Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg så i gårsdagens udgave at Topgear at rettidigheden for det almindelige tognet i Japan var 87% og tænkte straks at det sku da var lige så ringe som DSB First. Men i næste sætning kom det så, at et tog i japan defineres som forsinket hvis det er mere end 1 minut forsinket.... seriøst, havde man samme definition hos DSB First er min personlige vurdering at rettidighedesprocenten ville være mellem 5 og 10 %.

Besvaret

Mmmmmm, mange europeiske tog operatører kunne lære noget.... For 10 år siden var jeg på en business tur til Japan, rejste sammen med en kollega som havde været der 12-15 gange tidligere. Han lærte mig at selv om man ikke kunne læse teksten på skiltet som annonserede hvor næste bus eller tog kørte til, så bare man havde den lille engelsk sprogede turistguide med afgangstiderne i, så var man stort set sikker på at komme med det rigtige tog....., man skulle bare springe på det tog som afgik til den tid som passede med destinationen - i 14 dage og rigtig mange gange på egen hånd gik det ikke galt en eneste gang. (og ellers var jeg nok ikke kommet hjem endnu :scared:) Og Shinkansen var allerede dengang en oplevelse, vi kørte fra Tokyo centralstation og nordpå i 45 minutter - i absolut tystnad med 225 km/t, en enkelt gang var vi dog oppe i 255 km/t - ingen slingren eller rysteri. Mon DSB og SJ nogensinde har været på en studietur....:rolleye: TNI

Besvaret

Jeg oplever præcis det samme i Kina for tiden. Afgang 100% til tiden (det store ur på perronen tikker over til afgangstid og toget starter - sådanne skal det være), oppe og runde 200 km/t og ankommer 8 timer igen præcis til tiden.

Besvaret

Da jeg var i Japan oplevede jeg én gang at toget var forsinket. Det var i forbindelse med verdensudstillingen og altså tusindvis af turister. Togkontrolløren så ud til at være ved at begå selvmord over toget afgik med ca. 15 min. forsinkelse. Alle andre gange jeg tog toget, lige fra Tokyo til Nagasaki kørte det på minuttet. Toget fra Tokyo til Kyoto tager vist nok ca. 3t20m og det kørte ca. hver 20. minut. Der er omkring 460km mellem tokyo og kyoto..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...