homer132 Skrevet March 13, 2009 Rapporter Skrevet March 13, 2009 har min kæreste (bor sammen med børn) ret til brofradrag på selvangivelsen når hun kører på arb og vi deler pendleraftale som står i mit navn? håber der er svar inden mulighed for rettelse til selvangivelse løber ud :)
Pede Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 nej, når du står som ejer af pendleraftalen og betaler den er det kun dig der kan få fradraget ifølge Skat selv.
Menace Besvaret March 14, 2009 Rapporter Besvaret March 14, 2009 nej' date=' når du står som ejer af pendleraftalen og betaler den er det kun dig der kan få fradraget ifølge Skat selv.[/quote'] Kommer det ikke helt an på om de har fælles økonomi så :-)
alex Besvaret March 14, 2009 Rapporter Besvaret March 14, 2009 nej' date=' når du står som ejer af pendleraftalen og betaler den er det kun dig der kan få fradraget ifølge Skat selv.[/quote'] I bund og grund handler det jo ikke om hvem som står som ejer af pendler aftalen - men derimod hvem som som "afholdt" udgiften som de plejer at sige i SKAT... Mener du at kunne bevise at du har afholdt udgiften, ja - så er der ingen problemer.... Og det er selvfølgelig kun den som har afholdt udgiften som kan fradrage det i befordrings godtgørelsen... Jeg stillede faktisk et relateret spørgsmål (hvad sker der med fradragsretten hvis den som har skrevet under på pendleraftalen er syg/på kursus i udlandet, etc. - men begge arbejder i DK?) til et af SKAT's gå-hjem-møder - og selvom udgangspunktet jo var at det var underskriften på pendleraftalen som beviste hvem som havde fradragsrettigheder - så kunne de sagtens se problematikken og jeg fik ihvertfald indtryk af at de selvfølgeligt ville godtage et sådan fradrag - men var man gift - ja så er der jo tale om fælles økonomi - og så er det ligegyldigt hvem som står på pendleraftalen... Men nu er jeg ikke skatterådgiver ;o) Det er blot min forståelse.... Mvh Alex
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu