Jump to content

Kundkraft - er regninger fra 2 elselskaber og 1 netejer hver måned almindeligt ?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg blev for et års tid siden medlem af Kundkraft og via dem har jeg en aftale med Elverket i Vallentuna om fast pris på El til 60 øre/kWt. Hvilket fremgår når jeg logger ind på deres hjemmeside. Inden jeg meldte mig ind i Kundkraft havde jeg Lunds Energi (med Skurup Elværk som netejer i begge tilfælde). Jeg betalte en regning til hvert firma, en lille regning til Skurup Elverk og en stor til Lunds Energi hver måned. Jeg har nu opdaget - ja jeg ved godt at jeg nok er lidt langsom - at jeg har betalt 3 regninger hver måned det sidste halve år, en til Elverket i Vallentuna, en til Lunds Energi og en lille en til Skurup Elverk. Uden at i naturligvis kender alle detaljerne, lyder det så ikke som om at Kundkraft har glemt at afmelde mig hos Lunds Energi og at jeg derfor er kommet til at betale dobbelt for mit elforbrug det seneste halve års tid? Her i vintermåneden har jeg fået regninger på ca. 3000 Skr hver fra både Lunds Energi og Elverket Vallentuna, altså ca. 6000 Skr i alt hver måned. Dertil kommer 2-300 kr (tror jeg nok) til Skurup Elværk hver måned. Ja der står en masse detaljer på hver regning som det er mig fuldstændigt umuligt at fatte hvad de mener med, men 6000 Skr/mdr er vel også for meget selv om huset er stort og altid lunt. Mit årsforbrug plejer at være på ca. 20 000 kWt

Besvaret

Jo det lyder som om de har glemt at melde dig fra hos Lund. Jeg modtager på forbruget fra kundkfraft leverandøren. Derudover en regning fra Trelleborg energi for el-net afgiften.

Besvaret
Jo det lyder som om de har glemt at melde dig fra hos Lund. Jeg modtager på forbruget fra kundkfraft leverandøren. Derudover en regning fra Trelleborg energi for el-net afgiften.
Tak for vurderingen BS. Er det så Lunds Energi (altså dem der har fået nogle penge de ikke skulle have), Kundkraft (som burde have styr på det), eller Skurup Elverk (som ejer netværket) jeg skal hive fat i? Det burde vel ikke være noget problem at få pengene tilbage fra Lunds Energi vel ? - jeg mener det er vel ikke nogen penge de har ret til ...er det?, eller det er det måske netop hvis der nu har været to sideløbende aftaler fordi den ene aldrig er blevet opsagt? - men så burde Kundkraft jo dække da det er deres fejl. Forhåbentlig var det ikke meningen at jeg selv skulle opsige den gamle aftale, den slags påtager Kundkraft sige vel ?
Besvaret

Jeg vil mene at det er Kundkraft du skal have fat i først og høre om de har opsagt din aftale. Hvis de siger ja så må de vel kunne dokumentere det og derefter kan du så høre Lund's om hvorfor de stadig opkræver penge fra dig?

Besvaret

Det var vel mere logisk at henvende sig til Lund og få dem til at annullere og tilbagebetale, men det må du selv om. Du kunne også henvende dig til begge elselskaber og få begge til at annullere og tilbagebetale for et halvt år. :) Så har du ingen aftale, men der er stadig strøm i ledningen indtil du kommer i restance, men hvem skulle det være til. :cool:

Besvaret
Det var vel mere logisk at henvende sig til Lund og få dem til at annullere og tilbagebetale, men det må du selv om.
Ja, men hvordan skal jeg bevise for Lunds Energi at aftalen er opsagt for et et halvt år siden (hvis den er), det har jeg jo ingen dokumentation for, derfor tror jeg at jeg bliver nødt til at gøre det igennem Kundkraft, da de eller Elverket i Vallentuna må være dem der har eller skulle have haft opsagt aftalen med Lund Hvis aftalen fejlagtigt ikke er blevet opsagt for et halvt år siden, så synes Lunds Energi nok ikke det er er helt berretiget for mig at kræve penge tilbage
Besvaret

Det er logisk at henvende sig til Lund fordi det er dem, der skal rette fejlen ved at annullere aftalen med tilbagevirkende kraft og tilbagebetale. Hvem af selskaberne, der er skyld i, at faktureringen fra Lund ikke stoppede, har du ingen mulighed for at gå ind i. Selskaberne agerer sammen via et system, der har svigtet og det må de tage ansvaret for i fællesskab, og rette op på fejlen så kunden ikke bliver snydt. Lund kan ikke sige til dig, at du skal bevise noget, for du har ikke noget med det at gøre. Hvad Kundkraft angår, så har de jo bare givet dine data til den nye leverandør, og de kan nok ikke rigtig stille noget op ud over at henvise til leverandørerne.

Besvaret
Det er logisk at henvende sig til Lund fordi det er dem' date=' der skal rette fejlen ...[/quote'] Du har ret, jeg har lige skrevet til dem, så må vi se...
Besvaret

Nå men så skulle den sag være i orden.... Kundkraft tog ansvaret for sagen og de fandt hurtigt frem til, at det var Skurup Elværk, der som der selvom de påstod de havde gjort det, i virkeligheden aldrig havde afmeldt den gamle ellevenrandør (Lunds Energi) da jeg skiftede til Vallentuna. Skurup Elværk rettede dog hurtigt og unden noget brok deres fejl overfor Lunds Energi ved at sende dem de nødvendige papirer. Lunds Energi erkendte så straks, efter at have modtaget papirerne, at de så skyldte mig nogle penge, og nu er der så en pengeoverførsel på vej på 6 mdr's for meget indbetalt varme :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...