Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg har en ide om hvad svaret er, men vil gerne lige fyre spørgsmålet af herinde. Min kone og jeg planlægger en rejse til USA og det kræver som en del i de nye sikkerhedsforanstaltninger at få elektronisk clearing dertil gennem ESTA på https://esta.cbp.dhs.gov/ Som dansk/svensker går man direkte igennem, men som Filippiner (som min kone er) kommer min kone ikke under Visa Waiver programmet og skal dermed søge om visum. Hun har svensk uppehållskort så det er vel også den amerikanske ambassade i Sverige hun skal søge på? Spg er så bare lige om man behøver at tage helt til Stockholm for at søge om det visum, eller om det er ok at gøre det på den amerikanske ambassade i Danmark? Samme spg retter jeg selvfølgelig også til ambassaderne.

Besvaret

sorry for ot men ... "eller søger De om indrejsetilladelse for at begå kriminelle eller umoralske handlinger?" "eller er De på nuværende tidspunkt involveret i spionage eller sabotage eller i terrorisme" hahaha JA!!

Besvaret
Hej Jeg har en ide om hvad svaret er, men vil gerne lige fyre spørgsmålet af herinde. Min kone og jeg planlægger en rejse til USA og det kræver som en del i de nye sikkerhedsforanstaltninger at få elektronisk clearing dertil gennem ESTA på https://esta.cbp.dhs.gov/ Som dansk/svensker går man direkte igennem, men som Filippiner (som min kone er) kommer min kone ikke under Visa Waiver programmet og skal dermed søge om visum. Hun har svensk uppehållskort så det er vel også den amerikanske ambassade i Sverige hun skal søge på? Spg er så bare lige om man behøver at tage helt til Stockholm for at søge om det visum, eller om det er ok at gøre det på den amerikanske ambassade i Danmark? Samme spg retter jeg selvfølgelig også til ambassaderne.
Din kone er desværre nødt til at tage til Stockholm, men dit spørgsmål er nu meget fornuftigt, for der ér faktisk nogle lande, der tillader at søge visum fra DK, selvom man residerer i SE. Det gælder dog ikke USA og du kan læse mere om det nedenfor:) http://denmark.usembassy.gov/non-immigrant_visas.html
Besvaret
sorry for ot men ... "eller søger De om indrejsetilladelse for at begå kriminelle eller umoralske handlinger?" "eller er De på nuværende tidspunkt involveret i spionage eller sabotage eller i terrorisme" hahaha JA!!
Ja det er morsomt :D, men det er jo som du sikkert ved ikke fordi, at de forventer, at en kriminel indrømmer sine kommende hensigter, det er ren og skær juristeri der skal sikre, at man kan give dem 10 kolde tæer i røven og have sit på det tørre i forhold til menneskerettighedslovene m.v. om de besøgende evt. træder ved siden af.
Besvaret

ved det .. men stadig sjovt hehe ligesom dell når du köber online hos dem skal du krydse af om du skal bruge din nye XPS gaming pc til at fremstille atomvåben eller andre WMD

Ja det er morsomt :D' date=' men det er jo som du sikkert ved ikke fordi, at de forventer, at en kriminel indrømmer sine kommende hensigter, det er ren og skær juristeri der skal sikre, at man kan give dem 10 kolde tæer i røven og have sit på det tørre i forhold til menneskerettighedslovene m.v. om de besøgende evt. træder ved siden af.[/quote']
Besvaret

Som udgangspunkt er din kone en multiforbryder. Min russiske kone kunne dokumentere ALT, økonomi og alt er på plads. returbillet reserveret m.m. Deres argument for et nej til 10 dages ophold, hos min kones veninde (som er gift med en indfødt amerikansk statsborger) var at det måtte være løgn det hun sad og fortalte. Sagsbehandleren gad ikke engang at se dokumentation for at det var sandt hvad hun sagde. Fik faktiskt følelsen af at det kun var et spørgsmål om at få penge ind for at tage imod besøget på ambassaden! Ydermere var der booket en fast aftalt tid om morgenen på ambassaden - Da min kone møder op bliver hun bedt om at vente i et venteværelse, og her venter hun i 3 timer inden hun kommer ind til samtale. Min fornemmelse af den amerikanske ambassade i stockholm er at de er nogle åndsboller! I ventetiden hvor hun ikke måtte kontakte mig og vores søn der sidder ude i bilen og venter på hende - bliver vi fotograferet af deres sikkerhedstjeneste gennem deres hegn. En time efter fotosessionen kommer der to mand og spørger hvem jeg er og hvad jeg laver på den offentlige P-pladsen uden for deres ambassade. Derimod har jeg kun godt at sige om ambassaden i kbh.

Besvaret
Svære at bide skeer med ? Kan du ikke lige definere det ....:)
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad der menes med “svære at bide skeer med”, men da jeg gennem mange år var ansat på en ambassade, har jeg desværre oplevet mange gange, at folk blev sendt hjem igen, p.g.a. manglende papirer, for dårligt pasfoto, m.m. Så jeg vil anbefale Jer, inden I drager til Stockholm at tage kontakt til dem og få en helt præcis liste over de dokumenter I skal medbringe. Dokumenterne kan variere alt efter, hvilket land den pågældende ansøger kommer fra og hvilket type visum hun skal ind på (går ud fra det er et turistvisum) og ikke mindst, sørg for at søge I rigtig god tid. Der er pokkers langt hjem til Malmö, hvis der f.eks mangler et intyg fra en arbejdsgiver, bankbrev, billetreservation eller lignende:sad:
Besvaret
Som udgangspunkt er din kone en multiforbryder. Min russiske kone kunne dokumentere ALT, økonomi og alt er på plads. returbillet reserveret m.m. Deres argument for et nej til 10 dages ophold, hos min kones veninde (som er gift med en indfødt amerikansk statsborger) var at det måtte være løgn det hun sad og fortalte. Sagsbehandleren gad ikke engang at se dokumentation for at det var sandt hvad hun sagde. Fik faktiskt følelsen af at det kun var et spørgsmål om at få penge ind for at tage imod besøget på ambassaden! Ydermere var der booket en fast aftalt tid om morgenen på ambassaden - Da min kone møder op bliver hun bedt om at vente i et venteværelse, og her venter hun i 3 timer inden hun kommer ind til samtale. Min fornemmelse af den amerikanske ambassade i stockholm er at de er nogle åndsboller! I ventetiden hvor hun ikke måtte kontakte mig og vores søn der sidder ude i bilen og venter på hende - bliver vi fotograferet af deres sikkerhedstjeneste gennem deres hegn. En time efter fotosessionen kommer der to mand og spørger hvem jeg er og hvad jeg laver på den offentlige P-pladsen uden for deres ambassade. Derimod har jeg kun godt at sige om ambassaden i kbh.
Nej, desværre er det ikke lige let for alle nationaliteter og som verden har udviklet sig, vil det uden tvivl blive endnu sværere i fremtiden. Som regel er der tale om reciprok aftaler landene i mellem, så det vil være lige så omstændigt for en amerikaner at søge visum til Rusland:sad: Dermed ikke sagt, at man ikke skal behandle folk ordentligt, selvfølgelig skal man det:) Desværre er det heller ikke alle danske ambassader, der forstår at yde en god service:o
Besvaret

Hey, Jeg forstår godt at det kan variere fra land til land. Nu tror jeg ikke Filippinerne ses som et fjendtligt land, landet er jo en tidligere amerikansk koloni (efter den spansk amerikanske krig i slutningen af det 19. århundrede), så chancerne for at få et visum skulle være ret gode. Jeg tror filippinere generelt har et godt ry i USA, lige som danskere. Historien som Michael fortæller er helt vildt langt ude og det giver lidt stof til eftertanke må jeg sige. Jeg synes det lyder umenneskeligt og respektløst at behandle mennesker med så meget distance til at starte med. Det er helt sikkert at alle papirer skal være i orden inden vi tager helt til Stockholm. Ok vi gør en udflugt ud af det alligevel, men det ville være surt hvis vi manglede et eller andet. Jeg vil dog stadig forsøge at få lov til at søge (på min kones vegne) på den danske ambassade. Hun har været au pair i Danmark, så der er en tilknytning. Jeg skal også lige sørge for at være helt på det rene med, hvad de vil have / vil have ekstra dokumenter på ambassaden i Stockholm.

Besvaret

du bliver også fotigrtaferet og kontaktet af dansikringsvagterne hvir du parekere foran den am. ambassade i kbh .. det er nu ret normalt .. resten lyder ret dumt ... hvad skulle der ske ved at hun kontaktede jer... hun var vel hverken anholdt eller tilbageholdt.. så medmindre der er totalforbud mod feks at tale i tlf på ambassaden kan de da ikke nägte hende at ringe til dig ... og hvis der er et sådan forbud så er det vel fair nok at hun ikke må ringe .. men kunne hun ikke bare väre gået ud til jer og ventet ?

Besvaret

muligt at det er en tidligere koloni men det er et land der huser mange muslimer .. så mon ikke der er extra öjne på fillipinere

Hey, Jeg forstår godt at det kan variere fra land til land. Nu tror jeg ikke Filippinerne ses som et fjendtligt land, landet er jo en tidligere amerikansk koloni (efter den spansk amerikanske krig i slutningen af det 19. århundrede), så chancerne for at få et visum skulle være ret gode. Jeg tror filippinere generelt har et godt ry i USA, lige som danskere. Historien som Michael fortæller er helt vildt langt ude og det giver lidt stof til eftertanke må jeg sige. Jeg synes det lyder umenneskeligt og respektløst at behandle mennesker med så meget distance til at starte med. Det er helt sikkert at alle papirer skal være i orden inden vi tager helt til Stockholm. Ok vi gør en udflugt ud af det alligevel, men det ville være surt hvis vi manglede et eller andet. Jeg vil dog stadig forsøge at få lov til at søge (på min kones vegne) på den danske ambassade. Hun har været au pair i Danmark, så der er en tilknytning. Jeg skal også lige sørge for at være helt på det rene med, hvad de vil have / vil have ekstra dokumenter på ambassaden i Stockholm.
Besvaret

Det er vist omkring 5% af befolkningen, primært lokaliseret på Mindanao i syd. Generelt har Filippinere et godt ry overalt. Der er mange tjenestepiger / au pair piger fra Filippinerne i USA og i Europa. Der er mere end 3 millioner Filippinere i USA. Det er den asiatiske befolkningsgruppe der er størst repræsenteret og har de højeste uddannelser. De arbejder hårdt og sørger for sig selv. ... men det kan godt være, at de holder et åbent øje pga at 5% er muslimer det kan du da have ret i. Det kan da også godt være, at min kone ikke får visum.

Besvaret

ja mente ikke lige befolkningen men fillipinerene har väret transitland for flere kendte terrorister ...

Det er vist omkring 5% af befolkningen, primært lokaliseret på Mindanao i syd. Generelt har Filippinere et godt ry overalt. Der er mange tjenestepiger / au pair piger fra Filippinerne i USA og i Europa. Der er mere end 3 millioner Filippinere i USA. Det er den asiatiske befolkningsgruppe der er størst repræsenteret og har de højeste uddannelser. De arbejder hårdt og sørger for sig selv. ... men det kan godt være, at de holder et åbent øje pga at 5% er muslimer det kan du da have ret i. Det kan da også godt være, at min kone ikke får visum.
Besvaret
du bliver også fotigrtaferet og kontaktet af dansikringsvagterne hvir du parekere foran den am. ambassade i kbh .. det er nu ret normalt .. resten lyder ret dumt ... hvad skulle der ske ved at hun kontaktede jer... hun var vel hverken anholdt eller tilbageholdt.. så medmindre der er totalforbud mod feks at tale i tlf på ambassaden kan de da ikke nägte hende at ringe til dig ... og hvis der er et sådan forbud så er det vel fair nok at hun ikke må ringe .. men kunne hun ikke bare väre gået ud til jer og ventet ?
Du må ikke have telefon med ind. Du må ikke forlade ambassaden (Fort Knox) for at komme ind igen. Du må ikke engang gå udendørs til hegnet for at give en meddelelse. Korrekt vedr. dk ambassade og dansikring, men det er direkte foran ambassaden og ikke på en offentlig P-plads der ligger på en offentligt befærdet vej mit i ambassade området.
  • 3 months later...
Besvaret

Kan tilføje i denne tråd, at min kone har fået visum, gyldigt i 10 år. :) Det næste man så kan undre sig lidt over, er at der på min authorization står ".. you are authorized to travel to the United States under the Visa Waiver program. This does not guarantee admission to the United States; a Customs and Border Protection (CBP) officer at a port of entry will have the final determination". Nogle der har erfaringer med sådan en CBP ? og hvad de spørger om?

Besvaret
Kan tilføje i denne tråd' date=' at min kone har fået visum, gyldigt i 10 år. :)[/quote'] :th2: Var det gennem Stockholm hun fik det? Mht. til din påtegning, er det normal procedure. Det er altid ”port of entry” der har det sidste ord og det gælder også, selvom man er i besiddelse af et visum. Det er en udbredt opfattelse, at man er garanteret indrejse, når man har fået visum. Det er man ikke. Det er det altid de lokale immigrationsmyndighederne der giver den endelige indrejsetilladelse. I princippet kan de spørge om hvad som helst. Det er altid en god idé at være i besiddelse af returbillet, Bank Statement, Day-by-Day Itinerary evt. invitation m.m. Altså papirer der dokumenterer dit formål med indrejsen og du er i stand til at klare dig selv økonomisk:)
Besvaret
:th2: Var det gennem Stockholm hun fik det? Mht. til din påtegning, er det normal procedure. Det er altid ”port of entry” der har det sidste ord og det gælder også, selvom man er i besiddelse af et visum. Det er en udbredt opfattelse, at man er garanteret indrejse, når man har fået visum. Det er man ikke. Det er det altid de lokale immigrationsmyndighederne der giver den endelige indrejsetilladelse. I princippet kan de spørge om hvad som helst. Det er altid en god idé at være i besiddelse af returbillet, Bank Statement, Day-by-Day Itinerary evt. invitation m.m. Altså papirer der dokumenterer dit formål med indrejsen og du er i stand til at klare dig selv økonomisk:)
Når man rejser under Visa Waiver programmet (ESTA), så rejser man netop IKKE på et visum. Ligger jo også i ordet Waiver. Så nul arbejde når man rejser under VW programmet. Og det er ikke kun en god ide at have returbillet, det er faktisk et krav. Uden returbillet risikerer du at flyselskabet afviser dig ved check-in.
Besvaret
Når man rejser under Visa Waiver programmet (ESTA)' date=' så rejser man netop IKKE på et visum. Ligger jo også i ordet Waiver. Så nul arbejde når man rejser under VW programmet. [/quote'] Præcis;) Vi er helt enige, tror du misforstår mig. Jeg er helt klar over, at Gustaf rejser under VW og nævner blot, at det er helt normalt med dén påtegning han har fået....OG som tillægsinfo nævner jeg, at selv dem der rejser på et visum, som f.eks. Gustaf´s kone, ikke er garanteret indrejse. Immigrationsmyndighederne har altid mulighed for at underkende et visum. Når det så er sagt, kan jeg kun komme i tanke om ét tilfælde i alle de år jeg har været på en ambassade, hvor en person med visum er blevet sendt retur:) Jeps, helt enig. Man skal være i besiddelse af en returbillet eller billet til videre destination:)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...