homer132 Skrevet January 9, 2010 Rapporter Skrevet January 9, 2010 Nogen som har erfaringer med at holde sommerhus (el andet) frostfrit med ivt varmepumper? Den kan sættes på 10 grader, men har hørt at andre mærker fryser til ved denne lave varme og ikke har energi nok til at opfryse yderdelen igen. Så skal temp højre. Har selv ivt her i huset, men af gode grunde har jeg ikke mod på at køre med 10 grader i længere tid. Skal have købt varmepumpe til sommerhuset, men den skulle gerne kunne klare frostsikring.
Peter M Besvaret January 9, 2010 Rapporter Besvaret January 9, 2010 jeg købte en billig (5000 SEK) luft/luft varmepumpe i Jula i oktober måned og den har stået på "frostfri mode" i garagen siden da, hvilket er +8 grader ifølge brochuren. I praksis holder den 5-6 plus grader i garagen. Der har ikke været nogle problemer med at affroste udedelen, heller ikke de seneste kolde uger. Mon ikke IVT også kan det samme ? /Peter
homer132 Besvaret January 9, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 9, 2010 jo mon ikke. strange da jeg har hørt fra to i dk, som har kvalitetspumper (dog ikke ivt) som ikke kan holde sig kørende ved frost fri funktion
Kim H Besvaret January 9, 2010 Rapporter Besvaret January 9, 2010 Har en Panasonic inverter luft-til-luft varmepumpe, som kører i hold-frostfri-mode i garagen. Har ikke oplevet problemer endnu - temperaturen er faktisk næsten præcis de "bestilte" 8 grader - og elforbruget ligger på godt 200W Kan se at den udvendige del med mellemrum kører i afrimnings-mode - der ligger vand/is lige under aggregatet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu