Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, En problemstilling.

• Kæresten er ansat i et DK firma men på svensk kontrakt = hun arbejder i SE
  • Hun skal nu have ny firmabil, og den skal gerne leases.

• Firmaet i DK kan ikke få lov at lease i SE da de ikke har et svensk organisationsnummer (det vil de ikke have)

Hun vil gerne have en BMW X1, men BMW forhandlere leaser ikke til private, kun til firmaer. Så kommer spørgsmålet: Kan man privatlease biler i Sverige? Jeg har googlet vildt, men kan ikke finde ret meget, alt ender i företagsleasing :( Har også brugt søgefunktionen herinde, men den returnerer "kun" gamle og ubrugelige tråde. Håber nogen kan hjælpe :th2:

Besvaret
Besvaret
Det er erhvervsleasing' date=' og man skal mindst lease 3 biler... Men skriver nu til dem alligevel, tak.[/quote'] Det er spild af tid - det, de tilbyder er ikke det, du eftersøger... Der er næppe nogen myndighed i Sverige, der vil brokke sig over at hun kører rundt i en dansk leasingbil.
Besvaret
Må man det?
Jeg spurgte BMW på Englandsvej her for et par måneder siden, og de lignede ét stort spørgsmåltegn og kunne ikke svare entydigt på det. Sagde at jeg kunne ringe til en af deres kollegaer næste dag, som måske vidste lidt mere om det. Fik jeg dog aldrig gjort...
Besvaret

Hmm, alternativet er jo at lokke firmaet til at købe en bil... Det er vel også billigere med de lave renter vi har for tiden ;) Firmaet er heller ikke helt ukendte med at købe firmabil, den bil hun har nu er en købt passat... Men tanken mht. leasing er vel, at det er nemmere at administrere.

Besvaret

Prøv at ring til ALD - For sin tid siden, da vi flyttede til Sverige, der ringede jeg til dem og forhørte mig omkring firmabil. Det kunne godt lade sig gøre, dog besluttede vi at købe selv pga. større valgfrihed.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...