Christiansenn2 Skrevet April 16, 2009 Rapporter Skrevet April 16, 2009 Hej, Min mor overvejer at flytte til Sverige og hun er 56 år nu og får erhvervsudygtigheds forsikring fra sit forsikrings selskab på 35.000kr om måneden. Når hun bliver 60 år så standser den også skal hun have invalide pension i Danmark på 12500 kr, som hun er godkendt til nu. Kan hun få invalide pensionen hvis hun flytter til Sverige inden hun bliver 60 år? Kan der andre fordele ved at hun flytter til Sverige?
LotteB Besvaret April 16, 2009 Rapporter Besvaret April 16, 2009 Kompetent myndighed Hej, Min mor overvejer at flytte til Sverige og hun er 56 år nu og får erhvervsudygtigheds forsikring fra sit forsikrings selskab på 35.000kr om måneden. Når hun bliver 60 år så standser den også skal hun have invalide pension i Danmark på 12500 kr, som hun er godkendt til nu. Kan hun få invalide pensionen hvis hun flytter til Sverige inden hun bliver 60 år? Kan der andre fordele ved at hun flytter til Sverige? Der er kun én, der kan svare på det og det er den sociale sikringsstyrelse, som er den myndighed, der tager sig af pensionsspørgsmål i.f.m. bopæl i udlandet/flytning til udlandet. Det er en individuel vurdering, så jeg vil da anbefale, at hun tager kontakt til det internationale pensionskontor i sikringsstyrelsen:) http://www.sist.dk/
Christiansenn2 Besvaret April 16, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 16, 2009 mange tak det giver jeg videre.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu