camo01ac Skrevet August 4, 2009 Rapporter Skrevet August 4, 2009 Hej Jeg har et spørgsmål, som jeg håber der er nogle af Jer derude som kan hjælpe med ;o) Jeg har idag været til førstegangs registreringsbesigtning med min bil, da jeg har importeret den fra tyskland. Den er gået igennem besigtningen uden anmærkninger. Jeg har en forsikring der gælder dags dato. De nye nummerplader til bilen kommer om et par dage. Mit spørgsmål er så om jeg må kører i bilen nu, da jeg er i tvivl? Må jeg først kører i den, når den også har været til kontrolbesiktning? Jeg håber i kan hjælpe? mvh. Casper
Basse Besvaret August 4, 2009 Rapporter Besvaret August 4, 2009 Bilen har formentlig køre forbud, indtil du har betalt din fordonsskat - hvilket betyder du skal have modtaget din plader først, og betalt det efterfølgende girokort. Når du får dine plader, så kan du slå din nummerplade op på www.transportstyrelsen.se Hvis der står køreforbud - ja så må du vente til du kan betale din fordonsskat.
camo01ac Besvaret August 4, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 4, 2009 Tak for svar. Det er lidt besværligt da jeg ikke er inde i reglerne. Der står i papirerne fra bilprovningen; Besiktningsresultat Beslut: Fordonet har godkänts ved registeringsbesigtning. Der står ikke yderligere. Som jeg læser det er der ikke noget køreforbud. I papirerne er registreringsnummeret oplyst. Vil jeg automatisk blive indkaldt til efterfølgende kontrolbesiktning? Er der nogen der ved om min registreringsattest bliver udleveret ved godkendt kontrolbesiktning? eller??? på forhånd tak Casper
Miriam Besvaret August 4, 2009 Rapporter Besvaret August 4, 2009 Du skal altid huske at påsætte bilen på vv.se og så er det bare at køre. Så går der et par dage så får du det fine lille midlertidige klister mærker til nr pladen og en regning for vægtafgift, når den er betalt kommer det rigtige klister mærke. Der kommer også en regning på skrotafgift. Og hvis du havde brugt 2 min på søge funktionen herinde, så havde du fundet side op og ned om det :)
camo01ac Besvaret August 4, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 4, 2009 Ja så er jeg blevet en del klogere, og ja der er sku skrevet side op og side ned om emnet, men jeg er ny bruger af forumet, så i må bærer over med mig. Efter at have læst tidligere tråde, er min konklusion, at jeg lige skal have tålmodighed et par dage indtil nummerplade og midlertidig registreringsattest kommer. Også skulle den vist være i vinkel. Casper
jacobe Besvaret August 4, 2009 Rapporter Besvaret August 4, 2009 Æhm, har du ikke fået midlertidige (røde) nummerplader til bilen? Eller kørte du uden plader/fik den transporteret til og fra synshallen? Din reg.attest får du med posten, ikke ved kontrollbesiktning. Jeg fik iøvrigt foretaget reg.besiktning og kontrollbesiktning samtidigt.
camo01ac Besvaret August 4, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 4, 2009 Hej Jacob Jeg havde ikke fået de midlertidige røde plader. Jeg kørte til synshallen med importplader på. Jeg var ned på politistationen på Porslingsgatan og spørge hvad jeg skulle gøre mht. importpladerne. Hun sagde det var ok ;o) Jamen jeg forstår ikke rigtigt, at jeg ikke har fået lavet kontrolbesiktning samtidig (Synes ikke det burde kunne lade sig gøre) med registreringsbesiktningen. Tak for alle Jeres svar. mvh. Casper
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu