Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Halløjsa. Jeg har lagt mærke til at der mangler undertekster på TV2 her efter skiftet fra analog til digital i DK. Jeg har den analoge baspaketet (via kabel-tv) hos Canal Digital. Er der andre her med analogt kabel-tv der oplever det samme?

Besvaret

Mon ikke det er blevet valgfrit om man vil have undertekster på, når nu det er blevet digitalt. Prøv at gå ind i jeres menu i tv'et eller digitalboxen og se om I kan slå undertekster til et sted.

Besvaret

Mine undertekster er også væk - og det går ikke via boksen men via væg-stikket så der er ikke noget at stille på. Men: Er der andre, der har dårlig billedkvalitet? Jeg har ekstremt dårligt billede på TV2, TV3, TV4 og flere andre - men tager de fleste via boksen, hvor det er fint. Jeg bor på Fajansvägen i Oxie. Det har varet i månedsvis, så andre ville vel have klaget før mig, men jeg er bare nysgerrig....

Besvaret
Mon ikke det er blevet valgfrit om man vil have undertekster på' date=' når nu det er blevet digitalt. Prøv at gå ind i jeres menu i tv'et eller digitalboxen og se om I kan slå undertekster til et sted.[/quote'] Det drejer sig om analogt tv direkte fra stikket i væggen og uden en ekstra boks. Det må betyde at Canal Digital konverterer de digitale kanaler til analoge, inden de sender dem videre ud til kunderne. Der er altså ikke noget at stille på, men måske har Canal Digital glemt at medtage teksterne i det signal de sender videre, med mindre den samme fejl findes på TV2 fra andre udbydere der tilbyder en analog kanal pakke. Til Jer der sidder med samme problem, kan jeg fortælle at jeg sendte en mail til Canal Digital i går, og de har netop svaret at de har sendt beskeden videre til deres tekniker og at de vil vende tilbage med en ny meddelelse på mail når de har løst fejlen.
Besvaret
Mine undertekster er også væk - og det går ikke via boksen men via væg-stikket så der er ikke noget at stille på. Men: Er der andre, der har dårlig billedkvalitet? Jeg har ekstremt dårligt billede på TV2, TV3, TV4 og flere andre - men tager de fleste via boksen, hvor det er fint. Jeg bor på Fajansvägen i Oxie. Det har varet i månedsvis, så andre ville vel have klaget før mig, men jeg er bare nysgerrig....
Jeg har fint signal på alle mine analoge kanaler (bor tæt på Nobeltorget i Malmö).
Besvaret

Så fik jeg en mail fra Canal Digital, problemet med det manglende undertekster skulle nu være blevet fikset, jeg har dog ikke lige fået checket efter selv endnu. God weekend!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...