homer132 Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 hvorfor ikke bare tage denne bmw: http://green.autoblog.com/2009/08/21/frankfurt-preview-2010-bmw-320d-efficient-dynamics-edition-57/ 4,1 liter diesel pr 100 km, 163 hp (tja ik så vildt, men 8,2 fra 0-100 er vel til at leve med) tænker selv at nappe denne bil som sve-jylland pendler. den skal så lige blive klar til levering
Perfekt_g Besvaret November 8, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 8, 2009 Tror en hvis person i husstanden ville værdsætte denne, såfremt det KUN var din bil :th2: http://www.dinepenge.dk/%5Bprimary-term%5D/artikel/blev-der-ostbilerne Hvad blev der af de andre modeller? Ha ha - det tror jeg så du har ret i... Men taget i betragtning af at hun efter at AMG'en er røget, er tvunget til at tage bussen frem og tilbage...så er forhandlingsviljen pludselig øget betragteligt ;)
Perfekt_g Besvaret November 8, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 8, 2009 hvorfor ikke bare tage denne bmw: http://green.autoblog.com/2009/08/21/frankfurt-preview-2010-bmw-320d-efficient-dynamics-edition-57/ 4,1 liter diesel pr 100 km, 163 hp (tja ik så vildt, men 8,2 fra 0-100 er vel til at leve med) tænker selv at nappe denne bil som sve-jylland pendler. den skal så lige blive klar til levering Super fin bil, men vil gerne have en bil med lidt mere "gang" i :) Vedr. diesel forbruget så regner jeg med at brænde ca. en tank af om ugen = ca. 2.000 dkk/mdr. i brændstof. Vi har en VW 2,0 Tdi som er opgivet til næsten 17 km/l - den går ca 13 km/l fordi den konstant skal have "tæv" for at flytte sig det mindste. In real life er det nok tæt på at BMW'en kan matche det forbrug, men selvom den så kun går 11 km/l så er det en forskel på 300 dkk/mdr = ubetydeligt i det samlede bilbudget. Men det er ikke en weekend racer jeg er på udkig efter. Det er en fed hverdagsbil som er rimelig økonomisk samtidig. Jeg synes de to modeller fra BMW/Audi lever godt op til det, men hvis i har forslag til alternetiver så sig endelig frem :) Kravene er: God brændstof økonomi, lækker kabine, 0-100 på under 6 sek., +260 på toppen og et rimeligt sikkert niveau for gensalgsværdien.
Don A Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Kravene er: God brændstof økonomi, lækker kabine, 0-100 på under 6 sek., +260 på toppen og et rimeligt sikkert niveau for gensalgsværdien. er det kun hos mig det ikke passer sammen :D
larscph Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 kan se at det er ikke pendler bil du vælger men en gaderacer til weekend opvisning... der er ikke fortrydelses ret når man først kører ud af salonen på gaden, sådane biler bruger mindst for 1000-1500 kr benz om ugen Jeg pendler i en 330iAut - og det er bestemt da ikke for weekend opvisning jeg kører i sådan en... Men fordi jeg syntes det er en lækker og dejlig bil at køre i som samtidig kan flytte sig lidt hvis man vil have den afsted :) Den kører cirka 10 km/L og jeg pendler til København cirka 100 km om dagen, det giver 500 km om ugen. Det bliver da på ingen måde til hverken 1000 eller 1500 kr i benzin. Ved alm kørsel tror jeg en 335d giver noget mere end 10 km/L i snit. Til tråden -> Jeg ville vælge BMW'en og afgjort en med automatgear uanset om det var Audi eller BMW. Som pendler bil så er det klart at foretrække.
Perfekt_g Besvaret November 8, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 8, 2009 er det kun hos mig det ikke passer sammen :D Hvad er det der ikke passer sammen? De to nævnte biler opfylder så vidt jeg kan se samtlige krav.
Juff Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 Jeg pendler i en 330iAut - Den kører cirka 10 km/L og jeg pendler til København cirka 100 km om dagen, det giver 500 km om ugen. Det bliver da på ingen måde til hverken 1000 eller 1500 kr i benzin. Ved alm kørsel tror jeg en 335d giver noget mere end 10 km/L i snit. Til tråden -> Jeg ville vælge BMW'en og afgjort en med automatgear uanset om det var Audi eller BMW. Som pendler bil så er det klart at foretrække. 10 km/l i en 330i er da egentlin meget pænt. Min 2.0 med mig bag roret kører lige over 10 L / 100 km.. Opgivet til 9 L / 100 km men jeg kører nok ikke blandet :D.... Så den opgivelse er nok ikke helt skævt. Læste en test af nye golf GTI i Motor FDM i går. Opgivet til 7,5 l / 100 km men de fik den kun til at ligge omkring 10 L / 100 km Sjovt at samme motor i en A4 2.0 TFSI 211 HK er opgivet til 6,4 L / 100 km Det lugter lidt...
Basse Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 10 km/l i en 330i er da egentlin meget pænt. Min 2.0 med mig bag roret kører lige over 10 L / 100 km.. Opgivet til 9 L / 100 km men jeg kører nok ikke blandet :D.... Så den opgivelse er nok ikke helt skævt. Læste en test af nye golf GTI i Motor FDM i går. Opgivet til 7,5 l / 100 km men de fik den kun til at ligge omkring 10 L / 100 km Sjovt at samme motor i en A4 2.0 TFSI 211 HK er opgivet til 6,4 L / 100 km Det lugter lidt... GTIen skal køres til, den rammer først en fornuftig brændstof økonomi efter en 10-12.000 km Da jeg købte min(mark V), startede den på 9.5 km/l og sluttede på 11 km/l - ved frisk kørsel :-) Det tog ca. 8000 km. Tog en fornuftig tank på den, og der kørte den faktisk de opgive 12.5 km/l :-) Men det var også en DSG, og den stod i Drive hele tankfulden hehe, dvs. meget hurtige op skift af gear griner.
dannemare Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 GTIen skal køres til, den rammer først en fornuftig brændstof økonomi efter en 10-12.000 km Da jeg købte min(mark V), startede den på 9.5 km/l og sluttede på 11 km/l - ved frisk kørsel :-) Det tog ca. 8000 km. Yeps, kender det. OPC'en (som nu har gået 14.000 km) har også forbedret sig fra 10.3L/100 til 9.9L/100 (målt hen over de seneste 10.000 km, godt og vel - kørselsstil uændret)
Juff Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 wow... 14000 var ikke meget Har kørt 70000 på 18 mdr.... Synes mit brændstof forbrug stiger, men det er selvfølgelig også en farlig racerbil :D
dannemare Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 wow... 14000 var ikke meget Har kørt 70000 på 18 mdr.... holy cr*p! Hvordan når du helt derop?
Juff Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 holy cr*p! Hvordan når du helt derop? hmm ja godt spørgsmål...det er kun de 30000 om året der er arbejde. Resten må være rent hyggekørsel i weekender osv.... Meeeen det første år røg der også 50000 da noah var meget syg, og jeg ofte var frem og tilbage til jyderup/farmor T/R Godt man kan lide at køre bil :) Tidligere bil kørte 135000 på 5 år, så man må sige det er steget....
larscph Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 10 km/l i en 330i er da egentlin meget pænt. Min 2.0 med mig bag roret kører lige over 10 L / 100 km.. Jow - jeg syntes bestemt også det er helt OK :) Det kræver dog at man kører rimelig pænt i byen, hvis du ligger og gi'r den godt med gas fra rødt hele vejen igennem København så stiger forbruget en anelse. Der er intet som stop 'n' go trafik der kan ødelægge enhver bils ellers fornuftige brændstoføkonomi.
Juff Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 Nej bykørsel er sgu ikke lige det fedeste. Kører stortset kun på motorvej. Jeg drejer fra ved 24 roskildevej, afkørslen før trafikken står stille :D Af de 58 km jeg har til job er de 56,5 km motorvej/malmö ringvej ..nice
Basse Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 Meh M3'eren går 3-5 km/l i byen - eneste grund til jeg har den på totalt 7,6-8.1 km/l er fordi jeg skifter meget tideligt op i gearene og generelt kører behersket. Plus den har den fordel i en V8 motor at man kan ligge på 1500 omdrejninger i højeste gear og tøffe derud af. Det skal man lige presse sig selv til, når nu omdr.tælleren går op til 8400 griner. Så i har intet at være utilfredse med hehe :D Men den nyeste 335i skulle gå omkring 11 km/l - i praksis - og det er da rimlig ok, for 306 hk og 3.0 r6'er. Golf r20 skulle også komme op på hele 12.5 km/l - super fint må man sige for 2.0, 270 hk og 4wd - dog kræver det formentlig dsg gearkassen til at nå de tal. Pst. Frederik, køb en bil med størrer motor, så behøver du ikke sidde med speederen i bund hver gang du skal føle lidt acc. heheh
Juff Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 Golf r20 skulle også komme op på hele 12.5 km/l - super fint må man sige for 2.0, 270 hk og 4wd - dog kræver det formentlig dsg gearkassen til at nå de tal. Jeg tror nu man skal køre meget pænt så.... Den burde vel bruge lidt mere bens end 2.0 TFSI 211 HK ? Mange heste kræver meget foder :D
Juff Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 Det skal man lige presse sig selv til, når nu omdr.tælleren går op til 8400 griner. Så i har intet at være utilfredse med hehe :D :Dwow en tysker og en japaner som har lidt tilfælles
dannemare Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 Golf r20 skulle også komme op på hele 12.5 km/l - super fint må man sige for 2.0' date=' 270 hk og 4wd - dog kræver det formentlig dsg gearkassen til at nå de tal.[/quote'] Jeg kommer næppe til at nå 10 km/l i den.
Basse Besvaret November 9, 2009 Rapporter Besvaret November 9, 2009 Jeg tror nu man skal køre meget pænt så.... Den burde vel bruge lidt mere bens end 2.0 TFSI 211 HK ? Mange heste kræver meget foder :D Den er ikke opgivet til at bruge mere, faktisk til at bruge det samme. GTIens motor kom ud i 2006, det var kun motorstyring der blev tweaket lidt i den nye til 211 hk. R20'eren har anden indmad og turbo, og er anno 2009 - den skal nok nå de 12 km/l som de skriver, hvis man kører pænt ja. :Dwow en tysker og en japaner som har lidt tilfælles Nej nej nej nej, du sammenlignede ikke lige din riskoger med min tyske fuldblods sports sedan vel ? griner. Med ordet lidt, så håber jeg du mener omdrejninger - og ikke andet griner. Jeg kommer næppe til at nå 10 km/l i den. Tro mig, om jeg så sad bag rattet på din M3 - så ville jeg stadig sidde med speederen i bund (næsten) hele tiden. Frederik, hvis du får den bil under 10 km/l konstant - så tager jeg hatten af for dig sq griner. Så skal jeg i hvert fald ikke være nr.2 ejer af den golf r20 haha. Frederik, du er velkommen til at få en tur i den, som chauffør til foråret :-) Speederen i bund i alle gear, og du runder de 300 km/t ganske snabt :-) Men du betaler selv benzen rofl - tror den drikker 3-4 km/l, med den kørsel griner. Skal du forresten med her den 14/11-09 på icepower kurset ?
Guest PeterK Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Jeg pendler i en 330iAut - og det er bestemt da ikke for weekend opvisning jeg kører i sådan en... Men fordi jeg syntes det er en lækker og dejlig bil at køre i som samtidig kan flytte sig lidt hvis man vil have den afsted :) Den kører cirka 10 km/L og jeg pendler til København cirka 100 km om dagen, det giver 500 km om ugen. Det bliver da på ingen måde til hverken 1000 eller 1500 kr i benzin. Ved alm kørsel tror jeg en 335d giver noget mere end 10 km/L i snit. Til tråden -> Jeg ville vælge BMW'en og afgjort en med automatgear uanset om det var Audi eller BMW. Som pendler bil så er det klart at foretrække. Min 535d Touring kører 12 km/L i snit og jeg pendler mellem Klagshamn og Ballerup og kører rimelig "frisk"..........Desuden er min en 06´med den "gamle" motor (272HK), som er opgivet til 100/8,2. Den nye (286HK)er vist på 100/6,9........ Da jeg var i Paris tur/retur kørte min 535d 14 km/l i snit og jeg kørte mellem 110-170km´t....(en del vejarbejde+regn)... Min erfaring er at jo mindre motorer man vælger jo mere urealistisk er det at bilen lever op til de fabriksmæssige tal......... I øvrigt anbefaler jeg KLART 335d af de to..............Fantastisk motor!!
Guest PeterK Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 PS: Drop nu den km/l snak:) Vælger man at pendle i en benzinbil som er sjov, skal man regne med at skifte bil et par gange årligt, hvis man skal bevarer skindet på næsen!! Man får nemlig INTET for den når den runder 100.000km!!! MEN damn en V8 benzin er baresuperguf i forhold til diesel!!
Rikke Rost Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Ja.....det kan jeg godt skrive under på. Elsker man brølet fra en V8'er, så skal man bare være klar med pengepungen. For det koster.....men for helvede hvor er det sjovt.
Guest PeterK Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Ja.....det kan jeg godt skrive under på. Elsker man brølet fra en V8'er, så skal man bare være klar med pengepungen. For det koster.....men for helvede hvor er det sjovt. YEEEEAHHHH, så ønsker/prioterer man dette, så tænk kreativt: Køb en gammel stabil pendlerbil til få penge og brug den de 250 dage om året vejret er røvsygt. OG FYR så den V8ér af resten af dagene:D Da jeg havde en 997S (6cyl:)) havde jeg også en Polo 1,4 og der var ikke noget federe end at starte Porschen op efter den havde holdt stille i 10 dage...............Den glæde jeg på de dage kunne nå at opbygge var ubeskrivelig!! Men hvor underligt det end lyder blev det lynhurtigt "hverdag" når jeg havde kørt i Porschen 1-2 uger i træk (140km daglig myldretidskørsel) og så glædede jeg mig til at sætte mig en i Poloén som jeg kunne smide hvor som helst en fredag aften uden at bekymre om noget som helst!!
Rikke Rost Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Der var en årsag til at jeg købte Palles Starlet :D Jeg har det præcis på samme måde!
Guest PeterK Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Der var en årsag til at jeg købte Palles Starlet :D Jeg har det præcis på samme måde! Præcis og den bringer dig fra A til B:thumbup: Hellere en Starlet/Polo og en 1-5 år gammel S5/M3/996/997 (bare et eksempel) END en monsterdiesel som bliver kedelig i længden, hvis man har FUEL i blodet:) Økonomisk bliver det stort set samme regnestykke, når totaløkonomien gøres op, baseret på man kører 40-50.000km årligt og har fri mulighed for parkering.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu