Jump to content

Sl 55 amg

Recommended Posts

Guest PeterK
Skrevet

Syntes efterhånden den er kommet ned i RET attraktive priser. Nogle som har erfaring med denne bil? Holdbarhed/kristiske serviceintervaller/gensalg? Er der nogle årgange man skal holde sig fra eller som er mere ustabile end andre. (F.eks som 996 fra før 02´) Har ikke den store erfaring med SL og er ikke helt klar over hvordan den har ændret sig siden introduktion (seneste model fra ca 2002). Kan nærmest ikke se forskel på første og sidstankomne modeller.

Guest Mogens
Besvaret
Syntes efterhånden den er kommet ned i RET attraktive priser. Nogle som har erfaring med denne bil?
Som du ser af min tråd om SL AMG, har jeg set det samme :) Bilen duer ikke at pendle i, som du jo gør - den har en enorm dårlig brændstoføkonomi...
Guest PeterK
Besvaret
Som du ser af min tråd om SL AMG, har jeg set det samme :) Bilen duer ikke at pendle i, som du jo gør - den har en enorm dårlig brændstoføkonomi...
Den skal kun bruges til søndagsture og lign. (ca. 10-15.000km årligt)
Besvaret

Med hensyn til motoren så har jeg haft en E55 AMG. Den var helt fantastisk. Der er utrolig kræft i den, ligemeget om du kører 100 eller 200. Jeg mener at DVD navigation Command systemmet først kom i 2004 eller 2005. Er helt klart bedre end CD navigationen så ville nok foretrække en senere model men så er prisen selvfølgelig også herefter. Jeg kiggede også selv på en SL55 men købte en 997S cab i stedet :-)

Besvaret
Med hensyn til motoren så har jeg haft en E55 AMG. Den var helt fantastisk. Der er utrolig kræft i den, ligemeget om du kører 100 eller 200. Jeg mener at DVD navigation Command systemmet først kom i 2004 eller 2005. Er helt klart bedre end CD navigationen så ville nok foretrække en senere model men så er prisen selvfølgelig også herefter. Jeg kiggede også selv på en SL55 men købte en 997S cab i stedet :-)
Navi betyder ikke det vilde for mig, men igen en SL55 uden navi bliver svær at sælge. Lurer også på 997Scab, men syntes ikke de er faldet tilstrækkelig i pris endnu. Vi skal lige have lidt flere PDK-modeller (faceliftet) på vejene....... Desuden har jeg haft en 997S:th2: Men generalt holder Porsche jo prisen HELT vildt godt. Tabte mere på en W211 (E350) end min gamle 997S, havde begge 1,5år men kørte mere i Mercer! Eneste ting jeg HADER ved SL55 er interør...Det passer SLET IKKE til sådan en bil. Dog er nogle af "Designo"udgaverne ret lækre, men det har kun 1/50 på mobile/Blocket:(
Besvaret
En SL55'er er bare en kongevogn. Ret meget bedre cruiser findes bare ikke.
Håber da ikke den er alt for meget en cruiser, for det har jeg i forvejen og den er ok snab (535d)......:)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...