tReaX Skrevet January 9, 2010 Rapporter Skrevet January 9, 2010 Vi er så heldige at vi skal have hvalp :) Jeg læser så i gamle tråde herinde og på jordbruksverketshjemmeside at de ikke giver tilladelse før at man har id-nummeret på hunden. Nu er det sådan at vores hvalp formentlig bliver chippet fredag den 19. og vi regner med at hente den den 22., så det er ikke lang tid de har til at give os tilladelsen. Nogen der ved hvor hurtigt de kan arbejde på jordbruksverket og skal man have bekræftelsen skriftligt? Nu skal man skrive en forklaring på hvorfor man vil indføre et så ungt dyr - nogen der har oplevet afslag på den baggrund? Noget vi skal være opmærksomme på i forbindelse med udfyldelsen af formularen til Jordbruksverket?
Lollikken Besvaret January 9, 2010 Rapporter Besvaret January 9, 2010 Vi er så heldige at vi skal have hvalp :) Jeg læser så i gamle tråde herinde og på jordbruksverketshjemmeside at de ikke giver tilladelse før at man har id-nummeret på hunden. Nu er det sådan at vores hvalp formentlig bliver chippet fredag den 19. og vi regner med at hente den den 22., så det er ikke lang tid de har til at give os tilladelsen. Nogen der ved hvor hurtigt de kan arbejde på jordbruksverket og skal man have bekræftelsen skriftligt? Nu skal man skrive en forklaring på hvorfor man vil indføre et så ungt dyr - nogen der har oplevet afslag på den baggrund? Noget vi skal være opmærksomme på i forbindelse med udfyldelsen af formularen til Jordbruksverket? De er klart til at tale med. Bare sørg for at overholde alle smitterelateret krav: Aformning (mod Echinococcus), underskrift på dokumentet at hunden ikke har været i kontakt med vilde dyr og fremmede hunde, og indførelse inden hvalpen inden den er 3 måneder. Jeg mener at man kan eftersende chipnummeret. Vi missede nogle ting (kan ikke huske hvilke), men efter vi havde forklar
Lynge Besvaret January 13, 2010 Rapporter Besvaret January 13, 2010 Man skal have dokumentet fra jordbruksverket indne du henter hvalpen - ligesom du skal ind til tolden og melde at hunden er kommet. Men har i sendt ansøgningen - ellers når i det ikke til d. 22 - de skal have 30 dages arbejdstid. Vi har ikke fået afslag de 2 gange vi har importeret.
tReaX Besvaret January 13, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 13, 2010 Tak for jeres svar :) Jeg talte med en dame fra Jordbruksverket som jeg fik nummeret til ved at skrive til kundeservice på deres hjemmeside, har stor respekt over at de svarede så hurtigt. Hun foreslog at få reserveret et chipnummer hos dyrlægen, så den besked gav jeg videre til min far (som er opdrætteren) og han skal tale med hende der skal chippe hvalpene i aften, så regner med de kan finde en løsning. Og min far har udfyldt opdrætter papirne så jeg mangler bare lige chip-nummeret til at få sendt det hele ind. Eller jeg mangler også at betale. Lynge har du benyttet netbank til at betale gebyret? Og hvis ja, hvordan har du dokumenteret dette?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu