009 Kan man scanne en Opel med en OBD II scanner ? Enten er min defekt eller der skal bruges noget andet værktøj til Opel ??
dannemare Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Kan man scanne en Opel med en OBD II scanner ? Enten er min defekt eller der skal bruges noget andet værktøj til Opel ?? Hvad årgang er den? OBD-II blev først et krav i Europa i 2000 (2003 for dieselbiler). Muligvis skal du have fat på en Tech 2 i stedet: http://www.techgsm.com/Opel_Tech_2,5894.html
MC Manden Besvaret February 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 12, 2009 Hvad årgang er den? OBD-II blev først et krav i Europa i 2000 (2003 for dieselbiler). Muligvis skal du have fat på en Tech 2 i stedet: http://www.techgsm.com/Opel_Tech_2' date=5894.html Aha... ja, det er nok derfor... Nogle der ligger inde med sådan en dims eller skal jeg virkelig på ebay igen ?? (ikke sjovt med svensk løn, skal jeg hilse og sige) http://shop.ebay.co.uk/items/__vauxhall-tech-2_W0QQ_nkwZvauxhallQ20techQ202Q20QQ_cqrZtrueQQ_nkwuscZvauxhaulQQ_nkwuscZtechQ202
Kim H Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Aha... ja, det er nok derfor... Nogle der ligger inde med sådan en dims eller skal jeg virkelig på ebay igen ?? (ikke sjovt med svensk løn, skal jeg hilse og sige) http://shop.ebay.co.uk/items/__vauxhall-tech-2_W0QQ_nkwZvauxhallQ20techQ202Q20QQ_cqrZtrueQQ_nkwuscZvauxhaulQQ_nkwuscZtechQ202 Skal det tolkes således, at du måske har en "dims" som du vil sælge - billigt? :)
BS Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Skal det tolkes således' date=' at du måske har en "dims" som du vil sælge - billigt? :)[/quote'] Og kan den evt læse en volvo med OBD II fra 97? :D
MC Manden Besvaret February 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2009 Skal det tolkes således' date=' at du måske har en "dims" som du vil sælge - billigt? :)[/quote'] Jeg ligger inde med en OBD II scanner men den er ikke til salg. Men, I kan jo bare kigge forbi, så kan vi jo teste bilen. Noget billigere end at lade et værksted gøre det. Det koster normalt 700-1000kr
Kim H Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Jeg ligger inde med en OBD II scanner men den er ikke til salg. Men, I kan jo bare kigge forbi, så kan vi jo teste bilen. Noget billigere end at lade et værksted gøre det. Det koster normalt 700-1000kr Godt så - måske tager jeg dig "på ordet" når det en gang bliver forår Lige nu er min Opel i vinterhi :)
MC Manden Besvaret February 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2009 Godt så - måske tager jeg dig "på ordet" når det en gang bliver forår Lige nu er min Opel i vinterhi :) Hov, nu misforstår du mig... Jeg har en OBD II scanner og den kan jo netop ikke scanne opel.
BS Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Hov' date=' nu misforstår du mig... Jeg har en OBD II scanner og den kan jo netop ikke scanne opel.[/quote'] Men forhåbentlig volvo så jeg kommer nok SNART forbi :D
dannemare Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Hov' date=' nu misforstår du mig... Jeg har en OBD II scanner og den kan jo netop ikke scanne opel.[/quote'] Som nævnt blev OBD-II standard i Europa i 2000/2003, så hvis blot hans Opel ikke er ældre end dette, burde der absolut ikke være nogen ko på isen.
dannemare Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Og kan den evt læse en volvo med OBD II fra 97? :D Siger du, at din Volvo fra 1997 er med OBDII-support?
michael k Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 öhm jamen tech2 er jo også obd 2??? sikker på det ik bare er det software du har der er gal... er der obd 2 stik i bilen kan den läses med de fleste obd2 läsere så er det bare et sw spörgsmål
michael k Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Siger du' date=' at din Volvo fra 1997 er med OBDII-support?[/quote'] ikke så overrasket bmw påstår også de först lancerede det i 00 eller 01 men jeg havde obd2 i min 98´er 3serie
MC Manden Besvaret February 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2009 öhm jamen tech2 er jo også obd 2??? sikker på det ik bare er det software du har der er gal... er der obd 2 stik i bilen kan den läses med de fleste obd2 läsere så er det bare et sw spörgsmål Min scanner er så'n en indbygget dimmer.... Dvs, ikke via laptop. Såh, min scanner kan ikke læse det..... Min opel er fra 1998.
BS Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Siger du' date=' at din Volvo fra 1997 er med OBDII-support?[/quote'] Har ikke selv haft en læser på men på det dæksel over stikket står der OBD II Så mit svar på dit spørgsmål må være "Hvad er, JA" :D
dannemare Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 öhm jamen tech2 er jo også obd 2??? Jo, det er rigtigt nok samme fysiske interface (OBD-II socket), men jeg var under indtryk af, at signalleringsprotokollerne var forskellige. Der må næsten være en grund til, at man på bl.a. på siden her (http://www.techgsm.com/Opel_Tech_2,5894.html) skriver, at de supportede modeller kun er OPEL 1997 - 2004. Hvis der var tale om en generic OBD-II scanner (fx en ELM327-baseret) ville den jo også funke med 2004+ -modeller. Men jo, må indrømme, at jeg ikke er helt på hjemmebane her.
Kim H Besvaret February 14, 2009 Rapporter Besvaret February 14, 2009 Hmmmmmm - min Opel er årgang 2002 - lige der i gråzoneområdet. Tvivlsomt hvad der passer til den bil altså
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu