Tomcat Skrevet August 29, 2009 Rapporter Skrevet August 29, 2009 Nu er jeg i gang med mit 6 år herovre i sverige og jeg føler da jeg har gjort mit i forhold til vores fællesskab blandt andet med Øresundsborger og den aktivitet jeg nu har her i forummet. Men en af mine helt store interesser er biler, jeg elsker at høre fra andre hvordan de får tunede deres biler, hvilke biler de har købt og hvad der er plusser og minuser omkring dem. Men nu er det sådan hverken min omgangskreds eller min kæreste (sjovt nok ;) ) er specielt interesseret i dem (andet end som transportmiddel), så er der nogle der er friske på at starte en bilklub for pendlere??? Jeg havde forestillet mig at mødes i et "klubhus" 1 - 2 gange om måneden 2-3 timer hvor der kan diskuteres om alt lige fra olielækager til det nye Heico tun. Jeg vil selv herefter følge op med en hjemmeside hvor der kan uploades billeder og tips angående vores biler. Med hensyn til lokaler vil jeg prøve at undersøge om muligheden for et permanent mødelokale i malmö/bunkeflostrand området. Vi må da om nogen have en fantastisk bilpark. :D \Tom
Basse Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Nok nemmere at joine en trackday forening/klub, og så bygge en omgangskreds op derinde. Der er jo masser herinde der kører trackdays mv. i deres biler, ergo de er intresseret i biler :D Har samme problem som dig, min umiddelbare omgangskreds anser biler for et transportmiddel, og hvorfor købe en fed bil - man må jo kun køre 110 km/t anyway Og det kunne jo være skægt at have en omgangskreds der faktisk kunne se det fede i at skifte bilenen udtil noget nyt vildt, køre den på bane, tune den mv. Altså hvor bilen er mere end bare et transportmiddel.
Tomcat Besvaret August 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 29, 2009 Hej Basse God ide, men jeg havde forestillet mig (i starten ihvertfald) en lidt mindre klub hvor der måske også var plads til andet (f.eks øresunds sniksnak :) ). For min skyld gør det ikke noget hvis vi i starten kun er 10 medlemmer, øresundsborger havde også kun 10-15 "medlemmer" da vi konceptualiserede foreningen en december aften. Plus jeg også gerne så at det var mere end SUPER hurtige biler der var med. Dvs alt lige fra dem som ejer en sej lille fiat 500 til en Honda CRV eller Nissan 350Z
Basse Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Hej Basse God ide, men jeg havde forestillet mig (i starten ihvertfald) en lidt mindre klub hvor der måske også var plads til andet (f.eks øresunds sniksnak :) ). For min skyld gør det ikke noget hvis vi i starten kun er 10 medlemmer, øresundsborger havde også kun 10-15 "medlemmer" da vi konceptualiserede foreningen en december aften. Plus jeg også gerne så at det var mere end SUPER hurtige biler der var med. Dvs alt lige fra dem som ejer en sej lille fiat 500 til en Honda CRV eller Nissan 350Z Dem jeg snakker med ang. biler ejer ikke alle sammen super hurtige biler, det er en blanding. Hurtig lige ud, er ikke altid det der gør en track day sjov, personligt syns jeg svingene er sjovere end langsiderne :-)
dannemare Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Jeg er altid klar på lidt Øresunds-bilhygge. :th2: Hvad med bare at starte ud med at grille hos en af os næste weekend, hvis vejret holder tørt.
Basse Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Jeg er altid klar på lidt Øresunds-bilhygge. :th2: Hvad med bare at starte ud med at grille hos en af os næste weekend' date=' hvis vejret holder tørt.[/quote'] helt sikker, er altiud hyggeligt :-) så kan man da starte i det små jo :-)skal alligevel høe nogle forskellige meninger om den næste bil jeg skal ud og have :)
Tomcat Besvaret August 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 29, 2009 Så vidt som jeg kan opsummere har vi allerede 3 medlemmer af Foreningen for bilinteresserede i Øresund, eller hvad klubben nu engang skal hede. \Tom
larsk Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Jeg kunne såmænd også være interesseret, selvom jeg ikke er den fødte mekaniker :p Og at vælge 'næste bil' er jo et vedvarende projekt :D så tips og ideer er altid godt.
Guest PeterK Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Indebærer klubben Rygmærker?
Miriam Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Jamen så vil vi da gerne ligge hus til, vi laver jo en masse af sådan noget :) Så noget kaffe/kage noget hos os på næste søndag kl. 14.00 ?
dannemare Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Jamen så vil vi da gerne ligge hus til, vi laver jo en masse af sådan noget :) Så noget kaffe/kage noget hos os på næste søndag kl. 14.00 ? I'm in. :th2:
dannemare Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Indebærer klubben Rygmærker? Det fik mig straks til at tænke på Wild Hogs. :D Cg52C-no-C4
Rikke Rost Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Så synes jeg klart grill hos Frederik lyder bedre :)
Miriam Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Så synes jeg klart grill hos Frederik lyder bedre :) ja, men nu tilbød han sig jo ikke vel :)
Rikke Rost Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Der var jeg nok lige hurtig nok :D Beklager.... ja' date=' men nu tilbød han sig jo ikke vel :)[/quote']
Rikke Rost Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Jeg ville nu nok sætte en stor saftig bøf over kage til hver en tid :)
Basse Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Er frisk på begge dele, og kan begge dage.
polar Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Ja, jeg ved jo, hvem der har en oksemørbrad, som vedkommende har fået i en bilhandel!!!
dannemare Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Ja' date=' jeg ved jo, hvem der har en oksemørbrad, som vedkommende har fået i en bilhandel!!![/quote'] hehe... :D
larsk Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Lyder lidt internt? Kender ikke nogen bilforhandlere, med rabatter i oksekød
larsk Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Jamen så vil vi da gerne ligge hus til, vi laver jo en masse af sådan noget :) Så noget kaffe/kage noget hos os på næste søndag kl. 14.00 ? Jeg drikker ikke kaffe og spiser sjældent kage, men det skulle da ikke forhindre mig i at dukke op
Miriam Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Jeg drikker ikke kaffe og spiser sjældent kage' date=' men det skulle da ikke forhindre mig i at dukke op [/quote'] Har da også vand i hanen, men lad os nu se hvad det ender med :)
larsk Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Har da også vand i hanen' date=' men lad os nu se hvad det ender med :)[/quote'] Var du ikke gået omkuld for længst?
nullersdk Besvaret August 29, 2009 Rapporter Besvaret August 29, 2009 Hejsa Kunne da være hyggeligt med sådan en klub og for mit eget vedkommende lære mogle nye friske mennesker at kende her igennem :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu