Marraffay Skrevet November 12, 2009 Rapporter Skrevet November 12, 2009 Nogen der har været i denne situation før? Jeg og konen har lige fået fingrene i en lækker 2 ugers last minute tur til til Goa i december. Hos rejsebureauet fik jeg at vide at jeg selv skulle sørge for visa. Fint nok siger jeg og spørger om det var den Indiske ambassade i DK jeg skulle søge hos, og det var det så sandelig, fik jeg at vide af den venlige telefon dame. Nu er det bare sjovt nok sådan at efter et tlf opkald til den Indiske ambassade i DK, fik jeg at vide at jeg skulle søge i SE. Jeg prøver så at ringe til ambassaden i Stockholm og får at vide at jeg skal sende en mail. Den er hermed afsendt. Gad vide hvornår jeg mon får svar, måske først en gang i det nye år. Derfor, er der nogen herinde der kan kaste lidt mere lys over dette? Mit dilemma er så nu at jeg både skal have fornyet mit pas da det udløber Februar 2010 (ved visum udstedelse kræve den indiske ambassade at passet er gyldigt indtil 4 måneder efter afrejsedato. Det andet dilemma er at ambassaden ligger i f*king Stockholm (bor selv i Malmö). Nu tegner det til at den billige billet jeg fandt måske ikke bliver så bilig alligevel med transport for 2 mennesker frem og tilbage til Stockholm! argh!
Solsikke80 Besvaret November 12, 2009 Rapporter Besvaret November 12, 2009 Dit pas skal fornyes i Danmark, da jeg går ud fra at du har et dansk pas. Og det skal gøres først da visumet bliver klistret ind i passet. Og sørg endelig for at få det fornyet. En del danskere bliver hver år sendt på et fly hjem med det samme, da deres pas ikke er gyldigt efter hjemrejsen. Ang visum, så ved jeg ikke om reglerne er forskellige fra land til land. Men da vi rejste til Kina, fik vi lavet visum i Danmark. Men ellers så prøv at ring til ambassaden i Stockholm. Håber det hele løser sig, så I kan komme afsted.
Solsikke80 Besvaret November 12, 2009 Rapporter Besvaret November 12, 2009 Undskyld, jeg havde lige overset at du havde ringet til ambassaden i Stockholm :)
Thage Løbner Besvaret November 12, 2009 Rapporter Besvaret November 12, 2009 Nogen der har været i denne situation før? Jeg og konen har lige fået fingrene i en lækker 2 ugers last minute tur til til Goa i december. Hos rejsebureauet fik jeg at vide at jeg selv skulle sørge for visa. Fint nok siger jeg og spørger om det var den Indiske ambassade i DK jeg skulle søge hos, og det var det så sandelig, fik jeg at vide af den venlige telefon dame. Nu er det bare sjovt nok sådan at efter et tlf opkald til den Indiske ambassade i DK, fik jeg at vide at jeg skulle søge i SE. Jeg prøver så at ringe til ambassaden i Stockholm og får at vide at jeg skal sende en mail. Den er hermed afsendt. Gad vide hvornår jeg mon får svar, måske først en gang i det nye år. Derfor, er der nogen herinde der kan kaste lidt mere lys over dette? Mit dilemma er så nu at jeg både skal have fornyet mit pas da det udløber Februar 2010 (ved visum udstedelse kræve den indiske ambassade at passet er gyldigt indtil 4 måneder efter afrejsedato. Det andet dilemma er at ambassaden ligger i f*king Stockholm (bor selv i Malmö). Nu tegner det til at den billige billet jeg fandt måske ikke bliver så bilig alligevel med transport for 2 mennesker frem og tilbage til Stockholm! argh! Var i Indien for et par år siden. Havde bøvl med Ambassaden, men fik at vide hos en rejsebereau ven, at visa kunne får på en dag hvis rejsebereauet søgte for dig. Har du dansk pas, skulle bereauet kunne hjælpe dig (ellers sælger de jo ingen lastminute rejser) Forresten, ingen gad se vores visa i Indien!! Ha en god tur til Goa, hvor alle verdensreligioner lever fredeligt sammen. Gid resten ville lære lidt af Goa Hilsener Thage
Don A Besvaret November 12, 2009 Rapporter Besvaret November 12, 2009 Dit pas skal fornyes i Danmark, da jeg går ud fra at du har et dansk pas. Og det skal gøres først da visumet bliver klistret ind i passet. Og sørg endelig for at få det fornyet. En del danskere bliver hver år sendt på et fly hjem med det samme, da deres pas ikke er gyldigt efter hjemrejsen. Ang visum, så ved jeg ikke om reglerne er forskellige fra land til land. Men da vi rejste til Kina, fik vi lavet visum i Danmark. Men ellers så prøv at ring til ambassaden i Stockholm. Håber det hele løser sig, så I kan komme afsted. sikker på det. at det skal fornys i danmark. for menes athave læse her på debatten at det skal fornys på dan danske ambassade i sverige?? måske mig der husker forkert
Mette Besvaret November 12, 2009 Rapporter Besvaret November 12, 2009 Jeg har inden for det sidste år fået visum i Danmark (dansk pas - svensk adresse) til både Kina og Vietnam uden problemer. Så jeg er ret sikker på at du skal søge visum i Danmark.
Solsikke80 Besvaret November 12, 2009 Rapporter Besvaret November 12, 2009 sikker på det. at det skal fornys i danmark. for menes athave læse her på debatten at det skal fornys på dan danske ambassade i sverige?? måske mig der husker forkert Jeg fik nyt pas i januar i Danmark uden problemer. Gik bare op på Borgerservice ved Amager centret. Det andet har jeg aldrig hørt om
polar Besvaret November 12, 2009 Rapporter Besvaret November 12, 2009 Du kan få dit danske pas fornyet her i Malmø http://www.um.dk/da/menu/OmOs/Organisation/AmbassaderMv/Europa/Sverige2.htm Kgl. Dansk Generalkonsulat Skånes Provinsbank/Danske Bank Stortorget 13 Malmö Postadr.: Box 264 S-201 22 Malmö Eksp.tid: 10-13 (lørdag lukket), sidste torsdag i måneden 13-16.30 Pasudstedende, legalisering/verificering Tlf., fax og e-mail Tlf.: (0)4 012 3344 Fax: (0)4 0611 9993 E-mail: kgldansk.generalkonsulat@danskebank.se Og her finder du Visa application til den indiske ambassade, som bare skal udfyldes og tilsendes dem. http://www.indianembassy.se/index.php?option=com_application
Marraffay Besvaret November 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 12, 2009 Hej Solsikke og Thage Tak for jeres svar. Jo, det er klart at mit pas skal fornyes i DK, men med afrejse mod Goa d. 8 December og en behandlingstid på op til uger for et nyt pas og ca. det samme med visum er jeg lidt i tidsnød! Kan man ikke få udstedt et midlertidigt pas eller få det midlertidigt forlænget mon? Og vil det mon resultere i nogen problemer ved ankomst og afgang at det ikke er et "rigtigt" pas? Thage, -> Du har ret, det er også derfor jeg tager til Goa/Indien. Det er så smukt på så mange niveauer, har været der før dog ikke mens jeg har haft svensk adresse. Derfor bliver jeg lidt panikslagen nu hvis jeg skal åke hele vejen til Stockholm og spilde en masse penge/ferie/fridage på det. Min rejsearrangør er Spies og måske jeg skulle give dem et kald og høre om de kan søge på ens vegne. Tror det bare ikke... Ikke med Spies, måske nogen andre niche-bureauer, men ikke de store veletablerede.
Marraffay Besvaret November 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 12, 2009 Du kan få dit danske pas fornyet her i Malmø http://www.um.dk/da/menu/OmOs/Organisation/AmbassaderMv/Europa/Sverige2.htm Kgl. Dansk Generalkonsulat Skånes Provinsbank/Danske Bank Stortorget 13 Malmö Postadr.: Box 264 S-201 22 Malmö Eksp.tid: 10-13 (lørdag lukket), sidste torsdag i måneden 13-16.30 Pasudstedende, legalisering/verificering Tlf., fax og e-mail Tlf.: (0)4 012 3344 Fax: (0)4 0611 9993 E-mail: kgldansk.generalkonsulat@danskebank.se Og her finder du Visa application til den indiske ambassade, som bare skal udfyldes og tilsendes dem. http://www.indianembassy.se/index.php?option=com_application Endnu engang, tak til alle jer der har svaret. Problemet er for så vidt ikke mit danske pas, andet end den tid det tager at udstede et nyt. Jeg er i DK hverdag så ikke noget problem at tage forbi Borgerservice og få det gjort. Mit dilemma er som sagt bare den ekspeditions tid det tager fra at aflevere passet til at få det tilbage igen. Derfor tænkte jeg om ikke man kunne midlertidigt forlænge ens pas måske med yderligere et halvt år? Jeg tror jeg tager chancen imorgen og tager fordi den indiske ambassade i DK og signer op for et visa der. Selvom manden der tog mit tlf opkald tidligere sagde jeg skulle søge for visum i SE. Meget forvirrende i længden egentlig... Polar -> Angående den Visa application som du henviser til, er jeg stærkt overbevist om at det kommer til at tage en krig at ekspedere en post ansøgning frem for personlig fremmøde, og som sagt tiden er knap
polar Besvaret November 12, 2009 Rapporter Besvaret November 12, 2009 Du kan godt få forlænget dit pas, også på konsulatet i Malmø Læs her https://www.borger.dk/Emner/dagligtransportogrejser/pas/Sider/ans%C3%B8gomdanskpas.aspx http://www.ambstockholm.um.dk/da/menu/Borgerservice/Pas/
skallstorp Besvaret November 12, 2009 Rapporter Besvaret November 12, 2009 Dansk pas Jeg stod med håret i postkassen angående pas i September. Det var Tirsdag at jeg opdagede at det ene pas ikke var på sin plads (Det dukkede dog op, vidste ikke at pas havde ben) Men den søde dame på Dragør kommune ville kunne få et pas frem til om Mandagen. Så det er bare at snakke godt for sin syge moster:thumbup:
Marraffay Besvaret November 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 12, 2009 Alt afhængigt af hvad der sker hos Borgerservice imorgen, må jeg tage chancen og tage til den indiske ambassade i DK og søge om visum der. Så må vi se hvad der sker ellers må jeg tage den lange vej til Stockholm...
LotteB Besvaret November 13, 2009 Rapporter Besvaret November 13, 2009 Alt afhængigt af hvad der sker hos Borgerservice imorgen' date=' må jeg tage chancen og tage til den indiske ambassade i DK og søge om visum der. Så må vi se hvad der sker ellers må jeg tage den lange vej til Stockholm...[/quote'] Jeg er ked af at være lyseslukker, men du skal ikke gøre dig forhåbninger om hjælp hos ambassaden i DK. Som udgangspunkt skal visum indgives til repræsentationen i bopælslandet, såfremt en sådan findes. Ja, der er en mulighed for forlængelse eller udstedelse af provisorisk pas, men du skal først undersøge om Indien godtager provisorisk pas. Det er absolut ikke alle lande der gør det. Held & lykke med det:)
swoop Besvaret November 13, 2009 Rapporter Besvaret November 13, 2009 Har flere gange fået visa klistret (bl.a. til Kina) i mit danske pas - det er hver gang gjort af det pågældende lands ambassade i København. Hverken ved udstedelse eller ved brug af pas og visa har der været problemer.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu