Dorthepigen Skrevet May 3, 2009 Rapporter Skrevet May 3, 2009 Hej til jer alle. Kan man trække tabet fra på den svenske selvangivelse på en lejlighed der er solgt i dk? Jeg håber at i kan hjælpe :-) /Dorthe
sup3rior Besvaret May 3, 2009 Rapporter Besvaret May 3, 2009 Hej til jer alle. Kan man trække tabet fra på den svenske selvangivelse på en lejlighed der er solgt i dk? Jeg håber at i kan hjælpe :-) /Dorthe Såfremt den er solgt efter I officielt er flyttet til SE, så ja... Ligesom en gevinst ved salget i DK vil blive beskattet...
Dorthepigen Besvaret May 3, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 3, 2009 P.. Det var den ikke, den blev solgt før..et par dage, æv. Nå men kan man så selvangive den på danske selvangivelse næste gang vi skal lave den? Jeg må ærligt indrømme at det bestemt ikke er min stærke side det her :-)
Cobitten Besvaret May 3, 2009 Rapporter Besvaret May 3, 2009 Reglerne i DK er at så længe man ikke driver erhver med køb og salg af bolig, så er det bare surt tabte penge og kan ikke trækkes fra. Omvendt skal man heller ikke betale skat af en eventuel fortjeneste.
sup3rior Besvaret May 3, 2009 Rapporter Besvaret May 3, 2009 P.. Det var den ikke, den blev solgt før..et par dage, æv. Nå men kan man så selvangive den på danske selvangivelse næste gang vi skal lave den? Jeg må ærligt indrømme at det bestemt ikke er min stærke side det her :-) Har du afleveret flytte-anmodning til Skatteverket herovre...? Ellers er det jo bare at tilbagedatere skidtet til dagen før handlen :) Men det forudsætter jo naturligvis svensk indkomst før du får noget ud af det...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu