Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Jeg fik desværre 2 bøder lige efter hinanden fra frederiksberg kommune, selvom jeg har en firma aftale mht. parkerings licens. De er åbenbart berrettiget til at give mig de bøder, da licensen ikke var synlig udefra (Licensen blev blæst ned da jeg åbnet døren for at stige ud i begge tilfælde på forskellige datoer) Jeg fik betalt den ene med det samme, og i min forvirring fik jeg ikke betalt den anden, der er nu kommet et brev ind fra et svensk firma der rykker mig for bøden, de har takseret den til 1174,78 Svenske kr !? Det er altså 804,- danske kroner ifølge kursen ? Hvad sker der hvis jeg vælger ikke at betale bøden, til gribben fra det svenske firma ? Hvordan kan de tillade sig at gøre sådan, og kan man få Frederiksberg kommune til at sende mig den originale bøde engang til for at få den betalt! Jeg er ude og at rejse, har derfor ikke haft mulighed for at ringe til kommunen og høre dem ad, håber der er nogen herinde der kan dele deres erfaringer med mig hvis de har oplevet noget lign.! /Caleb

Besvaret

de må ikke opkræve alle deres mystiske gebyrer ved første rykker - den kunne være blæst af din bil, og det er ikke din skyld. Jeg ville blot sende den svenske grib en check med et beløv i sek svarende til de 510 dkk bøden er på - og skrive at du gerne betaler bøden, men IKKE deres gebyrer. Det må de klare med frederiksberg kommune. Alternativt må de forbedrede sig på en retssag hvis de vil yderligere. Det plejet at virke.

Besvaret

Ring til dem og sig at du kun vil betale hvad der svarer til de 510 dkk som bøden er på - det accepterer de. Det gjorde det i det mindste da jeg fik sådan en "hilsen". Den "originale" bøde er i praksis ikke leveret til dig fordi den blot er sat under vinduesviskeren på bilen, nogen kan jo let fjerne den. Så derfor kan du bare sige at du ikke har modtaget originalen. Det var mit argument og det accepterede det svenske opkrævningsfirma uden videre diskussion.

Besvaret
Ring til dem og sig at du kun vil betale hvad der svarer til de 510 dkk som bøden er på - det accepterer de. Det gjorde det i det mindste da jeg fik sådan en "hilsen". Den "originale" bøde er i praksis ikke leveret til dig fordi den blot er sat under vinduesviskeren på bilen, nogen kan jo let fjerne den. Så derfor kan du bare sige at du ikke har modtaget originalen. Det var mit argument og det accepterede det svenske opkrævningsfirma uden videre diskussion.
Det skal de også acceptere jf. domspraksis på området :)
Besvaret

Hej, Nu har de skrevet tilbage og de afviser min indsigelse, i det de henviser til at jeg havde skrevet en klage angående bøden og fik svar tilbage samt et nyt giro kort på at klagen er afvist og bøden skulle betales. I det de ikke fik betaling fra mig fik de vidersendt bøden til denne svensk firma. Det skal lige siges at jeg aldrig har modtaget posten hjem til mig fra Frederiksberg Kommune, muligvis har de sendt den til mit arbejde har dog aldrig set noget fra dem. På min mail hvor jeg skrev klagen fra er der heller ikke kommet noget fra Kommunen !? Jeg citere hvad de har skrevet til mig længere ned i indlægget, er løbet så kørt for mit vedkommende eller ?

Parkeringsafgift nr. XXXXXXXX Du har den 2. juli 2009 via Euro Parking Collection rettet henvendelse vedrørende ovenstående parkeringsafgift. Du anfører blandt andet, at du aldrig har set afgiften, hvorfor du ikke vil betale 800 danske kr. for en afgift, som normalt koster 510 danske kr. Parkeringskontoret har vurderet din indsigelse, og har ikke fundet grundlag for at frafalde kravet inkl. gebyr. Parkeringskontoret har herved lagt vægt på, at du den 27. marts 2009 indsendte en klage til os. Den 6. april 2009 har du fået svar på, at afgiften skulle betales, hvorfor du har haft rigelig tid til at betale 510 kr. direkte til Frederiksberg Kommune. Den mulighed har du ikke gjort brug af, hvorfor afgiften er blevet videresendt til Euro Parking Collection til inddrivelse. Det er således ikke korrekt, at du aldrig har set afgiften, og afgiften inkl. gebyr skal derfor betales, da du ikke har overholdt betalingsbetingelserne. Du bedes indbetale hele beløbet til Euro Parking Collection inden 5 dage fra dato. Kopi af din mail af 27. marts 2009 og vores svar af 6. april 2009 vedhæftes til orientering. Venlig hilsen XXXX XXXXXX Sagsbehandler
Besvaret

Men har du sendt den indsigelse som de snakker om? For hvis du har kan du jo netop ikke påstå at du ikke har været vidende om afgiften... Så skulle du nok ha argumenteret for at du ikke har fået deres svar og derfor ikke troede du skulle betale... Men det er nok for sent nu, så du skal nok slippe slanterne inden de smider den til kronefogden.

Besvaret

Hej, Jeg fik som sagt bøden, den klaget jeg så over. Modtog dog ingen brev fra dem om at den er blevet afvist ! Har aldrig påstået at jeg ingen giro kort har set, det siger sig selv når jeg klager over den hehe Så det er der at problemet ligger! /Caleb

Besvaret
Hej, Jeg fik som sagt bøden, den klaget jeg så over. Modtog dog ingen brev fra dem om at den er blevet afvist ! Har aldrig påstået at jeg ingen giro kort har set, det siger sig selv når jeg klager over den hehe Så det er der at problemet ligger! /Caleb
Så er det dét du skal skrive og påpege til dem... Ikke at du ikke har modtaget bøden...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...