ahmad.dk Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Jeg kan også paste ting' date=' men er det bare din fortolkning eller noget du rent faktisk har undersøgt, for i hvis du kører hjemmefra (Sverige) til arbejde (Danmark) og fra arbejdet (Danmark) og hjem (Sverige), hvordan slutter din rejse så IKKE i Sverige?[/quote'] Rikke skriver. Vid färd som påbörjas eller avslutas i utlandet. Dvs. hvis du STARTER din tur i Udlandet, eller AFSLUTTER din tur i udlandet! Dvs hvis du skal hjem fra Arbejdet, eller på Arbejde og kører hjemmefra det svenske. Så DVS. når du skal ude og køre i udlandet, eller skal hjem fra udlandet kan der være visse krav til bilen/dæk,(da der findes lande hvor man fx ikke må køre med vinterdæk eller SKAL) og for ikke at sætte Svenske bilister i dumme situationer ( at holde til siden inden broen og skifte dæk- ) så har man fritaget "os" for det. D.V.S. At dette burde nu være slået fast, men lur mig om der ikke kommer flere flotte indlæg. Man skulle sgu tro I var udlændinge! // Ahmad
Rikke Rost Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Ja...Helt utroligt som folk bare ikke fatter en skid...... :D Når du køre på arbejde, så SLUTTER din tur i udlandet.....Når du kører hjem STARTER din tur i udlandet...... Så ergo er du lovligt undtaget fra reglen om vinterdæk.
Guest jxhab Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Rikke skriver. Vid färd som påbörjas eller avslutas i utlandet. Dvs. hvis du STARTER din tur i Udlandet, eller AFSLUTTER din tur i udlandet! Dvs hvis du skal hjem fra Arbejdet, eller på Arbejde og kører hjemmefra det svenske. Så DVS. når du skal ude og køre i udlandet, eller skal hjem fra udlandet kan der være visse krav til bilen/dæk,(da der findes lande hvor man fx ikke må køre med vinterdæk eller SKAL) og for ikke at sætte Svenske bilister i dumme situationer ( at holde til siden inden broen og skifte dæk- ) så har man fritaget "os" for det. D.V.S. At dette burde nu være slået fast, men lur mig om der ikke kommer flere flotte indlæg. Man skulle sgu tro I var udlændinge! // Ahmad La La La .. jeg kan godt LÆSE! men jeg spørger om det er noget man har undersøgt eller om det er noget man TROR er sådan? Fortolkninger kan være meget forskellige og hvis man f.eks tror det er sådan og det IKKE er sådan, så er det lidt nedtur hvis jeg bliver involveret i et trafikuhedel på vej hjem (I Sverige) i en Svensk bil og derfor får skylden fordi jeg kører på sommerdæk - så hvis der er nogen som HAR undersøgt det og kan verficere at det er sådan så ville det være rart!
Rikke Rost Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Det står klart og tydeligt på transportstyrelsens hjemmeside..... Så der er ikke så meget at komme efter......;)
Guest jxhab Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Det står klart og tydeligt på transportstyrelsens hjemmeside..... Så der er ikke så meget at komme efter......;) Altså .. forstå mig ret. jeg vil da hellere end gerne have det er sådan det skal fortolkes, om end det kan udgøre en risiko for de tåber der ikke kan køre bil, så er det jo perfekt for dem som bare skal køre når vejene er farbare og derfor ikke skal tænke på vinterdæk.
Rikke Rost Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Pææænt svært at fortolke på noget der står så klart og tydeligt...... Også jævnt svært at misforstå begrebet "udlandet"......i modsætning til "hjemlandet".... Jeg ved godt du gerne vil tviste tingene hele tiden og få en diskussion ud af det for dikussionens skyld, men det kan du ikke hér. ;)
Guest jxhab Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Pææænt svært at fortolke på noget der står så klart og tydeligt...... Også jævnt svært at misforstå begrebet "udlandet"......i modsætning til "hjemlandet".... Jeg ved godt du gerne vil tviste tingene hele tiden og få en diskussion ud af det for dikussionens skyld, men det kan du ikke hér. ;) Næh ikke af princip .. men jeg vil gerne prøve ting af når folk bare udtaler sig uden at have belæg for det ;)
Rikke Rost Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Det har jeg heller ikke gjort.....;) Jeg kan dokumentere at det er sådan. Kan du dokumentere at det IKKE er sådan???
Guest jxhab Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Det har jeg heller ikke gjort.....;) Jeg kan dokumentere at det er sådan. Kan du dokumentere at det IKKE er sådan??? Næh det kan jeg ikke - og du har ret! (ja det kan jeg også finde ud af) .. nu snakkede jeg med dem, fordi jeg alligevel skulle høre noget omkring trafik skat - og fortolkningen er som du skriver at starter man turen i sverige og slutter den i Danmark så behøver man ikke vinerdæk - så man tolker det ikke som jeg gjorde, med at en tur tæller frem og tilbage ..
skallstorp Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Og så handler man lige på vej hjem Og så handler man lige på vej hjem, tror i så den holder i byretten? Men hvorfor ikke bare de regler der findes i det land at man har valgt at bosätte sig i? Der er jo en grund til at de findes.
dannemare Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Men hvorfor ikke bare de regler der findes i det land at man har valgt at bosätte sig i? Jamen, det gør vi jo netop, når nu turen starter hjemme og slutter på jobbet i kbh. :p Reglen følges, og reglen siger, man er undtaget for reglen. :D Der er jo en grund til at de findes. Måske, men der er ikke altid en god grund. Men nej, hvis der er udsigt til glatføre, så snupper jeg da også selv en bil med vintersutter på, når jeg kører hjemmefra.
Rikke Rost Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Ja da, for med mindre du bor i supermarkedet, så skal du vel videre til destinationen....;) Tag dig nu sammen......:D Og så handler man lige på vej hjem' date=' tror i så den holder i byretten? Men hvorfor ikke bare de regler der findes i det land at man har valgt at bosätte sig i? Der er jo en grund til at de findes.[/quote']
biz Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 og slutter den i Danmark så behøver man ikke vinerdæk Åh nej, Rost på vinerdäk.. Som om her ikke er larm nok i forvejen! :D
Rikke Rost Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Hvad fanden er vinerdæk???? Er det sådan nogle der hyler?? :D Åh nej, Rost på vinerdäk.. Som om her ikke er larm nok i forvejen!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu