Guest PeterK Skrevet September 11, 2009 Rapporter Skrevet September 11, 2009 Et familiemedlem er flyttet til Sverige, men kan ikke sælge sin lejlighed i DK. Hvis vi fremlejer den i f.eks 1 eller 2 år, kan man på nogen måde risikerer at kunne komme af med lejeren?? Hører bare så mange rygter om at det er umuligt at smide lejere ud!!?! Angående beskatning af evt. gevinst er der ingen farer for da lejligheden er købt i 2006, da priserne var på det højeste:( Hvis jeg nu arver lejligheden, kan jeg trække underskuddet fra i min svenske indkomst (hvis jeg får den)?
sup3rior Besvaret September 11, 2009 Rapporter Besvaret September 11, 2009 Et familiemedlem er flyttet til Sverige, men kan ikke sælge sin lejlighed i DK. Hvis vi fremlejer den i f.eks 1 eller 2 år, kan man på nogen måde risikerer at kunne komme af med lejeren?? Hører bare så mange rygter om at det er umuligt at smide lejere ud!!?! Angående beskatning af evt. gevinst er der ingen farer for da lejligheden er købt i 2006, da priserne var på det højeste:( Hvis jeg nu arver lejligheden, kan jeg trække underskuddet fra i min svenske indkomst (hvis jeg får den)? Du kan ikke være 110% på at komme af med lejer igen hvis den lejes ud privat... Så prøv at skyde den afsted som et erhvervslejemål evt. til der hvor en evt. lejer er ansat, og så få dem til at lave mellemregningen...
Guest PeterK Besvaret September 11, 2009 Rapporter Besvaret September 11, 2009 Du kan ikke være 110% på at komme af med lejer igen hvis den lejes ud privat... Så prøv at skyde den afsted som et erhvervslejemål evt. til der hvor en evt. lejer er ansat' date=' og så få dem til at lave mellemregningen...[/quote'] Men fremleje 1 år, derefter er der vel ikke noget at komme efter for fremlejeren??? Der står jo i kontrakt det KUN er 1 år!!
sup3rior Besvaret September 11, 2009 Rapporter Besvaret September 11, 2009 Men fremleje 1 år' date=' derefter er der vel ikke noget at komme efter for fremlejeren??? Der står jo i kontrakt det KUN er 1 år!![/quote'] Det skulle man mene, men tal med en advokat som har speciale i den slags og du vil få at vide at selvom kontrakten er tidsbegrænset er det ikke sikkert du kan slippe af med lejer alligevel... En lejer er beskyttet i lejeloven i sådan en grad at man skulle tro det er løgn...
MC Manden Besvaret September 11, 2009 Rapporter Besvaret September 11, 2009 Et familiemedlem er flyttet til Sverige, men kan ikke sælge sin lejlighed i DK. *snip* .... Hvis jeg nu arver lejligheden, kan jeg trække underskuddet fra i min svenske indkomst (hvis jeg får den)? Må jeg liiiige høre hvad du har i tankerne ?? :D
Nils Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 Hvis jeg nu arver lejligheden, kan jeg trække underskuddet fra i min svenske indkomst (hvis jeg får den)? Arver? Nåmen, der gælder samme regler som for svenske svenskere i svenske boliger i Sverige. Men tænk på, at hvis du arver eller "arver" en lejlighed, er du anderledes stillet end den person, der tidligere har boet i lejligheden og har anskaffet den til eget brug. For en privat lejlighed gælder, at man altid med et års varsel kan opsige lejemålet, hvis man ønsker selv at bruge lejligheden. Hvis man derimod overtager en lejlighed, som man aldrig har boet i, og ikke tænker på at bo i, så er det pludselig erhvervsmæssigt - og det synes Skatteverket muligvis også. Hvis det er en mindre lejlighed, som man lejer ud til unge mennesker, og lejen ikke er helt i skoven, så flytter de af sig selv efter et år eller to, så det er mest bare dårlig service at tidsbegrænse.
Guest PeterK Besvaret September 17, 2009 Rapporter Besvaret September 17, 2009 Arver? Nåmen, der gælder samme regler som for svenske svenskere i svenske boliger i Sverige. Men tænk på, at hvis du arver eller "arver" en lejlighed, er du anderledes stillet end den person, der tidligere har boet i lejligheden og har anskaffet den til eget brug. For en privat lejlighed gælder, at man altid med et års varsel kan opsige lejemålet, hvis man ønsker selv at bruge lejligheden. Hvis man derimod overtager en lejlighed, som man aldrig har boet i, og ikke tænker på at bo i, så er det pludselig erhvervsmæssigt - og det synes Skatteverket muligvis også. Hvis det er en mindre lejlighed, som man lejer ud til unge mennesker, og lejen ikke er helt i skoven, så flytter de af sig selv efter et år eller to, så det er mest bare dårlig service at tidsbegrænse. Der er tale om en lille lejlighed som jeg arver en dag, som min mor ikke kan komme af med pt. og derfor overvejer vi at leje den ud. Desværre er hun blevet ret syg og derfor arver jeg den en dag og hvordan står jeg så når den f.eks er fremlejet ud? (Det er kun ældre der bor der, så lejer vil blive en +40 år). Jeg har kun indtægt i DK! (pt)
ClausB Besvaret September 17, 2009 Rapporter Besvaret September 17, 2009 Du skal sørge for at fremlejekontrakt er tidsbegrænset, og max. 2 år, så bør der ikke være problem med at få fremlejer ud, når kontrakt ophører.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu