Nicklas.N Skrevet February 26, 2009 Rapporter Skrevet February 26, 2009 Hej folkens. Jeg og min kæreste skal flytte til Malmø (jeg er fra Odense og hende fra Stockholm). Vi skal begge arbejde i KBH, hun skal arbejde i Hilton hotellet i København. Da hun ikke har kørekort skal hun pendle med tog hver dag. Jeg kender en del til områderne i Malmø, men jeg har intet kendskab til områderne i forhold til tog/bus infrastrukturen i Malmø. Derfor vil jeg gerne høre jer ad, og i vil fortælle mig, hvilke områder i Malmø er attraktiv, hvis man ønsker at den daglige pendling til København med tog bliver så lidt besværligt som muligt? Her tænker på, at der ikke bliver for mange skift, eller at man skal bruge alt for meget tid. På forhånd mange tak. Med venlig hilsen Nicklas
Sune Besvaret February 26, 2009 Rapporter Besvaret February 26, 2009 Derfor vil jeg gerne høre jer ad' date=' og i vil fortælle mig, hvilke områder i Malmø er attraktiv, hvis man ønsker at den daglige pendling til København med tog bliver så lidt besværligt som muligt? [/quote'] Med risiko for at træde nogle af de mennesker der bor inde i centrum over fødderne, den sydlige del! Vedhæftede kort viser det nuværende 'sidste stop før DK' Malmö Syd og det kommende (2011) 'sidste stop før DK' Station Hyllie så hvis det er ren geografi og lejlighed vi snakker vil jeg sige Lindeborg med Holma på tæt en 2. plads.
Lasse Besvaret February 26, 2009 Rapporter Besvaret February 26, 2009 Her er de tre nye stationer som indgår i den nye citytunnel, der er klar i slutningen af 2010. De røde områder vil blive de mest attraktive områder i fremtiden, ifm pendling til København. Best value for money, må helt klart være området omkring Triangeln - södre innerstad foreksempel. Grunden er at dette område er relativt billigere end området omkring centralen, men man er stadig i byen tæt på centrum. Der er også mange butikker og restauranter tæt på den nye triangeln station.
Lasse Besvaret February 26, 2009 Rapporter Besvaret February 26, 2009 Info om de nye stationer. www.citytunneln.se
hr.w Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Hej Niklas. Jeg tror spørgsmålet er hvad du/hun mener er "for meget tid". Selv bor jeg i Lund, der ligger nord for Malmö (! ja - det er længere væk fra Kbh). Herfra og til Kastrup er pt 45 minutter med tog - hver vej. OG - disse nuværende 45 minutter bliver når Citytunellen formindsket med 18-20 minutter. Men det er samme tog - der kører fra start til slut, så vi er tilbage til din/jeres vurdering af tidsbegrebet. Personligt skriver jeg faktisk dette svar fra min PC, opkoblet som jeg er til Internettet på vej til arbejde, medens jeg checker mail, mmmm.
Nicklas.N Besvaret February 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 27, 2009 Hej hr. W. Det kan jeg kun give dig ret i, det er ikke så meget tiden hvor man sidder i toget der er den afgørende parameter. Det som er væsentlig her, er at der ikke er for mange skift og for lange ventetid mellem skiftene, så at turen om morgenen føles langt og besværligt. Jeg har gjort lidt research, og kan se, at der er en station i Svågertorp og så den Malmø centrum station, så jeg vil tro at jeg vil gøre det klogt i at finde en bolig der ligger op til en af de to stationer. Til i andre: Jeg siger tusind til for det informative besvarelser, nu ved jeg det. Men for vores vedkommende skal boligen placeres godt her og nu, for den bolig vi skal finde nu, skal kun være midlertidigst indtil arbejdet m.m. bliver stabilt, samt at vi får bedre kendskab til Malmø, herefter vi flytte til en ny bolig, og her vil det helt sikkert blive aktuelt at tage Citytunellen i betragtning! Nu har jeg et andet spørgsmål, kender i nogle sider hvor man leje lejlighederne i områderne nær Svågertorp eller Malmø centrum station? Gå afstand til skal helst ikke være meget længere end 1 km ellers skal der være gode bus faciliteter fra bolig til stationen. Og findes der en side der beskriver bus ruterne og tiderne i Malmø? På forhånd tak.
Toft Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Nu har jeg et andet spørgsmål' date=' kender i nogle sider hvor man leje lejlighederne i områderne nær Svågertorp eller Malmø centrum station? [b']Gå afstand til skal helst ikke være meget længere end 1 km ellers skal der være gode bus faciliteter fra bolig til stationen. Må jeg anbefale en cykel til at gøre livet lidt lettere? Jeg har selv cyklet til Svågertorp i fire år, og ja det regner en gang i mellem, og det er måske 10 gange årligt man bliver lidt våd, men det er jo ikke et problem hvis alternativet er at gå (der ud over er det stadig ikke et problem). Lindeborg ligger tæt på Svågertorp, men sådan max 1000 meter fra Svågertorp togskinnerne finder du næppe noget at bo i ;)
Jakriborg Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 På www.skanetrafiken.se kan du finde kort over buslinjer i hele Skåne og naturligvis også for bybusserne i Malmø. Apropos gangafstand til en station - Her i nybyggerbyen (www.jakriborg.se) er der kun 3 minutters gang til Hjärups station og et 3 minutters skift mellem Pågatåg og Øresundstog på Malmø Central, når de ellers kører til tiden (og Pågatågene er heldigvis langt mere pålidelige end Øresundstogene). Turen herfra og til København H kan gøres på under en time.
Lasse Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Hej hr. W. Det kan jeg kun give dig ret i, det er ikke så meget tiden hvor man sidder i toget der er den afgørende parameter. Det som er væsentlig her, er at der ikke er for mange skift og for lange ventetid mellem skiftene, så at turen om morgenen føles langt og besværligt. Jeg har gjort lidt research, og kan se, at der er en station i Svågertorp og så den Malmø centrum station, så jeg vil tro at jeg vil gøre det klogt i at finde en bolig der ligger op til en af de to stationer. Til i andre: Jeg siger tusind til for det informative besvarelser, nu ved jeg det. Men for vores vedkommende skal boligen placeres godt her og nu, for den bolig vi skal finde nu, skal kun være midlertidigst indtil arbejdet m.m. bliver stabilt, samt at vi får bedre kendskab til Malmø, herefter vi flytte til en ny bolig, og her vil det helt sikkert blive aktuelt at tage Citytunellen i betragtning! Nu har jeg et andet spørgsmål, kender i nogle sider hvor man leje lejlighederne i områderne nær Svågertorp eller Malmø centrum station? Gå afstand til skal helst ikke være meget længere end 1 km ellers skal der være gode bus faciliteter fra bolig til stationen. Og findes der en side der beskriver bus ruterne og tiderne i Malmø? På forhånd tak. Der er jo cykelafstand til centralen eller malmö syd mange steder i Malmö, så det er også en mulighed. Hvis I skal leje kan jeg godt forstå at det ikke betyder så meget at være tæt på en af de kommende stationer. Skal I købe kan det nok godt betale sig at tage de kommende stationer med i betragtningerne, da der jo kun er 1 år og 8-9 måneder til at de nye stationer er klar.
SanneJ Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Da jeg flyttede til SE havnede jeg i Lindeborg, som tidligere er nævnt er meget tæt på Svågertorp. Det var kanon, jeg arbejdede dog ikke i DK men pendlede mange aftermiddage/aftener og alle weekender til DK pga min sport. -Når man skal hjem og sove hurtigst muligt om aftenen/natten værdsatte jeg virkelig at spare de 10 min ekstra det ville ta, at skulle helt ind til centralen. -En cykel gør det meget hurtigt, men det er også muligt at løbe til Lindeborg fra stationen uden at man bliver gennemsvedig. -Den som nævner Lund -det er NO-GO. Jeg hader at vente -og det kan godt være du ikke skal skifte tog, men du skal vente i 10 min på Malmø central inden toget køre videre. Det er SKOD! (jeg arb. i Lund derfor pendlede jeg ofte fra Lund til DK -ikke mange dage jeg kom frem uden at være hidsig (men jeg er heller ikke verdens mest tålmodige sjæl)) For mig var det 1. priorotet med hurtig off. transport til DK på det tidspunkt og der var Lindeborg perfekt! Det er dog et kedeligt område...
Nicklas.N Besvaret February 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 27, 2009 Hej mange tak for alle jeres svar! Jeg har ud fra de links jeg har fået gjort lidt søgning, jeg har fundet en lejebolig i Gamle Västra/Limhamn som ser ret fornuftig ud, jeg kan se der er buslinje 33 som går til Svågertorp Station, så det er helt perfekt. Jeg har dog et spørgsmål, jeg kan at der går et tog fra Svågertorp Station mod KBH kl. 7.41. Men buslinje 33 vil ankomme til Svågertorp kl. 7.38, vil man på 3 minutter kunne nå fra busstopstedet til togstationen? Og hvor stabil er togene i forhold til de angivne tidspunkter?
Nicklas.N Besvaret February 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 27, 2009 Der er jo cykelafstand til centralen eller malmö syd mange steder i Malmö, så det er også en mulighed. Hvis I skal leje kan jeg godt forstå at det ikke betyder så meget at være tæt på en af de kommende stationer. Skal I købe kan det nok godt betale sig at tage de kommende stationer med i betragtningerne, da der jo kun er 1 år og 8-9 måneder til at de nye stationer er klar. Må jeg anbefale en cykel til at gøre livet lidt lettere? Jeg har selv cyklet til Svågertorp i fire år, og ja det regner en gang i mellem, og det er måske 10 gange årligt man bliver lidt våd, men det er jo ikke et problem hvis alternativet er at gå (der ud over er det stadig ikke et problem). Lindeborg ligger tæt på Svågertorp, men sådan max 1000 meter fra Svågertorp togskinnerne finder du næppe noget at bo i ;) Ja det har I helt ret i, med en cykel kan man komme langt, men jeg tror desværre ikke hun kan finde ud af at cykel ;).
Nicklas.N Besvaret February 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 27, 2009 Da jeg flyttede til SE havnede jeg i Lindeborg, som tidligere er nævnt er meget tæt på Svågertorp. Det var kanon, jeg arbejdede dog ikke i DK men pendlede mange aftermiddage/aftener og alle weekender til DK pga min sport. -Når man skal hjem og sove hurtigst muligt om aftenen/natten værdsatte jeg virkelig at spare de 10 min ekstra det ville ta, at skulle helt ind til centralen. -En cykel gør det meget hurtigt, men det er også muligt at løbe til Lindeborg fra stationen uden at man bliver gennemsvedig. -Den som nævner Lund -det er NO-GO. Jeg hader at vente -og det kan godt være du ikke skal skifte tog, men du skal vente i 10 min på Malmø central inden toget køre videre. Det er SKOD! (jeg arb. i Lund derfor pendlede jeg ofte fra Lund til DK -ikke mange dage jeg kom frem uden at være hidsig (men jeg er heller ikke verdens mest tålmodige sjæl)) For mig var det 1. priorotet med hurtig off. transport til DK på det tidspunkt og der var Lindeborg perfekt! Det er dog et kedeligt område... Jeg har også kigget på Lindeborg, men som du siger, så virker stedet lidt sørgeligt. Ja jeg prøver også at finde et sted, hvor ventetiden bare er minimalt, det gør ikke noget at køretiden i bus eller tog er lidt længere.
Lasse Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Da jeg flyttede til SE havnede jeg i Lindeborg, som tidligere er nævnt er meget tæt på Svågertorp. Det var kanon, jeg arbejdede dog ikke i DK men pendlede mange aftermiddage/aftener og alle weekender til DK pga min sport. -Når man skal hjem og sove hurtigst muligt om aftenen/natten værdsatte jeg virkelig at spare de 10 min ekstra det ville ta, at skulle helt ind til centralen. -En cykel gør det meget hurtigt, men det er også muligt at løbe til Lindeborg fra stationen uden at man bliver gennemsvedig. -Den som nævner Lund -det er NO-GO. Jeg hader at vente -og det kan godt være du ikke skal skifte tog, men du skal vente i 10 min på Malmø central inden toget køre videre. Det er SKOD! (jeg arb. i Lund derfor pendlede jeg ofte fra Lund til DK -ikke mange dage jeg kom frem uden at være hidsig (men jeg er heller ikke verdens mest tålmodige sjæl)) For mig var det 1. priorotet med hurtig off. transport til DK på det tidspunkt og der var Lindeborg perfekt! Det er dog et kedeligt område... Jeg har pendlet i 1,5 år fra centralen til København H med tog. Jeg er enig med dig Sanne at det er en fordel at bo tæt på Malmö Syd fremfor centralen, i hvert fald indtil citytunneln er færdig. Der er dobbelt så mange tog der kører fra Malmö Syd til København, sammenlignet med fra centralen. Når den nye citytunneln kommer vil det være den samme transporttid, om man bor tæt på Triangeln eller tæt på hyllie. Transporten fra centralen og endda lund bliver også hurtigere end idag. Jeg vil klart anbefale at bo tæt på triangeln eller hyllie, hvis man planlægger at købe og bo i mange år. Man kan forestille sig at der noget at hente på værdistigninger af bostedsrätter tæt på de nye stationer. Dvs køber man nu, kan man evt få en positiv effekt på prisen, når stationerne er færdige. Dog trækker den generelle finansielle krise i den anden retning. Held og lykke med at finde jeres nye bolig.
Nicklas.N Besvaret February 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 27, 2009 Jeg har pendlet i 1,5 år fra centralen til København H med tog. Jeg er enig med dig Sanne at det er en fordel at bo tæt på Malmö Syd fremfor centralen, i hvert fald indtil citytunneln er færdig. Der er dobbelt så mange toge der kører fra Malmö Syd til København, sammenlignet med fra centralen. Når den nye citytunneln kommer vil det være den samme transporttid, om man bor tæt på Triangeln eller tæt på hyllie. Transporten fra centralen og endda lund bliver også hurtigere end idag. Jeg vil klart anbefale at bo tæt på triangeln eller hyllie, hvis man planlægger at købe og bo i mange år. Man kan forestille sig at der noget at hente på værdistigninger af bostedsrätter tæt på de nye stationer. Dvs køber man nu, kan man evt få en positiv effekt på prisen, når stationerne er færdige. Dog er der denne generelle finansielle krise, som trækker den anden vej. Held og lykke med at finde jeres nye bolig. Tak for svaret Lasse! Kan du hjælpe med sidste spørgsmål: Jeg kan se at der går et tog fra Svågertorp Station mod KBH kl. 7.41. Men buslinje 33 vil ankomme til Svågertorp kl. 7.38, vil man på 3 minutter kunne nå fra busstopstedet til togstationen? Og hvor stabil er togene i forhold til de angivne tidspunkter?
Pede Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Der er dobbelt så mange toge der kører fra Malmö Syd til København, sammenlignet med fra centralen. Arh kan det nu passe? - de 3 tog i timen kommer da fra Centralen. De ialt 6 ekstra tog morgen/aften er netop kun 6 tog ialt på hele dagen. Så bortset fra dem er alle toget igennem Syd og til Centralen.
Humle Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Ja det har I helt ret i' date=' med en cykel kan man komme langt, men jeg tror desværre ikke hun kan finde ud af at cykel ;).[/quote'] Forhåbentlig en joke ikk ?
Nicklas.N Besvaret February 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 27, 2009 Forhåbentlig en joke ikk ? Nej det skulle være rigtig nok, jeg tror hun højst har cyklet 1 gang hele sit liv. Humle ved du om: jeg kan at der går et tog fra Svågertorp Station mod KBH kl. 7.41. Men buslinje 33 vil ankomme til Svågertorp kl. 7.38, vil man på 3 minutter kunne nå fra busstopstedet til togstationen? Og hvor stabil er togene i forhold til de angivne tidspunkter?
Jakriborg Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Bybusserne i Malmö kører som vinden blæser, så regn ikke med, at 3 min. er nok til at skifte mellem bus og tog. Skånetrafikens rejsetidsgaranti gælder også kun ved mindst 10 minutters skiftetid. Masser af folk løber fra bussen og ned på perronerne ved Svågertorp hver eneste dag, men sådan kan man jo også få sin daglige motion;)
Sune Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Nej det skulle være rigtig nok, jeg tror hun højst har cyklet 1 gang hele sit liv. Humle ved du om: jeg kan at der går et tog fra Svågertorp Station mod KBH kl. 7.41. Men buslinje 33 vil ankomme til Svågertorp kl. 7.38, vil man på 3 minutter kunne nå fra busstopstedet til togstationen? Og hvor stabil er togene i forhold til de angivne tidspunkter? Det kan du være sikker på at du ikke kan, for 7:41 eksisterer ikke, den hedder faktisk 7:38. http://www.dsbfirst.dk/cs/BlobServer?blobtable=Download&blobcol=urldownload&blobheader=application/pdf&blobkey=id&blobwhere=1148307291367&ssbinary=true&filename=file.pdf Men 7:01 og 7:21 er perfekte når man kommer med en 33'er, og misser man lige en af dem, er der kun 10 min til næste tog mod hovedbanen.
SanneJ Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 jeg kan at der går et tog fra Svågertorp Station mod KBH kl. 7.41. Men buslinje 33 vil ankomme til Svågertorp kl. 7.38' date=' vil man på 3 minutter kunne nå fra busstopstedet til togstationen? Og hvor stabil er togene i forhold til de angivne tidspunkter?[/quote']Nej. du skal tillæge mindst 5 min til bustiden inden du skal nå toget, der er mange forsinkelser, specielt i myldretiden (bussen, toget ved man aldrig med). Men hvis bussen er i tid, og du HAR billet, kan du godt nå at løbe fra 33 til toget. (kan hun løbe?;))
Lasse Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Arh kan det nu passe? - de 3 tog i timen kommer da fra Centralen. De ialt 6 ekstra tog morgen/aften er netop kun 6 tog ialt på hele dagen. Så bortset fra dem er alle toget igennem Syd og til Centralen. Jeg manglede at skrive i myldretiden. Det kan da være at jeg husker forkert, men mener at der er dobbelt så mange tog fra Malmö Syd i morgentimerne når folk tager på arbejde og om eftermiddagen når folk tager hjem igen?
Pede Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Jeg manglede at skrive i myldretiden. Det kan da være at jeg husker forkert' date=' men mener at der er dobbelt så mange tog fra Malmö Syd i morgentimerne når folk tager på arbejde og om eftermiddagen når folk tager hjem igen?[/quote'] Mellem 7-8 er der 10-minutters drift retning Svågertorp-Kbh (7:01, 7:11, 7:21, 7:31, 7:38, 7:51) Mellem 16-17 er der 10-minutters drift retning Kbh-Svågertorp. That´s it. Resten af døgnet kører togene 20-minutters drift - samme som rammer Centralen.
Lasse Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Mellem 7-8 er der 10-minutters drift retning Svågertorp-Kbh (7:01, 7:11, 7:21, 7:31, 7:38, 7:51) Mellem 16-17 er der 10-minutters drift retning Kbh-Svågertorp. That´s it. Resten af døgnet kører togene 20-minutters drift - samme som rammer Centralen. Okay, det er så 2 timer i myldretiden at der er dobbelt så mange tog fra Malmö Syd end fra Centralen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu