samson Skrevet February 17, 2009 Rapporter Skrevet February 17, 2009 Hej Venner, Jeg har startet denne tråd så vi kan snakke om alt muligt foto-halløj her, istedet for at blive ved med at poste i "arrangement" tråden eller link-samlingen... Jeg vil gerne lægge ud med at få lidt hjælp til at analysere dette billed... Hvordan har han fået så store kontraster? Hvilken objektiv vil i gætte på er brugt? Er billedet taget i S/H, eller er det efterarbejdet i et program... Jeg syntes at kunne se farve i billedet, men er lidt i tvivl om hvordan det er gjort... Jasper
APGraph Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 For mig ser det manupuleret ud. jeg ved ik hvormange der kender siden, men de har snakker meget om kamera, både små og store: http://zoom.comon.dk/ mvh A
Don A Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 Hej Venner, Jeg har startet denne tråd så vi kan snakke om alt muligt foto-halløj her, istedet for at blive ved med at poste i "arrangement" tråden eller link-samlingen... Jeg vil gerne lægge ud med at få lidt hjælp til at analysere dette billed... Hvordan har han fået så store kontraster? Hvilken objektiv vil i gætte på er brugt? Er billedet taget i S/H, eller er det efterarbejdet i et program... Jeg syntes at kunne se farve i billedet, men er lidt i tvivl om hvordan det er gjort... Jasper Det er taget i farve er mit bud og så lavet om til S/H bagefter...
Rikke Rost Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 Ja undskyld, men det billede er da ikke sort/hvidt.....
Gio Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 Billedet er nok bare tonet ned i efterredigering. Alternativt, er det taget med en bruger-defineret indstilling, som simpelthen giver dette resultat. En mulighed er også en totalt off hvidbalance på ren auto. Havde billedet været efterbehandlet (som man normalt ville gøre), så ville himlen være eksisterende, og diverse kontraster rettet op - for ikke at tale om den hæslige grågrønne tone i billedet :p
BS Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 Er billedet taget i S/H' date=' eller er det efterarbejdet i et program... [/quote'] Lige en kommentar til det. Lad være med at tage dine billeder i S/H. Det er altid nemmere at redigere dit billede til S/H og få det ønskede resultat. Hvis du tager det i farver kan man altid fortryde og beholde det i farver hvis man nu mener det er pænere sådan. Det er svært at gøre hvis det er taget direkte i S/H.
samson Besvaret February 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2009 Lad være med at tage dine billeder i S/H. Jeg må hellere lige få stoppet Jer, inden I kommer for godt igang med hvad jeg skal og ikke skal, og jeres meninger om hvilke farvestik der er hæslige eller ej... Det er ikke mit billed jeg har lagt op, men et billed der fangede min interesse for det udtryk det indeholder. Og da jeg ikke selv lige kunne gennemskue om det var ren Photoshop i efterarbejdet eller om der måske var brugt en speciel setting jeg ikke kender til, ville jeg da spørge lige spørge her, da jeg har indtrykket af at der mange kompetente foto folk på debatten... Mit spørgsmål gik udelukkende på hvordan dette billed er lavet... Ps. jeg er ikke mavesur...
BS Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 Ps. jeg er ikke mavesur... Nej du er bare en sur gammel kælling Men det var også mere en kommentar til det.
Don A Besvaret February 19, 2009 Rapporter Besvaret February 19, 2009 [ATTACH]2730[/ATTACH] ISO 160 1/40sek f/3.5 6.7mm [ATTACH]2731[/ATTACH] ISO 100 1/200sek f/5.6 6.7mm Et par gamle fotos taget med mit Sony Cybershot DSC T-1, 5MP med Zeiss
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu