Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Vi har haft indbrud i vores pendlerbil natten til mandag (i Annestad) :mad: Idioterne har smadret højresiderude, forruden (en skrutrækker der er smuttet vil jeg tro) og hele midterkonsollen, for at få fat i det originale navigationssystem. Fedt... :fight: Så jeg skal have et nyt navi-system - der er bare lige den lille ting, at jeg synes det originale navigationssystem var sindsygt ringe. Det var langsomt, opløsningen var dårlig, ruteplanlægningen var skod etc. Så jeg tænkte på om der ikke var et bedre alternativ end det originale system som sad i? Bilen er en Jetta fra 07 med Ipod tilslutning i handskerummet, CD-changer i armlænet, bluetouth tlf. tilslutning, den store kørercomputer etc. (alt originalt), som et alternativt system helst skal kunne håndterer. Nogle gode forslag, samt ideer til hvor der er butikker i Sverige som monterer det (ligesom Bilexperten i DK)???

Besvaret

Det er rigtig trist, det du har været ude for:sad:. Umiddelbart er det første jeg tænker at det vil være mere fordelagtigt at du lod et autoriseret VW værksted udbedre skaderne og de ting der mangler. Alt andet lige er de vel de mest kompentente hvad angår den fintfølene elektronik der sidder i sådan en bil.

Besvaret
Det er rigtig trist' date=' det du har været ude for:sad:. Umiddelbart er det første jeg tænker at det vil være mere fordelagtigt at du lod et autoriseret VW værksted udbedre skaderne og de ting der mangler. Alt andet lige er de vel de mest kompentente hvad angår den fintfølene elektronik der sidder i sådan en bil.[/quote'] Den røg afsted til VW om eftermiddagen (vi opdagede skaden om morgenen). Men jeg vil ikke have det originale navigationssystem i igen - det er for at sige det ligeud, et gammelt lortesystem. Men jeg har fundet ud af, at VW selv er kommet med et nyere navigationssystem, som kan sidde i... så nu er spørgsmålet bare hvor meget VW skal have for at sætte det i istedet....... Anyway så kommer den til at holde inde i den video-overvågede garage fremover.... Er godt nok træt af at man ikke kan have sine ting i fred....
Besvaret
Mig der gik og formodede at annestad var et trygt og beskyttet kvarter...
Det var sådan set også min opfattelse.... Det værste af det hele er næsten, at det er tydeligt at de har vidst hvad de lavede. Da de samtidig ikke har rørt nogle af de andre biler som holder i nærheden, kan man ikke lade være med at tænke på at det formentlig har været bestillingsarbejde.... Såh.....tusind tak til dem som har været så geniale at implementerer systemet med, at man kan få oplyst navn og postnummer på ejeren af en bil ud fra registreringsnummeret... :thumbdown
Besvaret
Mig der gik og formodede at annestad var et trygt og beskyttet kvarter...
Hmm jeg har altid tænkt det modsatte, at det er et oplagt sted at begå kriminalitet mod lejligheder og biler. Parker din flugtbil på motorvejsrastepladsen, lav dit bræk mod bilerne på Annesteds parkeringsplads eller en af lejlighederne tættest rastepladsen og forsvind så via motorvejen, væk fra alting nemt og på kort tid, mens det evt. tilkaldte politi mest sandsynligt vil ankomme fra de normale adgangsveje. Da man er kommet fra motorvejsrastepladsen over græsset er der endvidere næppe nogle overvågningskameraer der har fanget en på vej til eller fra stedet. Jeg ville af samme grunde hverken være glad ved at bo eller parkere der. kort
Besvaret
Det lyder som en meget veltilrettelagt og udførlig plan:cool:
Nu er det tilfældigvis sådan at EBL har en navi liggende som passer til en Jetta, og du kan købe den til en fornuftig pris, da den har fået et par skrammer. Han har også udemærket kendskab til at montere den, så det kan altid indgå i prisen ;) (Jeg håber vi er nået punktet hvor morbid humor kan tolereres :D)
Besvaret
Hmm jeg har altid tænkt det modsatte, at det er et oplagt sted at begå kriminalitet mod lejligheder og biler. Parker din flugtbil på motorvejsrastepladsen, lav dit bræk mod bilerne på Annesteds parkeringsplads eller en af lejlighederne tættest rastepladsen og forsvind så via motorvejen, væk fra alting nemt og på kort tid, mens det evt. tilkaldte politi mest sandsynligt vil ankomme fra de normale adgangsveje. Da man er kommet fra motorvejsrastepladsen over græsset er der endvidere næppe nogle overvågningskameraer der har fanget en på vej til eller fra stedet. Jeg ville af samme grunde hverken være glad ved at bo eller parkere der. kort
Tja, ud over den lille de-tour kaldet Øresundsbroen som man bliver nødt til at kører over for at komme hen til rastepladsen....så lyder det da som en fantastisk plan.... Især fordi sandsynligheden for at blive fundet hvis bare ét vidne ser dig er så lille, i kraft af at det jo er umuligt at skaffe billeder af din bil eller dig......der er jo som bekendt ikke nogle kameraer på broen... :rolleyes:
Besvaret
Tja' date=' ud over den lille de-tour kaldet Øresundsbroen som man bliver nødt til at kører over for at komme hen til rastepladsen....så lyder det da som en fantastisk plan.... Især fordi sandsynligheden for at blive fundet hvis bare ét vidne ser dig er så lille, i kraft af at det jo er umuligt at skaffe billeder af din bil eller dig......der er jo som bekendt ikke nogle kameraer på broen... :rolleyes:[/quote'] Det behøver man så vidt jeg kan se heller ikke ... Man kan bare køre ind ved Kalkbrottsgatan og op til deres parkeringsplads og så på motorvejen - Prøv at scrolle lidt til venstre på det kort EBL linker til.
Besvaret

HVis det ikke havde været for videoovervågningen og de 2 store porte. Fik ærbødigst lov til at smutte den vej med eskorte en dag jeg skulle i kundeservice over på den anden side.

Det behøver man så vidt jeg kan se heller ikke ... Man kan bare køre ind ved Kalkbrottsgatan og op til deres parkeringsplads og så på motorvejen - Prøv at scrolle lidt til venstre på det kort EBL linker til.
Besvaret
HVis det ikke havde været for videoovervågningen og de 2 store porte. Fik ærbødigst lov til at smutte den vej med eskorte en dag jeg skulle i kundeservice over på den anden side.
Ok - Kunne jeg ikke lige se af Eniros kort :)
Besvaret
Tja' date=' ud over den lille de-tour kaldet Øresundsbroen som man bliver nødt til at kører over for at komme hen til rastepladsen....så lyder det da som en fantastisk plan.... Især fordi sandsynligheden for at blive fundet hvis bare ét vidne ser dig er så lille, i kraft af at det jo er umuligt at skaffe billeder af din bil eller dig......der er jo som bekendt ikke nogle kameraer på broen... :rolleyes:[/quote'] :lol: ja ok der har du en pointe, det var nok meget godt at jeg alligevel ikke slog mig på en indbrudstyv karriere så ...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...