Sakhi Skrevet February 15, 2009 Rapporter Skrevet February 15, 2009 Hej alle sammen! Jeg er lige flyttet ind til Bunkeflostrand. Nærmere Skräddarebyn 1D. Dejligt sted må man da sige :-) Jeg har et "lille" problem! Dem der har boet har før, ved jeg ikke lige helt hvad har haft gang i. Jeg vil meget meget gerne have noget internet til at virke og noget Kabeltv. Men hvis vi starter med internettet, er der en del låste trådløse netværk i området og et par stykker som ikke er. Jeg har fx en der hedder "dlinkt" som jeg kan forbinde til uden kode, men som kan svinge i hastighed hvert sekund OG som kan finde på at hoppe af. Nogle gange er jeg forbundet med 1mbps og nogle gange med, 2, 5, 18 osv. Jeg går ud fra at det ikke er "mit" netværk? I bund og grund har jeg ingen idé om, hvordan det hele skal sættes op, da jeg igen, ikke ved hvordan de forrige der har boet har kunnet få det til at virke. Hvis jeg sætter en computer direkte til fra væggen via et ethernet kabel, kommer jeg på telias side, hvor jeg skal bruge adgangskoder og brugernavne, som jeg mener jeg ikke har. Jeg har fået en lille lap med en 10 cifret ID KODE og en 10 cifret KONTROL KODE og en 4 cifret PIN Kode. Har prøvet og ingen af dem virker. Prøv at kigge på disse 2 billeder. Det er alt hvad jeg har fået. En ting er helt sikkert, jeg mangler en fjernbetjening til kabeltv halløjet. Jeg har selvfølgelig nogle manualer og sådan på kabeltvet og sådan. Men intet omkring internet. http://img7.imageshack.us/my.php?image=15022009174zy9.jpg http://img21.imageshack.us/my.php?image=15022009173dr3.jpg Hvad skal jeg gøre for at få det hele til at virke ordentligt? Har været her i en måneds tid nu uden noget internet og fjernsynskanaler. Håber der en venlig sjæl derude der ved hvad jeg skal gøre, eller kan hjælpe mig :D mvh Sakhi
MissCath Besvaret February 15, 2009 Rapporter Besvaret February 15, 2009 Altså, jeg ville da starte med at ringe til Telia - de må vel kunne forklare dig, hvad du skal bruge for at kunne se tv og komme på nettet.. Og så er det i den forbindelse jo lidt ligegyldigt, hvad den tidligere beboer har haft gang i...
jolin Besvaret February 15, 2009 Rapporter Besvaret February 15, 2009 Har du tegnet abb. hos Telia for internet og TV? /Jolin
Sakhi Besvaret February 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 18, 2009 Tak so far, jeg prøver lige. Ja jeg har begge dele. Hvilken digitalbox har i? En med 2 scartindgange eller 1? Nej det er det jo egentlig ikke, for det hele ligner lort plus der mangler en fjernbetjening :) mvh
KGB Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Har været igennem det samme... Ring til Telia og tilmeld internet og tv - mener du kan se pakker mv. på nettet ellers kan de oplyse om det. Afhængigt af hvordan jeres lejl. er sat op(vores har RJ45 stik og styreskab i gangen) så modtog vi bokse som tilsluttes: TV - der skal boks og kort mv. sættes til og koden indtastes -> virker derefter. Internet - mener det virkede en times tid eller lign. efter de aktiverede det, mest fordi vi havde de "gamle" bokse liggende fra tidligere ejer. Ved de andre har skrevet noget lignende, men det var sådan vi gjorde...
Sakhi Besvaret February 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 18, 2009 Ring til Telia og tilmeld internet og tv - mener du kan se pakker mv. på nettet ellers kan de oplyse om det. Afhængigt af hvordan jeres lejl. er sat op(vores har RJ45 stik og styreskab i gangen) så modtog vi bokse som tilsluttes: TV - der skal boks og kort mv. sættes til og koden indtastes -> virker derefter. Internet - mener det virkede en times tid eller lign. efter de aktiverede det, mest fordi vi havde de "gamle" bokse liggende fra tidligere ejer. Ved de andre har skrevet noget lignende, men det var sådan vi gjorde... Hej du Jeg kontakter dem lige. Ja jeg har RJ45. I gangen har jeg det omtalte skab plus der allerede er sat 2 bokse til i skabet. (se billede) Kan ikke lige huske navnene på boksene, men kan jo lige skrive det senere. Og der er fin aktivitet i.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu