chaospilot Skrevet June 14, 2009 Rapporter Skrevet June 14, 2009 hejsa. Jeg er forhåbentligt snart færdig med at bygge en tilbygning, og renovere hus og have, belægningssten mv. - og i den forbindelse kunne jeg jo godt tænke mig at slippe af med mit topplån - og få det hele kastet ned i bundlånet. Er der nogen der har erfaring med dette? Kræver det en vurdering af en mægler, og hvad koster det i så fald? Jeg gjorde det med min lejlighed for mange år tilbage - der checkede banken bare gennemsnitssalgsprisen af en lejlighed af samme størrelse på nettet, og det var nok. men ikke 2 huse er ens her hvor jeg bor....
MissCath Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Her på matriklen er det den lokale ejendomsmægler, som bliver kontaktet af vores bank med henblik på en vurdering. Han melder så tilbage til vores bankrådgiver og så fik vi vores toplån ned under bundlånene. Det kostede ikke os noget at ejendomsmægleren kom med ny vurdering. Om det er fordi det er gratis, eller om det er fordi han rigtig godt kan lide os - det skal jeg være usagt. Det koster dog lidt at få lagt lånene om, men det er jo peanuts. Start med at tage kontakt til den ejendomsmægler, der i sin tid solgte dig huset - det kan altid være et godt sted at starte... :th2:
BS Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 hejsa. Jeg er forhåbentligt snart færdig med at bygge en tilbygning, og renovere hus og have, belægningssten mv. - og i den forbindelse kunne jeg jo godt tænke mig at slippe af med mit topplån - og få det hele kastet ned i bundlånet. Er der nogen der har erfaring med dette? Kræver det en vurdering af en mægler, og hvad koster det i så fald? Jeg gjorde det med min lejlighed for mange år tilbage - der checkede banken bare gennemsnitssalgsprisen af en lejlighed af samme størrelse på nettet, og det var nok. men ikke 2 huse er ens her hvor jeg bor.... Mindes at min mægler snakkede om at vurderingen var gratis men hvis der skulle laves papirer til brug i banken kostede det vist 2000skr.
michael og carina Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Vurderingen var gratis for os. Det kostede 6000 kr og få lagt lånene om.
thomas_lund Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Vi fik gjort det for et par år siden - kontaktede banken, som sendte en vurderingsmand ud - og som så meldte tilbage til banken. Tror det kostede os i omegnen af 2-3k SEK alt i alt. /T
Martin_M Besvaret June 15, 2009 Rapporter Besvaret June 15, 2009 Jeg har for et par måneder siden fået en pris på 2000 sek for vurdering til banken. Det blev dog ikke aktuelt. Nordea, ville også have at det var en bestemt mægler som lavede vurderingen, så check lige op på det inden du får en ud - ville jo være surt at betale for en vurdering, hvis banken så afviser den.
chaospilot Besvaret June 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 15, 2009 Ja, enig. Nu er forskellen på bund og toplånsrenten kun 1%, og så stort er toplånet heller ikke, så hvis det koster 2 til 3 tkr., så er det billigere bare at betale renteforskellen i det ene år det drejer sig om. Men mange bække små - så er der jo lidt at spare på den lange bane...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu