Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

indkomståret hmm, jeg synes ellers at nedenstående udsnit - fra det link du sendte til mig - siger at det ikke kan udskydes til 2010 "...Der kan ikke meddeles tilladelse til udskydelse af beskatning af indtægt til senere indkomstår end det, for hvilket indtægten efter gældende regler skal medregnes til den skattepligtige indkomst. ..."

Besvaret

Mrode, har du været inde og tolke på erhvervelsestidspunkt og udbetalingstidspunkt ? :-) Gammel lærdom fortæller mig, at det faktisk er erhvervelsestidspunktet der er afgørende for hvilket skatteår der er gældende. Og ikke udbetalingstidspunktet. Eller er jeg her faktisk ovre i reglerne for selvstændige erhvervsdrivene og hvornår noget er faktureringsmodent kontra hvornår man faktisk fakturerer ? Jeg er f.eks forudlønnet og min januarløn bliver udbetalt i december - altså et andet skatteår, men jeg erhverver først retten til lønnen i januar måned. Beskatningen sker ligeledes i erhvervelsesåret. Dette er selv kun intressant at se på, i det første ansættelses år. Det er sq nogle år siden jeg sidst legede med SKAT, husker måske forkert.

Besvaret
Mrode, har du været inde og tolke på erhvervelsestidspunkt og udbetalingstidspunkt ? :-) Det er sq nogle år siden jeg sidst legede med SKAT, husker måske forkert.
Jeps.. men det er ikke ændret de sidste år ;) Der er forskel på erhvervsdrivende og personer mht. periodisering osv.
Besvaret
Jeps.. men det er ikke ændret de sidste år ;) Der er forskel på erhvervsdrivende og personer mht. periodisering osv.
Mmm mindes der var lidt der :-) Syns satme ikke jeghar råd til at gå glip af 2 månedslønninger hehe - tvivler på banken vil være forstående for jeg vil spare nogle tusinde i skat griner.
Besvaret

Det er der da flere an mine ansatte på S.U. som bliver glade for. Typisk problem for S.U. modtager er jo at man får tjent for meget. Så kan jeg åbenbart helt lovligt tilbage holde deres løn indtil jan 2010 hvor de bare kan få hele puljen. :th2: hmmm lyder da som om skat skyder sig selv i foden der. Kunne være man skulle få en binde svar fra skat på den.

Besvaret
Det er der da flere an mine ansatte på S.U. som bliver glade for. Typisk problem for S.U. modtager er jo at man får tjent for meget. Så kan jeg åbenbart helt lovligt tilbage holde deres løn indtil jan 2010 hvor de bare kan få hele puljen. :th2: hmmm lyder da som om skat skyder sig selv i foden der. Kunne være man skulle få en binde svar fra skat på den.
Well, så kan de jo bare tjene det mindre i 2010 jo ? - og de får ikke ret meget ud af det, 1.5% :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...