Martin_M Skrevet November 2, 2009 Rapporter Skrevet November 2, 2009 Hej, Hvad bør man gøre ved bilen, når den skal vinteropbevares i ca. 4-5 måneder? Bilen kommer umiddelbart til at stå i en aflukket og "varm og tør" parkeringskælder.
dannemare Besvaret November 2, 2009 Rapporter Besvaret November 2, 2009 Hej, Hvad bør man gøre ved bilen, når den skal vinteropbevares i ca. 4-5 måneder? Bilen kommer umiddelbart til at stå i en aflukket og "varm og tør" parkeringskælder. Har ikke selv erfaring med det, men først og fremmest bør du i hvert fald undlade at trække håndbremsen. Fyld også lidt ekstra luft i dækkene, så du undgår flat spots. Når den står inden døre, gætter jeg på, at kondensering i olie/motor samt brændstoftank er et non-issue, men bare for en sikkerheds skyld ville jeg nok selv sørge for at fylde tanken helt op samt evt. foretage et olieskift lige inden, den skal i hi. Personligt ville jeg også starte den op 1 gang om måneden og lade den idle i måske 10 minutter. Aner ikke om det reelt er nødvendigt - om ikke andet så bare af hensyn til batteriet (måske skal der endda gøres mere hér - altså mht. batteriet). Som sagt. Ingen personlige erfaringer endnu. Blot hvad jeg selv kunne forestille mig, at jeg ville gøre.
dkrath Besvaret November 2, 2009 Rapporter Besvaret November 2, 2009 Dannemare har fat i meget af det rigtige. Supler hans opskrifte med en vedligeholdelseslader på batteriet, så er du home-safe. Du behøver ikke starte bilen op 1 gang om måneden.
Martin_M Besvaret November 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 2, 2009 Det kan nævnes at det er en Bmw fra 2004, så er det nødvendigt med vedligeholdelsesladeren til batteriet? Yderligere er olie og filtre blevet skiftet for under 4 måneder siden, så skal dette foretages igen?
Kvalm Besvaret November 2, 2009 Rapporter Besvaret November 2, 2009 Det kan nævnes at det er en Bmw fra 2004, så er det nødvendigt med vedligeholdelsesladeren til batteriet? Ja - fordi det hænger ikke sammen med alderen...
Martin_M Besvaret November 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 2, 2009 ok, har søgt kort på google, men finder kun nogle, der passer til en MC/båd... og de koster i omegnen af 1000 kr... Er det korrekt?
Kvalm Besvaret November 2, 2009 Rapporter Besvaret November 2, 2009 ok, har søgt kort på google, men finder kun nogle, der passer til en MC/båd... og de koster i omegnen af 1000 kr... Er det korrekt? Nej - du finder nemt en CTEK hos Biltema.se (batteriladdare), og de er desuden fra tid til anden på tilbud.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu