annaogmichael Skrevet December 18, 2009 Rapporter Skrevet December 18, 2009 Min kones bærbare Medion bliver ved med at sige, at C: drevet er ved at være fuldt. det er ca. 80 Gb og det eneste hun gemmer er Office dokumenter. Når jeg går ind på C-drevet kan jeg heller ikke finde mapper/filer der skulle fylde noget særligt. Jeg har ikke selv vist mine PC'er, så jeg ved ikke om der noget jeg har overset. Nogen der bare har en lille ide til hvad problemet kan være ????? Diskoprydning af hjælper ikke problemet
briped Besvaret December 19, 2009 Rapporter Besvaret December 19, 2009 Nogen leverandører har pre-installeret backup software på computeren som er forkonfiguret til at foretage automatisk backup og gemme det så usmart sted som en system-mappe på C-drevet. Ved ikke om det måske kan være det du oplever. Udfordringen var, da jeg havde fat i sådan en computer, var at eftersom mappen var ejet af System og kun tilgængelig fra System, kunne man ikke "bare slette" backup filerne. Blev nødt til at bruge backup programmet til at fixe problemet. Det usmarte er jo at en backup er til hvis harddisken går i stykker så kan man gendanne data. Men når backups gemmes på samme disk og partition som det der tages backup af, så er der jo ikke meget at vinde ved det hvis disken går i stykker :)
EBL Besvaret December 19, 2009 Rapporter Besvaret December 19, 2009 Nogen der bare har en lille ide til hvad problemet kan være ????? Diskoprydning af hjælper ikke problemet En virus måske?
Gio Besvaret December 19, 2009 Rapporter Besvaret December 19, 2009 Min kones bærbare Medion bliver ved med at sige' date=' at C: drevet er ved at være fuldt. [b']det er ca. 80 Gb og det eneste hun gemmer er Office dokumenter. Når jeg går ind på C-drevet kan jeg heller ikke finde mapper/filer der skulle fylde noget særligt. Er der 80 GB ledig, eller er det drevets størrelse du nævner?
annaogmichael Besvaret December 19, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 19, 2009 Drevets størrelse Er der 80 GB ledig' date= eller er det drevets størrelse du nævner?
Gio Besvaret December 19, 2009 Rapporter Besvaret December 19, 2009 Drevets størrelseMuligvis ShadowStorage der har ædt pladsen. Prøv følgende: 1. Open a Command Prompt and run as Administrator. 2. Type vssadmin List ShadowStorage 3. Check the line Maximum Shadow Copy Storage Space to see if it is set to UNBOUNDED. If it is set to UNBOUNDED, do the following to give it a maximum size: 4. Type: vssadmin Resize ShadowStorage /On=C: /For=C: /MaxSize=5GB 5. You should see the message: Successfully resized the shadow copy storage association. 6. Perform step 2 again and verify that the Maximum Shadow Copy Storagespace is set to 5 GB.
Datski_kille Besvaret December 20, 2009 Rapporter Besvaret December 20, 2009 Er der mere end et C drev? På en af vores bærbare er Windows lagt på C drevet der er begrænset i størrelsen og så er der lavet et D drev med resten af kapaciteten. Du skal således lægger dine programmer og andet på D drevet i stedet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu