Jump to content

Attest om bopæls- og skatteforhold

Recommended Posts

Besvaret

Nej den bruges kun, hvis du flytter ud af DK i mere end 180 dage, og arbejder uden for DK i de 180 dage, for at slippe for skattepligt til dk af den lønnen. Den begrænsetskattepligt og dobbeltbeskatningen som nævnt, dukker op hvis du f.eks stadig har aktiver i DK, så som hus,værdipapirer og den slags. Den slags aktiver vil stadig være skattepligtige i DK. Du er dækket af paragraffen omkring grænsegænger, når du bor i SE og arbejder i DK. Arbejdslandet har beskatningsretten.

Besvaret
Er det nødvendigt at udfylde denne attest hvis man bor i Sverige og arbejder i Danmark ? Jeg har ikke gjort det og har ikke hørt noget. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=119350&vId=0
Nu kender jeg jo ikke baggrunden for dit spørgsmål, men hvis det har noget at gøre med, at du skal søge om tilbagebetaling af DK skat i.f.m. aktiebeskatning, så er det en anden blanket du skal bruge. Dén blanket du henviser til, er kun til brug for det, som Basse allerede har beskrevet:)
Besvaret

Jeg blev bedt om at udfylde blanket 04.063 vedr. flytning til Sverige. Her står det at man også skal udfylde den blanket jeg linker til hvis man ønsker fradrag efter rejsereglerne.

Besvaret
Jeg blev bedt om at udfylde blanket 04.063 vedr. flytning til Sverige. Her står det at man også skal udfylde den blanket jeg linker til hvis man ønsker fradrag efter rejsereglerne.
Måtte lige checke 04.063 og hvis det er dén, du har udfyldt hos din fraflytter kommune, så er der da noget de har fået helt skævt ind:surprise: Dén blanket er til brug for udenlandsk arbejdskraft. Nordiske statsborgere, kan frit rejse/bosætte sig/arbejde i et andet nordisk land.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...