Thorup Skrevet April 28, 2009 Rapporter Skrevet April 28, 2009 hej håber i kan hjælpe en første gangskøber ? Står og skal i banken (nordea) hvor vi skal tegne vores lån til vores bostandsret...vi skal låne 1.1 mil sek...men hvad for en lån skal man tegne,nu hvor tiderne er som de er ? skal man tegne fast/variabel eller ? Håber i kan hjælpe lidt:) Thorup
sup3rior Besvaret April 28, 2009 Rapporter Besvaret April 28, 2009 hej håber i kan hjælpe en første gangskøber ? Står og skal i banken (nordea) hvor vi skal tegne vores lån til vores bostandsret...vi skal låne 1.1 mil sek...men hvad for en lån skal man tegne,nu hvor tiderne er som de er ? skal man tegne fast/variabel eller ? Håber i kan hjælpe lidt:) Thorup Det afhænger vel af dit temperament... Er du typen som går med livrem og seler, så skal du nok vælge fast... Kan du godt li lidt risikovillighed og er klar til at æde den ekstra byrde hvis renten fiser op - så er det variabelt du skal vælge... Den eneste "gode" ting der er at sige om et fastforrentet lån lige p.t. er at det bliver låst fast på en meget lavt niveau, så chancen for at lige præcis det bliver markant billigere er nok ret lille
larscph Besvaret April 28, 2009 Rapporter Besvaret April 28, 2009 Ét problem med fast rente er dog - som jeg forstår det - at hvis man får brug for at opsige lånet før tid skal man kompensere banken.
Martin_M Besvaret April 28, 2009 Rapporter Besvaret April 28, 2009 Ét problem med fast rente er dog - som jeg forstår det - at hvis man får brug for at opsige lånet før tid skal man kompensere banken. Jeps, og der er ikke billigt.... Jeg forespurgte på vores lån. Der er ca. 10% af restgælden, i vores tilfælde.... VILDT! Man kan dog trække noget fra i skat Skulle jeg låne i dag, havde jeg uden tvivl hoppet på et variabelt lån - men som sagt tidligere i tråden, så kræver det, at man har lidt luft til rentestigninger i budgettet. Men en rørlig rente på under 2% pt., det bliver sku ikke billigere
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu