Badi Skrevet January 4, 2010 Rapporter Skrevet January 4, 2010 Hej Alle sammen Jeg skal til at sælge min bil i morgen :-D! Jeg har gjort klar til at udfylde sådan en købekontrakt og den gule seddel hvor man skriver under og bilen skifter ejer!! Det der så er min spørgsmål er om min forsikring får besked om at jeg ikke ejer bilen mere og slutter forsikring med det samme?? Det er første gang jeg skal til at lave det her så hvis der er noget jeg har glemt så skriv please :-) Når det kommer til penge ja så har jeg tænkt mig at tage ned til banken sammen med køber så vi kan sætte dem ind på mit konto, og derefter får han nøgler og vi sender sedlen ind til skatevärket om at han nu er ejer!! Jeg skriver selvfølgelig morgendagens dato, så hvis der nu sker noget er det ham der hænger på den ikke??? (morgendagens fordi jeg sælger bilen i morgen d. 5.01.2010!! Adi
larscph Besvaret January 4, 2010 Rapporter Besvaret January 4, 2010 Ja forsikringen slutter "automatisk" når bilen skifter ejer og du får normalt det udestående refunderet kort tid efter.
michael k Besvaret January 4, 2010 Rapporter Besvaret January 4, 2010 derefter får han nøgler og vi sender sedlen ind til skatevärket om at han nu er ejer!! det bliver nok bedre hvis i sender det til transportstyrelsen :) derudover hvorfor bruge tid på at gå i banken osv kan han ikke bare betale kontant som alle andre gör når man köber privat? og de fleste plejer at skrive dagen efter handlen på ejerskiftet sådan så köber kan nå hjem i en forsikret bil fordi selvom han tegner en forsikring som gälder samme dag er den ugyldig hvis bilen er dobbeltforsikret og ydermere ugyldig hvis han ikke står som ejer.. bare en uskreven regel ved privathandel
Badi Besvaret January 4, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 4, 2010 Ak ja transportstyrelsen selvfølgelig :-P Ok dagen efter handel, men hvad sker der hvis han nu kører galt?? Så er det min forsikring som dækker eller hvad? Nu ved jeg ikke om du ved det med bliver forsikringsselskabet kontaktet af transportstyrelsen om at jeg ikke er ejer mere og slutter forsikringer der eller??? mange tak for svaret !!!
Martin_M Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 De to gange jeg har handlet bil privat har vi altid skrevet dags dato for overtagelsen. Yderligere har der heller ikke været problemer med at tegne forsikring så snart handlen var overstået.
michael k Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Ak ja transportstyrelsen selvfølgelig :-P Ok dagen efter handel, men hvad sker der hvis han nu kører galt?? Så er det min forsikring som dækker eller hvad? Nu ved jeg ikke om du ved det med bliver forsikringsselskabet kontaktet af transportstyrelsen om at jeg ikke er ejer mere og slutter forsikringer der eller??? mange tak for svaret !!! ja det er så din forsikring der gälder .. til näste dag der ophörer den så det er ret normalt at man hjälper hinanden på den måde her i sverige for han kan på ingen måde forsikre den för den er ejerbyttet eller det kan han men forsikringen er ugyldig og selskabet kan til en hver tid nägte at udbetale ... sådan har det väret alle de gange jeg har köbt eller solgt bil her.. men de fleste danskere er nok for egoistiske til at göre det .. og ja dit forsikringsselskab får besked fra transportstyrelsen om at bilen har byttet ejer og så ophörer forsikringen fra den dato som står på den seddel i sender ind ..
michael k Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 De to gange jeg har handlet bil privat har vi altid skrevet dags dato for overtagelsen. Yderligere har der heller ikke været problemer med at tegne forsikring så snart handlen var overstået. så länge bilen ikke er registreret på dig kan du ikke tegne en gyldig forsikring på den ... min kammerat mistede 190000 på det da han blev påkört og fik bilen totalskadet 1 time efter köbet .. han havde tegnet forsikring men da bilen ikke stod i hans navn på skadestidspunktet ville forsikringen ikke däkke ... tak Länsforsäkringar
spinner Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 min kammerat mistede 190000 på det da han blev påkört og fik bilen totalskadet 1 time efter köbet .. han havde tegnet forsikring men da bilen ikke stod i hans navn på skadestidspunktet ville forsikringen ikke däkke ... tak Länsforsäkringar Hvis han bliver påkørt, er det vel ikke hans forsikring der skal dække? Og hvis sælgerens forsikring skulle dække, så skulle sælge så bøde for efterfølgende præmie-stigning m.m.?
michael k Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Hvis han bliver påkørt, er det vel ikke hans forsikring der skal dække? Og hvis sælgerens forsikring skulle dække, så skulle sælge så bøde for efterfølgende præmie-stigning m.m.? man kan vel blive påkört og selv ha skylden... eller hvis det er påstand mod påstand uden vidner og politi så däkker den andens forsikring jo heller ikke tja ifald der sker en stigning kan sälger jo bare träkke det og evt selvrisiko fra når forsikringssummen bliver udbetalt så hvad er problemet?
spinner Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 man kan vel blive påkört og selv ha skylden... eller hvis det er påstand mod påstand uden vidner og politi så däkker den andens forsikring jo heller ikke Fair nok. Ikke lige det jeg fik ud af at læse det. tja ifald der sker en stigning kan sälger jo bare träkke det og evt selvrisiko fra når forsikringssummen bliver udbetalt så hvad er problemet? Til gengæld helt ude i hampen! At man kan trække det fra et evt. retur-beløb er jo ikke ensbetydende med, at det ikke koster sælger penge?!?
Martin_M Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Jeg har købt bil privat 2 gange herovre. Begge gange har vi skrevet dags dato på papirerne til transportstyrelsen. Begge gange har jeg kørt direkte hjem og tegnet forsikring med det samme. Den sidste sælger sagde, at hans forsikring dækkede for mig i op til 14 dage, men han ville naturligvis gerne at jeg tegnede en forsikring selv asap. Det tog jeg for gode varer... Hvis dette ikke var korrekt, ja så har jeg muligvis kørt turen hjem uden forsikring, det ved jeg ikke noget om.
Badi Besvaret January 5, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 5, 2010 Egoistisk eller ej så er man altså på røven hvis køber kører galt og forsikringen stadig er på mig! Forstår ikke helt hvorfor det skal gå ud over mig (hvis nu der sker noget 7-9-13)! Så må køber bare være indforstået med, at man lige skal tage den lidt med ro inden transportstyrelsen får brevet dagen efter at han altså nu er ejer og så dækker han egen forsikring eller er der noget jeg har forstået forkert???? Og endnu engang mange tak for den store hjælp! Badi
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu