Greenking Skrevet December 27, 2009 Rapporter Skrevet December 27, 2009 Det koster 17000 sek. er det det værd? Og hvordan fungerer det? indstiller man det via tid når man parkerer bilen til næste morgen, eller kan man starte det når man vågner så bilen er dejlig varm en halv time efter når man skal køre? (her mener jeg ikke at man fysisk skal ud til bilen da jeg bor 50-70 meter fra hvor jeg parkerer) /Kasper
michael k Besvaret December 27, 2009 Rapporter Besvaret December 27, 2009 det kan både startes med timer og fjernbetjening du kan endda få et gsm modul til så du kan starte den med en sms 70m burde ikke väre et problem med alm fjernbetjening .. og ja det er läkkert når det virker .. bare själdent at det virker der er altid problemer med dem Det koster 17000 sek. er det det værd? Og hvordan fungerer det? indstiller man det via tid når man parkerer bilen til næste morgen, eller kan man starte det når man vågner så bilen er dejlig varm en halv time efter når man skal køre? (her mener jeg ikke at man fysisk skal ud til bilen da jeg bor 50-70 meter fra hvor jeg parkerer) /Kasper
Greenking Besvaret December 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 27, 2009 Okay tak for svaret, andre der har erfaringer med det?
EBL Besvaret December 27, 2009 Rapporter Besvaret December 27, 2009 Okay tak for svaret, andre der har erfaringer med det? Jeg har tilsatsvärmer på min Volvo, her skal jeg passe på med at have det slået til på automatisk at varme eksempelvis klokken 06.00 om morgenen, hvis jeg så glemmer det henover et par fridage, uden at jeg er ude at køre, så drænes batteriet fladt. Om det er pengene værd er jo svært at sige da den sparer din bils motor (og dig) for en masse slid ved at starte køreturen kold. Men alene behagelighedsmæssigt syntes jeg afgjort at det er pengene værd, ikke kun for varmens skyld men også fordi man så også slipper for at skrabe/afdugge vinduer om vinteren, noget som i min anden bil let kan tage 5-8 kolde minutter.
Greenking Besvaret December 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 27, 2009 Jeg har tilsatsvarmer på min Volvo, her skal jeg passe på med at have det slået til på automatisk at varme eksempelvis klokken 06.00 om morgenen, hvis jeg så glemmer det henover et par fridage, uden at jeg er ude at køre, så drænes batteriet fladt. Om det er pengene værd er jo svært at sige da den sparer din bils motor (og dig) for en masse slid ved at starte køreturen kold. Men alene behagelighedsmæssigt syntes jeg afgjort at det er pengene værd, ikke kun for varmens skyld men også fordi man så også slipper for at skrabe/afdugge vinduer om vinteren, noget som i min anden bil let kan tage 5-8 kolde minutter. Okay, det var også derfor jeg til at starte med ville sikre mig at man kan tænde for det når man står op, og ikke skal tids indstille det dagen/aftenen før.. Hvis det fungerer hver gang så vil jeg da kraftigt overveje at smide penge efter den feature.. Er det iøvrigt det samme som et oliefyr?
EBL Besvaret December 28, 2009 Rapporter Besvaret December 28, 2009 Er det iøvrigt det samme som et oliefyr? Det er det ihvertfald i mit tilfælde, om det er det hos Audi ved jeg ikke
Okroner Besvaret December 28, 2009 Rapporter Besvaret December 28, 2009 Fjernbetjent dieselfyr er luksus Hvis du har råd... og lyst til altid at komme ud i en varm og afiset bil - så bliver du glad for et fjernbetjent oliefyr. Men husk at sikre at dit batteri altid er fuldt opladet. Da jeg skulle på juleferie og gerne ville gøre bilen varm glemte jeg dette. Resultatet - en varm bil som ikke ville starte før den havde fået strøm. Men min næste bil bliver alligevel med oliefyr. Det er lækkert og jeg tror, at bilen har godt af at være forvarmet inden kørsel. Men listen på en audi er lang og det er mest et spørgsmål om hvad du vil betale. Regn ud hvad det koster dig at få varmet bilen i de 3 år du skal have den. Du får aldrig de ekstra penge for udstyr hjem. Mvh Ole
Rene Larsen Besvaret December 28, 2009 Rapporter Besvaret December 28, 2009 Så vidt jeg ved er Audi's bilvarmer kun til kabinen - ikke til motoren. Hvis det er et problem med at batteriet mister power, kan man som ekstra udstyr til købe en batteri lader, som bilens varme fyr trækker.
KGB Besvaret December 29, 2009 Rapporter Besvaret December 29, 2009 Jeps... Okay tak for svaret, andre der har erfaringer med det? Har dårlige erfaringer med Hydronic som var dejlig når de virkede, men desværre ikke var så stabile... Har nu haft Webasto med T100 fjbtj i snart 1,5 år og det starter fint, også med flere 30 min interval i træk uden at jeg har kørt i bilen... Du starter/stopper uden problemer de fleste steder, dog kan underjordiske p-huse godt kræve at du bevæger dig hen til vinduet af hvor du er... (prøver mig frem). T100 kan også indstilles til et afgangstidspunkt remote hvor den så selv ud fra temp osv, starter når den skal... (kan også følge kabine temp på den) :th2: Kan kun sige at jeg syntes det er skønt... Deruover er der en masse andre fordele, men det kan du læse mere om her: http://www.webasto-bilvarmer.dk/produkter/kabinevarmere/dieselbiler.html
michael k Besvaret December 29, 2009 Rapporter Besvaret December 29, 2009 Har dårlige erfaringer med Hydronic som var dejlig når de virkede, men desværre ikke var så stabile... Har nu haft Webasto med T100 fjbtj i snart 1,5 år og det starter fint, også med flere 30 min interval i træk uden at jeg har kørt i bilen... Du starter/stopper uden problemer de fleste steder, dog kan underjordiske p-huse godt kræve at du bevæger dig hen til vinduet af hvor du er... (prøver mig frem). T100 kan også indstilles til et afgangstidspunkt remote hvor den så selv ud fra temp osv, starter når den skal... (kan også følge kabine temp på den) :th2: Kan kun sige at jeg syntes det er skønt... Deruover er der en masse andre fordele, men det kan du læse mere om her: http://www.webasto-bilvarmer.dk/produkter/kabinevarmere/dieselbiler.html jeg havde også webasto og det blev ved med at "tabe" fjernbetjeningen selvom der blev byttet modul i den( sagde de ihvertfald ) udover det var der en masse andre problemer med det også ... havde ikke andet end bövl men ja de få dage det virkede der var det en fornöjelse
Guest PeterK Besvaret December 29, 2009 Rapporter Besvaret December 29, 2009 Jeg har BMW´s Oliefyr til min 535d og kunne ikke leve uden!! Det fungerer upåklageligt og det er fedt at slippe for at skrabe is, dug etc.
Greenking Besvaret December 30, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 30, 2009 det lader til at det er pengene værd, især i disse dage hvor det er frostgrader.. forhelved hvor er det nederen at sætte sig ud i en iskold bil og fryse de første 10 min.. Tak for alle inputs'ne
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu