dkrath Skrevet November 6, 2009 Rapporter Skrevet November 6, 2009 Hej sunddebatører, Så fik jeg endeligt min Mac Mini og mit LG 42SL8500 TV. Disse to er nu koblet sammen på en lidt "storm-p agtig" måde, hvis man kan sige det. Sammenkoblingen er således Mac Mini -> Mini-DVI til DVI konverter -> DVI til HDMI kabel -> TV. Jeg har det lille problem, at opløsningen er forkert indstillet. Jeg kan bevæge cursoren "udenfor billedet" og kan ikke se den øverste menulinie på skrivebordet på mit Mac system skrivebord. Jeg har prøvet at ændre opløsningen ned af, men jeg får stadig ikke hele menulinien frem - belastende. Lige PT kører jeg 1080p i 60 hertz. Er der nogen der har erfaringen med Mac tilkoblet TV? Mvh
TDC Besvaret November 6, 2009 Rapporter Besvaret November 6, 2009 Har du slået overscan til eller fra. På mit Samsung skal det være slået til og på min brors Sony skal det være slået fra.
dkrath Besvaret November 6, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 6, 2009 TDC> Jeg har PT. overscan slået til. Når jeg slår det fra kan jeg se hele skærmbilledet, men så fylder den ikke hele min fjernsynsskærm ud, og billedet er ikke lige så tydeligt.
TDC Besvaret November 7, 2009 Rapporter Besvaret November 7, 2009 Weird. Jeg prøvede lige koble en hel ny mini på med 10.6. I 1080i uden overscan fylder det ikke hele skærmen og når jeg slår overscan til bliver som dit -så store at menulinien forsvinder etc. Så prøvede jeg at slå over på 1344*756 over det fyldte hele skærmen. Slå tilbage til 1080i med overscan og nu fylder den hele skærmen og menulinien sidder lige i toppen hvor den skal. Kan i øvrigt anbefale Plex, hvis det er film og tvserier du skal bruge den til.
dkrath Besvaret November 7, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 7, 2009 Okay... hvor underligt! Mit det virker stadig ikke :-S Hvad er forskellen på 1080p og 1080i?
Kim79 Besvaret November 7, 2009 Rapporter Besvaret November 7, 2009 1080i er 1080 interlaced. Det kan være en hvilken som helst opløsning som er kørt op i 1080. Det kræver ikke mget logik at sige sig selv, at f.eks. 720 aldrig bliver 1080 selvom man smider det lkunstigt op ;)
dkrath Besvaret November 7, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 7, 2009 Okay... nogen øvrige bud på hvordan jeg får mit Mac/LG setup til at spille?
TDC Besvaret November 7, 2009 Rapporter Besvaret November 7, 2009 Okay... nogen øvrige bud på hvordan jeg får mit Mac/LG setup til at spille? Prøv at fedte lidt rundt med den her SwitchResX Og rigtig god forklaring på p vs i her
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu