Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kunne tænke mig at få min mercer til at arbejde sammen med en iPOD eller anden mp3 afspiller, så det vises i comand aps mv. Har snakket med Mercedes i Malmø, og de ved jo hverken det halve eller hele om hvad de sælger. De mener at køber jeg deres iPOD tilslutning via command, så virker kun op til 2nd gen iPOD nano f.eks. Deres multimedia sæt ved de ikke om kan klare en alm. MP3 afspiller - så man kan styrer det via command og rattet. BRC i Malmø(som jeg troede var dygtige og proffesionelle), prøvede at sælge mig et sæt via aux indgangen i handskerummet, efter jeg udtrykkelig flere gange sagde jeg ville styrer det via command/rattet. Og der stod på deres brugsanvisning, at man skulle styre det via iPOD'en. Og de kendte ikke rigtig noget til et system via command aps - på trods af mercedes selv markedsfører et. Så nu er mit spørgsmål - Hvem,hvad,hvor tør man installerer sådan en tilslutning, så der kan bruges en alm mp3 afspiller, en iPOD eller f.eks bare et USB hukommelse. Jeg ved Denison har et system - til 3400 kr, som skulle kunne klare alt. Men come on, det er over 1000 kr. dyrer end det mercedes selv har ? og de plejer sq ikke være fedtet med deres priser. Nogen der ved om mercedes eget ipod hookup virker med iPOD nano 4th gen ? Eftersom mercedes i malmø ikke engang selv ved det :(

Besvaret
Jeg kunne tænke mig at få min mercer til at arbejde sammen med en iPOD eller anden mp3 afspiller, så det vises i comand aps mv. Har snakket med Mercedes i Malmø, og de ved jo hverken det halve eller hele om hvad de sælger. De mener at køber jeg deres iPOD tilslutning via command, så virker kun op til 2nd gen iPOD nano f.eks. Deres multimedia sæt ved de ikke om kan klare en alm. MP3 afspiller - så man kan styrer det via command og rattet. BRC i Malmø(som jeg troede var dygtige og proffesionelle), prøvede at sælge mig et sæt via aux indgangen i handskerummet, efter jeg udtrykkelig flere gange sagde jeg ville styrer det via command/rattet. Og der stod på deres brugsanvisning, at man skulle styre det via iPOD'en. Og de kendte ikke rigtig noget til et system via command aps - på trods af mercedes selv markedsfører et. Så nu er mit spørgsmål - Hvem,hvad,hvor tør man installerer sådan en tilslutning, så der kan bruges en alm mp3 afspiller, en iPOD eller f.eks bare et USB hukommelse. Jeg ved Denison har et system - til 3400 kr, som skulle kunne klare alt. Men come on, det er over 1000 kr. dyrer end det mercedes selv har ? og de plejer sq ikke være fedtet med deres priser. Nogen der ved om mercedes eget ipod hookup virker med iPOD nano 4th gen ? Eftersom mercedes i malmø ikke engang selv ved det :(
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål Basse, men jeg vil rådgive dig til at ringe til Daimler Biler i Hørsholm. De virker meget potente der oppe. De spørgsmål jeg har haft til min SMART har de i hvert fald været gode til at hjælpe med - og også spørgsmål angående ekstraudstyr mv. Så prøv at give dem et kald og hør ad og de ikke ved lidt mere om det.
Besvaret

Mm, det skulle ikke være så svært at smide i bilen - under en time, for at tilslutte det til command, med fiber optiskkabel etc. Skal bare sikre mig, at det fungerer med de nye iPODs - men det burde det vel i grunden, når mercedes selv siger det passer til en iPhone og iPhone3g - de er jo lige så nye som ipod nano 4th gen :-) Prøver at ringe til Hørsholm, og høre dem ad - har snakket med et par firmaer til bilstereo, og de vil for det første ikke rører ved et kit de ikke selv har solgt, og de kan heller ikke finde et kit til mig, der passer til mercedes hehe. Så umiddelbart ser det ud som om jeg må via mercedes. Hvilket også er ok, kun timeprisen der er dyrer - selve kittet koster det samme alle steder stort set.

Guest PeterK
Besvaret

BMW Malmö skulle have 10.000sek for at lave Ipod udtag i min 535d, men det er også en gammel spand fra 2006:sad:

Besvaret

hehe min er en gammelspand fra 2005 - men den er forberedt til det, så skal bare et kit tilsluttes commanden - 3700 sek hos mercedes - men de ved ikke om ipod nano 4th gen virker med......de er underlighe :;D

• 2 years later...
Besvaret

Hej Basse ... Faldt over dit emne ved en tilfældighed men jeg er faktisk i den situation at jeg er ved at købe en Mercedes CLC 180 og har nøjagtigt det samme problem som du belyser. Har fået at vide at der er et stik i handskerummet til afspilning af iPod men jeg vil styre den via rattet. Hvad endte du egentlig op med at gøre da du skrev om det her på siden i 2009 ?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...