Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tjekkede lige vores gennemsnitstemperatur i går. Den ligger på 17.5 grader i vintermånederne i beboelsen og det er med et forbrug på på 43500 kwh på et år. vi har vel omkring 200 m2 beboelse og 100m2 kælder. der er ingen varme i kælderen og der holder vi en temperatur på 16 grader. Jeg har prøvet at stille på de mange knapper på anlægget, men der sker kun det at forbruget bliver fordoblet og varmen stiger 1 grad. 18.5 grader er lidt i forhold til en varmeregning på 5000 kr pr måned. Er der nogen der ved hvilke knapper man skal stille på, og hvilke man skal holde sig fra?

Besvaret
Jeg tjekkede lige vores gennemsnitstemperatur i går. Den ligger på 17.5 grader i vintermånederne i beboelsen og det er med et forbrug på på 43500 kwh på et år. vi har vel omkring 200 m2 beboelse og 100m2 kælder. der er ingen varme i kælderen og der holder vi en temperatur på 16 grader. Jeg har prøvet at stille på de mange knapper på anlægget, men der sker kun det at forbruget bliver fordoblet og varmen stiger 1 grad. 18.5 grader er lidt i forhold til en varmeregning på 5000 kr pr måned. Er der nogen der ved hvilke knapper man skal stille på, og hvilke man skal holde sig fra?
der er jo helt klart noget der ikke er som det skal väre jeg har 260m2 + 75m2 kälder hele huset er dårligt isoleret jeg har 21-25grader alt efter hvilket rum man er i og jeg bruger ialt INKL husholdsel max 3000kwh pr måned og det er når dte er under -10 ellers ved normal vintertemp bruger jeg max 2000kwh pr md og noget när ingenting i de varme måneder ... jeg har dog Luft/Vand-varmepumpeanläg
Besvaret

Det giver jo ingen mening det her. I følge vores energideklatration er vores hus "normalt" Er der ikk enoget med at Eon skal foretage servicebesøg en gang i mellem for at se om alt er som det skal være?

Besvaret
Det giver jo ingen mening det her. I følge vores energideklatration er vores hus "normalt" Er der ikk enoget med at Eon skal foretage servicebesøg en gang i mellem for at se om alt er som det skal være?
ingen anelse .. jeg er ikke eon kunde desvärre de er alt for dyre ..
Besvaret

EON har vist et problem Har lige haft EON ude for at kigge på vores fjernvarme anlæg. Jeg opdagede nemlig i lørdags at vandet susede lige igennem varmeveksleren. Det betyder at varmen overhovedet ikke bliver udnyttet. Fik dem derfor ud i går, hvor den flinke EON mand kunne fortælle at der var nogle problemer i vores område. Problemet skulle stamme fra at trykket i rørene ikke skulle være tilstrækkeligt højt. Derfor skulle varmeveksleren lukke meget vand ind for at få tilstrækkelig med varme. Vi bor i Limhamn, så hvis du bor i samme område kan det være at du har samme problem. Så nu tror jeg at vi skal have en lille snak med EON:mad:

Besvaret
Har lige haft EON ude for at kigge på vores fjernvarme anlæg. Jeg opdagede nemlig i lørdags at vandet susede lige igennem varmeveksleren. Det betyder at varmen overhovedet ikke bliver udnyttet. Fik dem derfor ud i går, hvor den flinke EON mand kunne fortælle at der var nogle problemer i vores område. Problemet skulle stamme fra at trykket i rørene ikke skulle være tilstrækkeligt højt. Derfor skulle varmeveksleren lukke meget vand ind for at få tilstrækkelig med varme. Vi bor i Limhamn, så hvis du bor i samme område kan det være at du har samme problem. Så nu tror jeg at vi skal have en lille snak med EON:mad:
Hvordan opdagede du det? Jeg bor lige i udkanten af Malmö så der er nok ikke nogen sammenhæng?? Jeg tror i øvrigt ikke at vi har nogen varmeveksler, men kun en cirkulationspumpe? Kan man i grunden bare skifte fjernvarme leverandør hvis man finder et der er billigere?
Besvaret

EON har været så venlige at sætte en måler op. Der i "advanced mode" bla. kan vise: * Temperatur ind * Temperatur ud * Udnyttelses grader (ind - ud. Så regne kan den også) * Antal liter i timen der kommer ind. * MW i timen. * Osv. Bunkeflo og længere ude skulle have det samme problem. Har lige snakket med EON en gang til. De oplyser at man ikke betaler, for mængden af vand der kommer ind i huset. Så selv om man oplyser det ved aflæsningerne, er det kun energien (MW) man betaler for. Tror det bliver lidt svært at finde en alternativ leverandør. I mange kontrakter binder man sig også til at være tilsluttet i 15 år. Så selv om man finder alternativer, skal du stadig betale tilslutningsafgift.

Besvaret
prøv at måle temperaturen på retur røret, hvis det er 60+ er der noget galt, og der bliver ikke optaget den rette energi i din varmeveksler. Se følgende tegning http://www.kalundborgforsyning.dk/files/45C_retur__tak.pdf
Vi har ikke en varmeveksler. Hvor mange grader står de forskellige termometere på hos Jer.? Vand til mine radiatorer er 42 grader og det sidste der må være brugsvand står på 70 grader..
Besvaret

De 42 grader er det retur på radiatoer, eller er det fremløb... hvis det er fremløb er det for lidt, det skal helst op på 50-55 grader. Er dine radiatore varme (de burde være så varme at du næsten ikke kan røre ved dem)

Besvaret
De 42 grader er det retur på radiatoer, eller er det fremløb... hvis det er fremløb er det for lidt, det skal helst op på 50-55 grader. Er dine radiatore varme (de burde være så varme at du næsten ikke kan røre ved dem)
Så vil jeg gætte på at det er fremløb..Det er lige efter cirkulationspumpen at det bliver målt.. Mine radiatorer er kun omkring 30 grader vil jeg tro. Hvordan kan jeg ændre på det?
Besvaret

Dine radiatorer burde være meget varmere. Det bedste er nok at få en ud og justere hele anlægget, kan godt være det koster et par kroner nu, men de er hurtigt tjent hjem igen.

Besvaret
Dine radiatorer burde være meget varmere. Det bedste er nok at få en ud og justere hele anlægget, kan godt være det koster et par kroner nu, men de er hurtigt tjent hjem igen.
det kommer så sandeligt an på om det er lavtemp elementer...
Besvaret

Det ville være underligt at lave lavtemperatur i en fjernvarme installation med næsten 100c input vand, det er godtnok lidt af en blandesløjfe der skal til... ydermere skal du tænke på at det er umuligt at få temeraturen op over 19c, hvilket kunne tyde på for lidt varmeafgivelse fra radiatorene (eller manglende endevæge i bygningen :-) Men ja alt er muligt, hvilket også er derfor jeg råder til at anlæget bliver justeret, da det er svært at yde support på noget man ikke ved hvad er....

Besvaret
Det ville være underligt at lave lavtemperatur i en fjernvarme installation med næsten 100c input vand, det er godtnok lidt af en blandesløjfe der skal til... ydermere skal du tænke på at det er umuligt at få temeraturen op over 19c, hvilket kunne tyde på for lidt varmeafgivelse fra radiatorene (eller manglende endevæge i bygningen :-) Men ja alt er muligt, hvilket også er derfor jeg råder til at anlæget bliver justeret, da det er svært at yde support på noget man ikke ved hvad er....
mm men alle de kendsgerninger bliver overskygget af at det er sverige... du fatter ikke hvilke bygningsmässige brölere de laver her nogle gange

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...