Guest PeterK Skrevet May 11, 2009 Rapporter Skrevet May 11, 2009 Lillemor overvejer at flytte til Sverige og får folkepension og noget privatpension fra DK. Er hun berettiget til samme ydelser hvis hun flytter til Sverige? Og er der nogle faldgrupper når man flytter som folkepensionist?
Jakriborg Besvaret May 11, 2009 Rapporter Besvaret May 11, 2009 Folkepensionen flytter med til Sverige, hvis det er det, I tænker på. Så I får altså fortsat dansk folkepension, der beskattes i Danmark.
Guest PeterK Besvaret May 11, 2009 Rapporter Besvaret May 11, 2009 Folkepensionen flytter med til Sverige' date=' hvis det er det, I tænker på. Så I får altså fortsat dansk folkepension, der beskattes i Danmark.[/quote'] Hvad med arveafgifter. Hvis/når min mutter stiller træskoene og har flyttet sine penge til Sverige, bliver arven beskattet i Sverige efter svenske regler?
Guest PeterK Besvaret May 11, 2009 Rapporter Besvaret May 11, 2009 Og lige et tillægsspørgsmål. Når ens forældre bor i DK og man selv bor i Sverige, er der nogle ændringer i forhold til arv?
Miriam Besvaret May 11, 2009 Rapporter Besvaret May 11, 2009 Der er lige en ting i forhold til læge, det vil hun skulle gå til herovre. Ved min far skulle skifte, der står meget mere om det herinde.
Jakriborg Besvaret May 11, 2009 Rapporter Besvaret May 11, 2009 Det er en mest givtigt for arvingerne, hvis man dør, mens man bor i Sverige http://www.ditsverige.dk/article.39.html
Basse Besvaret May 11, 2009 Rapporter Besvaret May 11, 2009 Og lige et tillægsspørgsmål. Når ens forældre bor i DK og man selv bor i Sverige' date=' er der nogle ændringer i forhold til arv?[/quote'] Arveafgiften bliver beregnet udfra det land den afdøde bor i - jeg har selv lige arvet fra DK. 15% hapser statten sq - men man har noget bundfradrag. Hvis den afdøde bor i Sverige - er det formentlig de svenske regler som gælder.
Jakriborg Besvaret May 11, 2009 Rapporter Besvaret May 11, 2009 Præcis og i Sverige er der ingen arveafgift:th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu