Igelkottar Skrevet September 19, 2009 Rapporter Skrevet September 19, 2009 Nogen der ved det med afgift på MC'er ? vi er igang med at sælge vores hus i DK og vil til Sverige og bor,når vi nu kommer afsted ! hvadså med min nye MC, er der noget med at man kan få den danske afgift tilbage når man flytter Sverige ? hvor meget ca ? Nypris på MC er 110.000 dkr. Mvh Kenneth
webodin Besvaret September 19, 2009 Rapporter Besvaret September 19, 2009 Danske afgift Nogen der ved det med afgift på MC'er ? vi er igang med at sælge vores hus i DK og vil til Sverige og bor,når vi nu kommer afsted ! hvadså med min nye MC, er der noget med at man kan få den danske afgift tilbage når man flytter Sverige ? hvor meget ca ? Nypris på MC er 110.000 dkr. Mvh Kenneth jep, du får den danske afgift tilbage minus 15%, som told & skat beholder, og du skal betale 500 kr , (hvis prisen er ikke stiget siden 2006), for at få sagen behandlet. du skal ud til SKAT kontoret i Tåstrup, for at får vurderet din motorcykel, (hvor meget du har kørt, hvordan ser mc'en ud osv.), husk at dobbeltjekke, stel nr. , fordi ellers kan der går laaaaangt tid til du får noget af din afgift tilbage.. desuden skal du syne mc'en i sverige, og får svenske nr. plader osv. før du kan får din afgift tilbage, har været møllen igennem.. held og lykke med processen..
Igelkottar Besvaret September 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2009 jep, du får den danske afgift tilbage minus 15%, som told & skat beholder, og du skal betale 500 kr , (hvis prisen er ikke stiget siden 2006), for at få sagen behandlet. du skal ud til SKAT kontoret i Tåstrup, for at får vurderet din motorcykel, (hvor meget du har kørt, hvordan ser mc'en ud osv.), husk at dobbeltjekke, stel nr. , fordi ellers kan der går laaaaangt tid til du får noget af din afgift tilbage.. desuden skal du syne mc'en i sverige, og får svenske nr. plader osv. før du kan får din afgift tilbage, har været møllen igennem.. held og lykke med processen.. Det må jeg sige :) ...... takker for hurtigt og præsis svar, mange tak for det. :P
Bjarne233 Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Mit bud er du får ca 50-55K tilbage for en cykel der er 100K værd....ca.
Igelkottar Besvaret September 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2009 Bjarne233 .... mener du 50 - 55.000 kr ???
dannemare Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Stemmer nogenlunde. Vi fik en check på 42.000 fra SKAT, da vi i 2005 tog vores Rover 620Si med til Sverige. Forhandlerpriserne på tilsvarende eksemplarer i Danmark lå lige i underkanten af de 100.000.
Bjarne233 Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Bjarne233 .... mener du 50 - 55.000 kr ??? Just præcis ;)
Igelkottar Besvaret September 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2009 Super tak for svar Bjarne :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu