Jump to content

Mac + TV - jeg har problemer med opløsningen

Recommended Posts

Skrevet

Hej sunddebatører, Så fik jeg endeligt min Mac Mini og mit LG 42SL8500 TV. Disse to er nu koblet sammen på en lidt "storm-p agtig" måde, hvis man kan sige det. Sammenkoblingen er således Mac Mini -> Mini-DVI til DVI konverter -> DVI til HDMI kabel -> TV. Jeg har det lille problem, at opløsningen er forkert indstillet. Jeg kan bevæge cursoren "udenfor billedet" og kan ikke se den øverste menulinie på skrivebordet på mit Mac system skrivebord. Jeg har prøvet at ændre opløsningen ned af, men jeg får stadig ikke hele menulinien frem - belastende. Lige PT kører jeg 1080p i 60 hertz. Er der nogen der har erfaringen med Mac tilkoblet TV? Mvh

Besvaret

TDC> Jeg har PT. overscan slået til. Når jeg slår det fra kan jeg se hele skærmbilledet, men så fylder den ikke hele min fjernsynsskærm ud, og billedet er ikke lige så tydeligt.

Besvaret

Weird. Jeg prøvede lige koble en hel ny mini på med 10.6. I 1080i uden overscan fylder det ikke hele skærmen og når jeg slår overscan til bliver som dit -så store at menulinien forsvinder etc. Så prøvede jeg at slå over på 1344*756 over det fyldte hele skærmen. Slå tilbage til 1080i med overscan og nu fylder den hele skærmen og menulinien sidder lige i toppen hvor den skal. Kan i øvrigt anbefale Plex, hvis det er film og tvserier du skal bruge den til.

Besvaret

1080i er 1080 interlaced. Det kan være en hvilken som helst opløsning som er kørt op i 1080. Det kræver ikke mget logik at sige sig selv, at f.eks. 720 aldrig bliver 1080 selvom man smider det lkunstigt op ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...