hrhansen Skrevet May 14, 2009 Rapporter Skrevet May 14, 2009 Vi har set på et par boliger der begge indeholder et annex som vi vil skulle udleje.... hvordan er det med reglerne i Sverige ?? Jeg har læst mig frem til at det er vigtigt at man får indført af lejer afskriver sig fra "besittningsskydd" - men hvordan ellers, har man mulighed for at opsige en lejer. Kan man evt. lave en to-års tidsbestemt lejekontrakt - og hvad så når man når der til.... skal man så skifte lejer, eller kan man fortsætte med den gamle med en ny lejekontrakt. Nogen der har check på det...... mvh Henrik
Nils Besvaret May 14, 2009 Rapporter Besvaret May 14, 2009 Som du vist har fået fat i, kan det såkaldte besittningsskydd blot aftales væk i kontrakten. I kontrakten kan så indføres en passende opsigelsesperiode. Som i enhver handel, man indgår, er det bedst, at begge parter bliver tilfredse, og for lejeren er det ikke særligt rart at bo på en kontrakt, der udløber en bestemt dato uden særlig grund. (Et tidsbegrænset lejemål skal dog opsiges skriftligt af udlejeren - ellers fortsætter aftalen på uændrede vilkår.) Som husejer har man det problem, at hvis man en dag vil sælge, skal huset helst være tomt, så man kan jo eventuelt aftale en generøs opsigelsesperiode for udlejer på et år f.eks., men kortere i tilfælde af, at huset skal sælges. Til gengæld kan jeg ikke se nogen god grund til, at lejer skal have længere opsigelse end en måned.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu