Juff Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Jeg vil fortrække golfen af de 3. Men MPS fremfor Cupra...
Basse Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Mazdas interiør er på højde med Golfen - dog er den hammer tørstig og leverer ikke bedre præstationer. Leon er og vil altid være en lavpris GTI - du får motoren, men resten er i under middel kvalitet. Hvis det skulle være en ren for sjov bil, til bane og hurtige dage - fint. Men skal man pendle i den, så er det altså rart at der er lidt kvalitets interiør i bilen syns jeg, og at sæderne er gode. Det kan en seat endnu ikke leverer syns jeg. 380.000 for en udstyret Golf R ? - det er ikke så galt syns jeg - Og så får man 4wd!!!! gør man ikke i mazda eller leon. Har du tjekket hvad du kan få den hjem for via DK eller tyskland ? Der plejer at være en sjat at sparer hvis du f.eks henter den hjem fra Danmark, gør der ikke ?
Juff Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 er vi ved at skabe endnu en hothatch tråd :D..............Men vi holder os da næsten til topic
Basse Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Heheh de er da alle fabriksnye biler ? griner.
Flemming40 Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Pyha' date=' 380k, og hvis jeg fjerner et par options, så den kan sammenlignes med mulige options til den nye Cupra R, lander den på 365k (Cupra R lander på 295k). Jeg er ingen "mærkesnob", så forskellen på 70k er en del, også selv om Cupra'ens interiør ikke kan matche Golfens. Og så er der jo lige FWD vs AWD. Hmm, tænke tænke...[/quote'] Hvis du går ud fra samme procentsats i rabat, som jeg fik på den GTI, som jeg har bestilt, kan du regne ca. 27-30K af den pris.
dannemare Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Leon er og vil altid være en lavpris GTI - du får motoren, men resten er i under middel kvalitet. Hvis det skulle være en ren for sjov bil, til bane og hurtige dage - fint. Men skal man pendle i den, så er det altså rart at der er lidt kvalitets interiør i bilen syns jeg Dette er et punkt, der ikke betyder det helt store i min verden. Jeg lægger overhovedet ikke mærke til det, når jeg skifter mellem vores BMW og OPC'en. Det eneste, jeg kigger på, når øjnene ikke er på vejen, er dashboardet (speedo/revs). Har du tjekket hvad du kan få den hjem for via DK eller tyskland ? Der plejer at være en sjat at sparer hvis du f.eks henter den hjem fra Danmark' date=' gør der ikke ?[/quote'] Har ikke tjekket endnu, men da jeg kiggede på biler for et lille års tid siden, var der ikke noget at hente på hverken OPC'en eller en Civic Type-R. Måske det er anderldes for VAG, dunno.
dannemare Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Hvis du går ud fra samme procentsats i rabat' date=' som jeg fik på den GTI, som jeg har bestilt, kan du regne ca. 27-30K af den pris.[/quote'] Yeps, har det med i tankerne.
Basse Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Dette er et punkt, der ikke betyder det helt store i min verden. Jeg lægger overhovedet ikke mærke til det, når jeg skifter mellem vores BMW og OPC'en. Det eneste, jeg kigger på, når øjnene ikke er på vejen, er dashboardet (speedo/revs). Har ikke tjekket endnu, men da jeg kiggede på biler for et lille års tid siden, var der ikke noget at hente på hverken OPC'en eller en Civic Type-R. Måske det er anderldes for VAG, dunno. Du er da et skarn griner........ Dog vil jeg sige fra min 3 serie og til min Golf GTI, er der ingen forskel heller - faktisk tror jeg at Golfen var pænere inden i og i bedre kval griner. Men jeg gir dig ret i at det eneste jeg også ser på når jeg tøffer rundt er revs og speedo, når jeg ikke ser på vejen. Hvordan med lyd niveau i Leon kontra Golfen ? - jeg syns den larmede mere, og det var ikke den fede larm. Men kan have været forskel i dæk mv. Syns du skal købe golfen, så jeg kan få en tur i den - og se om jeg skal have sådan en til næste efterår griner. Men ok, prisen på sådan en leon er jo god :-) Ikke andet for end at prøve den jo :-) Hvis du alligevel køber en fwd, så kig da på en focus RS ? - i en blå er den sq ok pæn og frisk. Og man får en del for pengene.
Juff Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 så synes jeg du skal købe Mugen Civic Type R så jeg kan få en tur.. men bagspoileren kan de godt fjerne....:D 240 hk og lettere....gør det nok glimrende på banen mmmm den lyd 2.02 min inde i klippet...
dannemare Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Hvordan med lyd niveau i Leon kontra Golfen ? - jeg syns den larmede mere' date=' og det var ikke den fede larm. Men kan have været forskel i dæk mv.[/quote'] Jeg er sikker på, at det stadig er det samme. Dvs. mere dækstøj i Cupra'en. Golf mk6 skulle tilmed være en del mere støjsvag en mk5, så Golf R'en er formentligt rigtig, rigtig god på dette område.
Juff Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 sidder lige og læser automotorsport gti test. sjovt nok er type r en af de mindst støjsvage ved 80-100-120 km/t. tror jeg kommer bagpå mannge da den kører med højere rpm. men over 5400 rpm får motoren en anden lyd.... skøn lyd dog ;) eks. 100 km/t - Db Focus ST 76 db type r 74 db mps 75 db astra opc 75 db cupra 75 db octavia 76 db gti mk5 edition 30 ... 74 db men det er sgu tæt...
dannemare Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 så synes jeg du skal købe Mugen Civic Type R så jeg kan få en tur.. men bagspoileren kan de godt fjerne....:D 240 hk og lettere....gør det nok glimrende på banen mmmm den lyd 2.02 min inde i klippet... Skulle det være en Mugen, ville jeg gerne have den 4-dørs FD2, som Japanerne kan købe. :)
Basse Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Jeg er sikker på, at det stadig er det samme. Dvs. mere dækstøj i Cupra'en. Golf mk6 skulle tilmed være en del mere støjsvag en mk5, så Golf R'en er formentligt rigtig, rigtig god på dette område. Det forlyder desværre, at de alle er solgt. Ligeså for det batch, som SE har fået tildelt for 2010. Men jo, hvis muligheden for en FRS dukker op, griber jeg den muligvis (hvis jeg kan få den i hvid). Har gennem mange måneder fulgt denne tråd: http://www.fordclubsweden.se/forum/showthread.php?t=47011 (der er efterhånden over 2000 indlæg :)). Der er altid en til salg hehe - hvis du kan leve med den brugt. Se i Tyskland f.eks. Burde være en til dig, når vi rammer foråret.
dannemare Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Der er altid en til salg hehe - hvis du kan leve med den brugt. Se i Tyskland f.eks. Burde være en til dig' date=' når vi rammer foråret.[/quote'] Skal være fabriksny.
Basse Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Skal være fabriksny. Ja, hvis man vil spilde mindst 50.000 sek på det, så fred være med det hehe Men den snak har vi 2 haft før griner.
Flemming40 Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Jeg er sikker på, at det stadig er det samme. Dvs. mere dækstøj i Cupra'en. Golf mk6 skulle tilmed være en del mere støjsvag en mk5, så Golf R'en er formentligt rigtig, rigtig god på dette område. Forslag: Tag en tur til Tomelilla og tal med Anders, og så i øvrigt tage en køretur i den GTI, de har stående, for så kan du høre hvor stille den er (og hvor meget lyd der er i den, når den får lidt at leve af)....medmindre de altså har solgt den i mellemtiden. Dog skal du passe på hastigheden både i og lige omkring Tomelilla. Den by er på det nærmeste hegnet ind i stærekasser
Gio Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 Det forlyder desværre, at de alle er solgt. Ligeså for det batch, som SE har fået tildelt for 2010. Men jo, hvis muligheden for en FRS dukker op, griber jeg den muligvis (hvis jeg kan få den i hvid). Har gennem mange måneder fulgt denne tråd: http://www.fordclubsweden.se/forum/showthread.php?t=47011 (der er efterhånden over 2000 indlæg :)).http://bilweb.se/UsedCar/Default.cfm?Page=4&VehicleID=11766266
dannemare Besvaret November 5, 2009 Rapporter Besvaret November 5, 2009 http://bilweb.se/UsedCar/Default.cfm?Page=4&VehicleID=11766266 Sandt nok. Der står et par stykker rundt omkring i landet. Jeg burde have sagt: "Hvis jeg får muligheden for at bestille en ny fra fabrikken om 6 måneder, griber jeg måske chancen." :) Det er kun 4 uger siden, vi lagde 48.000 i udbetaling for Octavia'en, så hvis der skal være råd til julegaver i år, må endnu en bilhandel lige vente lidt endnu. :D Konen ville helt sikkert også slå mig ihjel, hvis jeg byttede OPC'en ud allerede efter blot 8 måneder. :o
Basse Besvaret November 6, 2009 Rapporter Besvaret November 6, 2009 Sandt nok. Der står et par stykker rundt omkring i landet. Jeg burde have sagt: "Hvis jeg får muligheden for at bestille en ny fra fabrikken om 6 måneder' date=' griber jeg måske chancen." :) Det er kun 4 uger siden, vi lagde 48.000 i udbetaling for Octavia'en, så hvis der skal være råd til julegaver i år, må endnu en bilhandel lige vente lidt endnu. :D Konen ville helt sikkert også slå mig ihjel, hvis jeg byttede OPC'en ud allerede efter blot 8 måneder. :o[/quote'] Cmon, 8 måneder er jo en gaaaaaaammel bil griner.
Rikke Rost Besvaret November 6, 2009 Rapporter Besvaret November 6, 2009 Jeg ret sikker på at en Corsa OPC performer ligeså godt som en Golf R..... Men anyways. Jeg kigger efter en TT-RS pt, og det er helt vildt som de gi'r rabat på bilerne. Men de vil så til gengæld ikke betale en skid for det du har. Det skal de nemlig lige lave 200.000 på
Juff Besvaret November 6, 2009 Rapporter Besvaret November 6, 2009 Jeg ret sikker på at en Corsa OPC performer ligeså godt som en Golf R..... : uddyb Opel Corsa OPC Motor og transmission: 4 cyl. 1,6 l. 192 hk – 230 Nm. 6 gear Præstationer 0-100 km/t/topfart/ 7,2 sek/225 km/t/ golf r 4motion Effekt kW (hk) vid r/min 199(270)/6000 0-100 km/h (sek) 5,7 idmoment (Nm) vid r/min 350/2500-5000 Topfart 250 Golfen er tungere, meeeeen stadigvæk...
Juff Besvaret November 6, 2009 Rapporter Besvaret November 6, 2009 Men anyways. Jeg kigger efter en TT-RS pt, og det er helt vildt som de gi'r rabat på bilerne. Men de vil så til gengæld ikke betale en skid for det du har. Det skal de nemlig lige lave 200.000 på Hvor mange gange skal jeg sige TT-RS ikke må være med i vores hothatch tråde :D
Rikke Rost Besvaret November 6, 2009 Rapporter Besvaret November 6, 2009 Corsa OPC: 1200kg = 157,18hk pr ton. Golf R: 1500kg = 180hk pr ton. Så lige ud, kan Golf'en godt være hurtigere..... Men rundt på Sturup Raceway tror jeg det ikke... uddyb Opel Corsa OPC Motor og transmission: 4 cyl. 1,6 l. 192 hk – 230 Nm. 6 gear Præstationer 0-100 km/t/topfart/ 7,2 sek/225 km/t/ golf r 4motion Effekt kW (hk) vid r/min 199(270)/6000 0-100 km/h (sek) 5,7 idmoment (Nm) vid r/min 350/2500-5000 Topfart 250 Golfen er tungere, meeeeen stadigvæk...
Juff Besvaret November 6, 2009 Rapporter Besvaret November 6, 2009 OPC 1250 kilo / 192 HK = 6,5 kilo pr HK Golf R 1620 / 270 HK = 6 kilo pr HK Hmmm 1620 lyder sgu af meget, men det skriver volkswagen.....
Rikke Rost Besvaret November 6, 2009 Rapporter Besvaret November 6, 2009 http://www.fastestlaps.com/car464dd14310c62.html Her siger Corsa OPC 1203kg.....=6,25kg pr hk.....Så de ligger tæt. Corsa OPC laver Nordschleife på 8:47....spændt på om Golf'en kommer derned.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu